Pagina 1 van 2
Dat hebben wij weer
Geplaatst: 29 apr 2007 19:57
door Spiky
Na een leuke meeting in Austerlitz te hebben gehad zijn we na een tussenstop op weg naar huis. Lekker binnendoor, want dat is toch het leukste met de Speedster. We rijden over een mooi geasfalteerde weg met een hele flauwe verkeersdrempel waar ik even het gas voor los laat. Na de drempel weer gas geven.........................niets

. De motor liep nog wel, maar totaal geen reactie op het gaspedaal. Maar laten uitrollen op een boerenerf (uitermate aardige mensen overigens). En wat moet je dan.......toch maar de ANWB laten komen, want mijn technische kennis houdt niet echt over. Deze stelden de prognose dat de potmeter onder het gaspedaal niet meer werkt en ja, daar kon hij niets mee. Dus de Speedster werd afgevoerd met de sleepdienst. We waren dus iets later thuis en op een andere manier dan we vanochtend bedacht hadden.
Heeft iemand van jullie dit probleem ook wel eens gehad?
Spiky

Geplaatst: 29 apr 2007 20:04
door speedster
Er loop een linkje op deze forum hier over. Dus je ben niet de enige.
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2033
Geplaatst: 29 apr 2007 20:15
door Spiky
Bedankt Speedster.
Bij ons blijft het probleem echter. Ook na opnieuw starten.
Computer gaf foutcode 1271.
Spiky

Geplaatst: 30 apr 2007 7:04
door markv
Ja, dan lijkt het inderdaad op een probleem met pedaal. Powertrain code 1271 is:
Accelerator Pedal position sensor 1-2 correlation
- The control unit recognises the malfunction of the circuit via an internal evaluation logic.
Is ook nog een test voor zo te zien.
- Ignition off
- disconnect wiring harness connector from: B19 sensor - pedal position
- ignition on
- measure voltage between the following terminals: B19 sensor - pedal position, wiring harness connector (wiring harness side) wiring colour WH & ground.
Waarde: 4.8 - 5.2V
Mark
Geplaatst: 30 apr 2007 7:12
door Spiky
MarkV schreef:
Is ook nog een test voor zo te zien.
- Ignition off
- disconnect wiring harness connector from: B19 sensor - pedal position
- ignition on
- measure voltage between the following terminals: B19 sensor - pedal position, wiring harness connector (wiring harness side) wiring colour WH & ground.
Waarde: 4.8 - 5.2V
Zoals ik schreef ben ik niet heel technisch. Maar moet je dan bij de bruine stekker meten waar bij link die Speedster aangaf over gesproken wordt?
Waar vindt je trouwens de omschrijving van deze foutcodes?
Spiky

Geplaatst: 30 apr 2007 8:18
door SteV6
Zullen we het tijdens meetings maar niet meer over vervangend vervoer hebben?!
Zo te zien blijkt dat toch een soort van "de goden verzoeken" te zijn.
Ik hoop dat jullie 'm weer gauw rijdend hebben!
SteV6
Geplaatst: 30 apr 2007 8:57
door Piet
Dat is balen. Ik weet hoe dat voelt.
Je hebt in ieder geval iets anders dan ik want mijn foutcode slaat op de gasklep. Geeft wel de zelfde symptomen. (Noodloop, geen reactie op het gaspedaal)
Volgens mij komt jouw probleem wel vaker voor, ook bij andere Opels. Althans die indruk heb ik gekregen na al mijn gesprekken met mensen over mijn probleempje ahum. Dus met een beetje mazel kunnen ze dat zo verhelpen.
Geplaatst: 30 apr 2007 9:06
door Spiky
We gaan dinsdag gelijk bellen. We hopen inderdaad dat het gauw verholpen is. Ik had vorige week net afgesproken om volgende week maandag naar Prodrive in Lelystad te gaan. Dus maar duimen dat het voor maandag lukt!!
Spiky

Geplaatst: 30 apr 2007 11:00
door markv
Spiky schreef:MarkV schreef:]
Zoals ik schreef ben ik niet heel technisch. Maar moet je dan bij de bruine stekker meten waar bij link die Speedster aangaf over gesproken wordt?
Durf ik niet zo te zeggen, zou ik even verder in de documentatie moeten kijken.
Waar vindt je trouwens de omschrijving van deze foutcodes?
Al deze info staat in de bibliotheek van de speedsterclub
Dit is de documentatie over de foutcodes voor de z22se:
http://www.speedsterclub.nl/bibliotheek ... uxhall.pdf
Mark
Geplaatst: 30 apr 2007 12:41
door Spiky
Thanks Mark. Handig om te weten.
Vanmiddag eraan gedacht dat ik ooit van iemand had begrepen dat als je de accu loskoppelt de computer zich als het ware reset.
Dus vanmiddag maar even geprobeert. En ja hoor

het gas reageerde weer. Alleen bleef he lampje van het motormanagment nog wel branden. Heb de accu dus maar wat langer losgekoppelt gehad en nu was het lampje ook uit
Een stukje gereden en hij reageert weer prima.
Ga de Speedster uiteraard nog wel even laten nakijken.
Geplaatst: 30 apr 2007 15:49
door Piet
Nadeel is wel dat ze dan je foutcode niet meer kunnen uit lezen.
Geplaatst: 01 mei 2007 16:50
door Spiky
Volgens Jan (van Lotus) zou de stekker welke bij de motor zit de storing kunnen geven. Ze gaan deze in ieder geval nakijken en eventueel schoonmaken. En dan maar hopen dat we dit geintje niet meer meemaken!!
Piet schreef
Nadeel is wel dat ze dan je foutcode niet meer kunnen uit lezen.
Voor dit soort zaken zou die ODB geheugen chip handig kunnen zijn. Vindt deze echter wel aan de dure kant.
Spiky

Geplaatst: 01 mei 2007 17:40
door Piet
ff goed opletten. Ben wel benieuwd welke stekker hij bedoelt.
Geplaatst: 01 mei 2007 18:20
door Spiky
We hebben een afspraak voor 8 mei. We gaan goed opletten en zullen het daarna hier wel even melden
Spiky

Geplaatst: 02 mei 2007 18:14
door Maarten
Piet dat is de stekker die we bij jou al een paar keer los hebben gemaakt om de boel te resetten.