markv schreef:Ik zag trouwens in de persmap die is uitgegeven door Opel bij de introductie van de Speedster dat er foto's in staan ZONDER deze hoofdsteunen. Blijkbaar is het dus echt een "last minute" aanpassing geweest. Begin me dan toch echt af te vragen wat het gevaar is wat ze hiermee willen vermijden.
Mark
Tsja Mark, het zal wel veiligheid in de margen zijn. Ik neem aan dat jij ook wel inziet dat dit voor bepaalde situaties iets veiliger zal zijn dan helemaal geen steun... Maar ik zat er vanmiddag ook even aan te denken om die dingen gewoon helemaal eruit te slijpen. Is wel lastig want je hebt niet veel ruimte daar .
Wilbert, ik moet maar even goed kijken hoe ik het ga doen, maar bij een vriend van mij kan ik er wel wat af frezen iig. Bedankt voor het aanbod! Klinkt als the way to go....
Maik schreef:
Tsja Mark, het zal wel veiligheid in de margen zijn. Ik neem aan dat jij ook wel inziet dat dit voor bepaalde situaties iets veiliger zal zijn dan helemaal geen steun...
Ik heb nog niet echt situaties kunnen bedenken waarin het helpt. Wel situaties waarin ze gevaarlijker zijn dan zonder die steunen.
Maik schreef:
Maar ik zat er vanmiddag ook even aan te denken om die dingen gewoon helemaal eruit te slijpen. Is wel lastig want je hebt niet veel ruimte daar .
Ja, zat ik ook over te denken. De ruit zit een beetje erg dicht in de buurt. Andere optie zou zagen zijn, maar ook dat is link..
Het gaat je wel VEEL meer zicht naar achteren opleveren. Scheelt weer voor de veiligheid
Bij een aanrijding van achter zou je stoel los kunnen scheuren of doormidden breken, die steun vang het allemaal een beetje op. Dat is op zich wel voor te stellen vind ik. Dat als je lang bent en je schedel te pletter slaat tegen die bobbel is dan inderdaad ook weer voor te stellen .
Slijpen zou mij het snelste en beste lijken, je moet alleen een staalplaat tussen de steun en het glas houden, om het glas te beschermen. Voor de rest de binnenkant van de auto afdekken met een laken ofzo om het slijpsel een beetje op te vangen.
Het moet toch ook mogelijk zijn om het stuk polyester weg te halen wat over de roll bar heen gaat? Heb ik nog niet zo goed naar gekeken...
markv schreef:
Toch vreemd, aangezien deze stoelen echt VEEEL steviger zijn dan in andere auto's en daar doen ze dit ook niet..
Naja, misschien weten ze het bij Opel ook niet
Mark
Weet je zeker dat ze echt steviger zijn? Of is dat een "van horen zeggen" verhaal? Het zou ook niet persee de stoel zelf hoeven zijn, misschien wel de verbinding naar de bodemplaat.
Maar laat opel maar lullen inderdaad, wij gaan gewoon gezellig slijpen met dekens van Stefan, Mark, wanneer spreken we af voor een slijpmeeting?
Maik schreef:
Weet je zeker dat ze echt steviger zijn? Of is dat een "van horen zeggen" verhaal? Het zou ook niet persee de stoel zelf hoeven zijn, misschien wel de verbinding naar de bodemplaat.
Sowieso dat de stoel uit 1 stuk is en van fiberglass. Als ik de stoel vergelijk met wat in andere auto's zit dan zie je daar toch wel een erg duidelijk verschil.
Verankering aan de bodemplaat zit ook wel goed. Heb ik wel gezien bij Arno.. Zouden eerder de rails onder de bestuurderstoel zijn die het opgeven
Maik schreef:
Maar laat opel maar lullen inderdaad, wij gaan gewoon gezellig slijpen met dekens van Stefan, Mark, wanneer spreken we af voor een slijpmeeting?
Prima, maar wordt dan wel na de vakantie. Heb even een "change freeze" op de auto tot die tijd
De optie "zagen" die Mark noemt is opzich ook wel een goede, Bij autoschade bedrijven gebruiken ze ook pneumatische zagen om bodywork weg te zagen. En deze is volgens mij ook goed te gebruiken met beperkte ruimte.
Ik heb vandaag ook prijzen opgevraagd voor lasdekens.
2000x2000 komt op €90,=
deken op rol €10,= per m1 (nadeel is dat deze maar een meter breed is)
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
kost dan nog wel wat, dat weghakken van dat ding...
Maar als we dan toch een lasdeken hebben kunnen we er net zo goed een snijbrander in zetten
Maar ik ga het nog eens een keer overdenken, heb er vanavond weer even over gebrainstormd en misschien is een deel van die bobbel wegfrezen toch wel de beste oplossing, er blijft anders toch ook nog wel een scherpe rand over van de polyester body en dan schiet je nog steeds niets op...
Afgelopen week dan eindelijk de hoofdsteun aangepast, zodat ik mijn stoel wel in de achterste stand kan zetten.
De harde bobbel is gevuld met hard schuim waarin vele gaten zitten om bij een botsing te vervormwn en dus de klap op het hoofd op te vangen, dus voor je schedel is het in geval van een ongeluk dus geen gevaar.
Ik heb een stuk van de knobbel gezaagd, daarna de randen met de dremel wat bijgwerkt en er een stukje schuim van 1 cm dik opgeplakt.
En dan het geheel bekleden met skai (of hoe je dat ook schrijft)
Zal iets prettiger zijn idd, ik merk ook als ik mijn stoel 1 tandje verder naar achteren zet, en mijn hoofd naar achteren doe, ik die harde rand voel, inderdaad een minder veilig idee
Mooi gedaan Maarten, precies zoals ik het eigenlijk wil gaan doen, maar dan met een stukje alcantara eroverheen als dat mooi kan... (Wilbert, ik heb nog een lesje alcantara-borduren nodig ).