2Bular uitlaatsysteem
2Bular uitlaatsysteem
Vandaag eindelijk pagina met beschrijving van mijn 2Bular uitlaatsysteem online gezet:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Ik rij er nu een week of 3 mee, en ik zou niet meer terug willen Zie de pagina voor uitleg en een aantal filmpjes.
Mark
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Ik rij er nu een week of 3 mee, en ik zou niet meer terug willen Zie de pagina voor uitleg en een aantal filmpjes.
Mark
C30-94@0.55bar
Ik wilde de uitlaat 2.5" hebben. Dat is al aan de ruime kant. Hoe dikker de pijp, des te lagen de uitlaat gas snelheid wat weer nadelig is voor het verwijderen van de gassen uit de motor. Maar het spruitstuk komt uit op een flens die groter is dan 2.5" om te zorgen dat de pre-kat die daar standaard zit past. Dus Jim gaf aan dat het waarschijnlijk handiger zou zijn om het een tijdje nog groter te houden. Ik denk dat het nu als een soort van collector werkt voor het standandaard spruitstukje.piet schreef:IndrukwekkendWaarom moet die terug naar 2.5" ?Pas net voor de bocht gaat de nieuwe downpipe terug naar 2.5", tot die tijd is hij de diameter van het spruitstuk.
Mark
C30-94@0.55bar
Ja, dat ben ik wel van plan. Zeker gezien de resultaten die ik gezien heb van de throttlebody kit van Webcon/TMS. Inlaat lijkt zeker een restrictie te zijn als je de resultaten ziet op een standaard motor..Herman schreef:Ziet er super uit. Enorme vermogenswinst.
Mooie documentaire ook!
Ga je ook wat aan de inlaatkant doen?
Mark
C30-94@0.55bar
Prijs van dat moois?
Ziet er zeer professioneel uit. Een typisch Hollands vraagje; wat mag dat kosten?
Eric Schumacher
Eric Schumacher
Prijzen zouden moeten worden:
Einddemper: GBP 385,00
Downpipe met 200cell kat: GBP 396,50
Beide prijzen excl. 17.5% BTW en verzendkosten. Ik weet niet 100% zeker of dit nu de definitieve prijzen zijn. Ik kan het niet vergelijken met wat ik betaald heb omdat die van mij een aantal keer heen en weer gestuurd is, en ik ook heb moeten investeren in een compleet extra origineel uitlaatsysteem voor hem om het ontwerp op te baseren. Maar als deze prijzen kloppen dan kom je dus voor een compleet systeem op ongeveer op EUR 1355 excl.verzendkosten maar incl. btw.
Mark
Einddemper: GBP 385,00
Downpipe met 200cell kat: GBP 396,50
Beide prijzen excl. 17.5% BTW en verzendkosten. Ik weet niet 100% zeker of dit nu de definitieve prijzen zijn. Ik kan het niet vergelijken met wat ik betaald heb omdat die van mij een aantal keer heen en weer gestuurd is, en ik ook heb moeten investeren in een compleet extra origineel uitlaatsysteem voor hem om het ontwerp op te baseren. Maar als deze prijzen kloppen dan kom je dus voor een compleet systeem op ongeveer op EUR 1355 excl.verzendkosten maar incl. btw.
Mark
C30-94@0.55bar
Nee, dat kan wel kloppen. Heb gister wel wat antwoorden van hem gehad op mailtjes. Hij is druk bezig het e.e.a. te regelen zodat hij de uitlaten makkelijker kan produceren. Maargoed, loopt best wel storm bij hem met vragen om uitlaten voor zover ik begrijp . Dingen zijn vrij populair aan het worden op de Elises zo te merken.
Mark
Mark
C30-94@0.55bar
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Wat kan ik beter nemen een 200cell of een 100 cell kat?
http://www.mathijssentechnics.nl/main.php?nl=1
http://www.mathijssentechnics.nl/main.php?nl=1
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat ik begrijp is dat een 100 minder weerstand geeft maar bij bijv Pipo wel een lampje geeft, tenminste dacht dat ik dat gelezen had op het UK forum, maar er waren er ook zat die geen problemen mee hadden. Wel hadden ze het er weer over dat de APK problemen kon geven, in UK....
Kijk daar even! Er loopt daar net een topic over
Kijk daar even! Er loopt daar net een topic over
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
cat
Nou, bij mij was het normaal dat het lampje in het begin brandde, daar ik de cat er helemaal vantussen had gegooid Maar ik ken wel enkele duitsers die met een 100 cell cat toch een brandend MIL-licht hadden. Reden is dat er nogal wat kwaliteitsverschillen zitten tussen cat's.
Nu raken er bij iedere cat over de jaren wel een aantal cellen buiten gebruik (bv door verstopping) en vermindert de efficiency maar dat is geen probleem daar er genoeg reservecellen zijn. Bij een 200-cel cat is die reserve al veel kleiner, waardoor hij minder jaren zal meegaan. (een 400-cel is normalerwijze goed voor een normale autolevensduur).
Een 100-cel cat heeft vrijwel geen reservecellen. Doordat de cellen groter zijn raken ze ook niet gemakkelijk verstopt, dus als de cat goed werkt en de efficiency op peil blijft, is er geen probleem. Maar bij goedkopere producties is het rendement van sommige cat's van bij aanvang nogal laag > het signaal van je tweede lambdasonde gaat daardoor teveel fluctueren > en je ECU interpreteert dit als een slechte cat.
Nu raken er bij iedere cat over de jaren wel een aantal cellen buiten gebruik (bv door verstopping) en vermindert de efficiency maar dat is geen probleem daar er genoeg reservecellen zijn. Bij een 200-cel cat is die reserve al veel kleiner, waardoor hij minder jaren zal meegaan. (een 400-cel is normalerwijze goed voor een normale autolevensduur).
Een 100-cel cat heeft vrijwel geen reservecellen. Doordat de cellen groter zijn raken ze ook niet gemakkelijk verstopt, dus als de cat goed werkt en de efficiency op peil blijft, is er geen probleem. Maar bij goedkopere producties is het rendement van sommige cat's van bij aanvang nogal laag > het signaal van je tweede lambdasonde gaat daardoor teveel fluctueren > en je ECU interpreteert dit als een slechte cat.
Laatst gewijzigd door Pipo op 04 jun 2007 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!