2Bular uitlaatsysteem

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

2Bular uitlaatsysteem

Bericht door markv »

Vandaag eindelijk pagina met beschrijving van mijn 2Bular uitlaatsysteem online gezet:

http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html

Ik rij er nu een week of 3 mee, en ik zou niet meer terug willen :) Zie de pagina voor uitleg en een aantal filmpjes.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Mooi ding Mark, klinkt goed en de prestaties spreken voor zich 8)
Jim heeft er nog een klant bij :wink: :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Mooi werk :thumbup:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Indrukwekkend :thumbup:
Pas net voor de bocht gaat de nieuwe downpipe terug naar 2.5", tot die tijd is hij de diameter van het spruitstuk.
Waarom moet die terug naar 2.5" ?
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

piet schreef:Indrukwekkend :thumbup:
Pas net voor de bocht gaat de nieuwe downpipe terug naar 2.5", tot die tijd is hij de diameter van het spruitstuk.
Waarom moet die terug naar 2.5" ?
Ik wilde de uitlaat 2.5" hebben. Dat is al aan de ruime kant. Hoe dikker de pijp, des te lagen de uitlaat gas snelheid wat weer nadelig is voor het verwijderen van de gassen uit de motor. Maar het spruitstuk komt uit op een flens die groter is dan 2.5" om te zorgen dat de pre-kat die daar standaard zit past. Dus Jim gaf aan dat het waarschijnlijk handiger zou zijn om het een tijdje nog groter te houden. Ik denk dat het nu als een soort van collector werkt voor het standandaard spruitstukje.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Herman schreef:Ziet er super uit. Enorme vermogenswinst.
Mooie documentaire ook!
Ga je ook wat aan de inlaatkant doen?
Ja, dat ben ik wel van plan. Zeker gezien de resultaten die ik gezien heb van de throttlebody kit van Webcon/TMS. Inlaat lijkt zeker een restrictie te zijn als je de resultaten ziet op een standaard motor..

Mark
C30-94@0.55bar
Schummie
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mei 2007 22:36

Prijs van dat moois?

Bericht door Schummie »

Ziet er zeer professioneel uit. Een typisch Hollands vraagje; wat mag dat kosten?

Eric Schumacher
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Prijzen zouden moeten worden:

Einddemper: GBP 385,00
Downpipe met 200cell kat: GBP 396,50

Beide prijzen excl. 17.5% BTW en verzendkosten. Ik weet niet 100% zeker of dit nu de definitieve prijzen zijn. Ik kan het niet vergelijken met wat ik betaald heb omdat die van mij een aantal keer heen en weer gestuurd is, en ik ook heb moeten investeren in een compleet extra origineel uitlaatsysteem voor hem om het ontwerp op te baseren. Maar als deze prijzen kloppen dan kom je dus voor een compleet systeem op ongeveer op EUR 1355 excl.verzendkosten maar incl. btw.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Koopje! Tenminste.... relatief dan :wink:
Ik heb nog geen mail van Jim gehad hierover :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Nee, dat kan wel kloppen. Heb gister wel wat antwoorden van hem gehad op mailtjes. Hij is druk bezig het e.e.a. te regelen zodat hij de uitlaten makkelijker kan produceren. Maargoed, loopt best wel storm bij hem met vragen om uitlaten voor zover ik begrijp :). Dingen zijn vrij populair aan het worden op de Elises zo te merken.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Het wordt tijd dat hij een mannetje extra aanneemt, die net zo secuur als hem dan natuurlijk :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Wat kan ik beter nemen een 200cell of een 100 cell kat?
http://www.mathijssentechnics.nl/main.php?nl=1
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Wat ik begrijp is dat een 100 minder weerstand geeft maar bij bijv Pipo wel een lampje geeft, tenminste dacht dat ik dat gelezen had op het UK forum, maar er waren er ook zat die geen problemen mee hadden. Wel hadden ze het er weer over dat de APK problemen kon geven, in UK....
Kijk daar even! Er loopt daar net een topic over
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

cat

Bericht door Pipo »

Nou, bij mij was het normaal dat het lampje in het begin brandde, daar ik de cat er helemaal vantussen had gegooid 8) Maar ik ken wel enkele duitsers die met een 100 cell cat toch een brandend MIL-licht hadden. Reden is dat er nogal wat kwaliteitsverschillen zitten tussen cat's.
Nu raken er bij iedere cat over de jaren wel een aantal cellen buiten gebruik (bv door verstopping) en vermindert de efficiency maar dat is geen probleem daar er genoeg reservecellen zijn. Bij een 200-cel cat is die reserve al veel kleiner, waardoor hij minder jaren zal meegaan. (een 400-cel is normalerwijze goed voor een normale autolevensduur).

Een 100-cel cat heeft vrijwel geen reservecellen. Doordat de cellen groter zijn raken ze ook niet gemakkelijk verstopt, dus als de cat goed werkt en de efficiency op peil blijft, is er geen probleem. Maar bij goedkopere producties is het rendement van sommige cat's van bij aanvang nogal laag > het signaal van je tweede lambdasonde gaat daardoor teveel fluctueren > en je ECU interpreteert dit als een slechte cat.
Laatst gewijzigd door Pipo op 04 jun 2007 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie