2Bular uitlaatsysteem
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
cat
Als je voor de 200 cell-cat gaat, is de kans dat je niet door de APK geraakt bijzonder klein. Tenzij na 5 jaar en 100.000km. Dus is er niet veel reden je originele catsectie op stock te houden.
A thing of beauty is a joy forever!
Afgelopen vrijdag voor het eerst met de auto met de 2Bular uitlaat op een droog circuit gereden. De voorgaande keren heb ik telkens olietemperaturen van ruim over de 120 graden gezien (richting de 130). Deze keer is de temperatuur niet hoger geweest dan 120 graden.
Aangezien ik nu ook rij met het nieuwe inlaatspruitstuk draaid de motor gemakkelijk meer toeren en rij ik de motor ook hoger in de toeren wat meer warmte zou moeten produceren.
De betere en snellere afvoer van de uitlaatgassen door de uitlaat lijkt dus een positief effect te hebben op de temperatuur van de motor en dus ook van de olie
Mark
Aangezien ik nu ook rij met het nieuwe inlaatspruitstuk draaid de motor gemakkelijk meer toeren en rij ik de motor ook hoger in de toeren wat meer warmte zou moeten produceren.
De betere en snellere afvoer van de uitlaatgassen door de uitlaat lijkt dus een positief effect te hebben op de temperatuur van de motor en dus ook van de olie
Mark
C30-94@0.55bar
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Mark,markv schreef:Met deze schijven en remmen is het echt alsof je een anker uitgooit, echt belachelijk hoe hard dat ding kan remmen
Dus, ja ben wel erg blij met deze setup
Nu nog even kijken of de CL's zich een beetje koest gaan houden..
Mark
Heb je de CL's ook op je vorige schijven geprobeerd, of tegeliujk met de nieuwe schijven gemonteerd?
Ben ook benieuwd hoeveel geluid ze gaan produceren...
Maarten
Nee, ik heb ze alleen op de nieuwe schijven geprobeerd. Op de originele schijven heb ik OMP's gehad, die werken ook prima, zeker als je de prijs meeneemt in de vergelijking.Maarten schreef: Heb je de CL's ook op je vorige schijven geprobeerd, of tegeliujk met de nieuwe schijven gemonteerd?
Op de nieuwe schijven heb ik voor de vakantie Mintex gehad. Die neem ik NOOOOIT meer, echt complete bagger
Ja, op de terugweg deze ze alleen nog maar het normale piepen wat je van race blokjes kan verwachten. Maar niet meer het echt pijn-in-je-oren krijsen wat ze daarvoor deden.Maik schreef: Waren de blokken op de terugreis een stuk stiller geworden dan Mark? Die van mij zijn na een paar 100km na de laatste circuitdag nog steeds stil, geen gekrijs meer, af en toe een half piepje alleen Smile
Mark
C30-94@0.55bar
Op de site van 2bular staan verschillende onderdelen voor een volledig uitlaatsysteem.
Zijn alle onderdelen nodig???
http://www.2bular.com/news.htm
Geniet dit systeem nog altijd de voorkeur voor PK winst of toch Larini??
Zijn alle onderdelen nodig???
http://www.2bular.com/news.htm
Geniet dit systeem nog altijd de voorkeur voor PK winst of toch Larini??
Voor een volledige systeem heb je alle onderdelen nodig om een volledig systeem te maken. Maar als je een katalysator besteld heb je natuurljjk geen de-cat pijp nodig. Een de keramische coating is natuurlijk optioneel.
Op mijn website staat een meting van de vermogenstoename met een 2bular systeem. Als je een meting hebt van een Larini dan kan je het daarmee vergelijken.
Mark
Op mijn website staat een meting van de vermogenstoename met een 2bular systeem. Als je een meting hebt van een Larini dan kan je het daarmee vergelijken.
Mark
C30-94@0.55bar