EDS chip

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

geld :shock: hij weet niet eens wat geld is :lol:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik wilde vanmiddag de auto starten, dus doe het contact aan en ik hoorde heel kort de brandstofpomp. Ik dacht dat is niet goed, dus opnieuw contact uit en toen weer aan en ja toen deed hij het goed. Ik starten en ja hoor storingslampje aan. Ik een rondje rijden en hij deed het verder goed. Ik langs de garage en een paar keer starten tot de vijfde keer en het lampje uit (Dat is normaal als de storing weg is*tip*). Even aansluiten aan de pc en toen bleek er een storing in de startonderbreking te zitten. Gelukkig heb dat niks met de EDS-tuning te maken. Gelijk even alle systemen in de auto getest.
Roytuner
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 apr 2007 17:17
Locatie: Helmond

Bericht door Roytuner »

vervelend is dat dan ja, dan denk je meteen dat er iets mis is door je chiptuning.
Groeten van Roy
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

Rikster schreef:p.s. Ik zie mensen natuurlijk veel liever naar Vmax gaan... Het product wat beide tuners leveren is voor de "lagere" pk stappen gelijk, maar bij Vmax gaan ze daarna veel verder. Het hart ligt meer bij de tuning dan bij het geld :wink: (mijn ervaring).
Als je vroeger die geile paarse corsa A :twisted: , nu die geile vectra A :twisted: en het boostbeast :twisted: ziet knallen hebben ze bij EDS volgens mij toch ook een hart voor tuning. Het blijven natuurlijk zelfstandigen hé voor een appel en ei krijg je geen 300 pk bv. :wink:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

EDS heeft inderdaad een paar zeer leuke speeltjes waarmee ze zichzelf laten zien, maar als je ze vraagt of ze (min of meer) éénmalig een project willen doen haken ze af of doen je een bizar aanbod qua prijs! EDS heeft diep in het hart nog wel de tuning op de juiste plaats zitten, maar ze zijn voornamelijk commercieel...
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Maar wat kost 't bij Vmax om de EVO 160 te krijgen?

Welke chip is het beste? EDS of Vmax?

Wil over 2 weken er een chip in laten zetten, groepsaankoop??

(Heb een 2.2)
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Als het enkel om de Chip gaat is er tussen de twee geen verschil, enkel misschien de prijs...? Zowel Vmax als EDS laten het vermogen naar 160pk stijgen.

De komende twee weken zal het bij Vmax echter niet lukken, zijn van 1 t/m 15 juli op vakantie...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Geven ze bij een chiptuning de originele en eventueel ook de nieuwe mapping file mee zodat je hem later (bij verkoop) weer terug kunt laten zetten? Indien dit het geval is, ben ik wel geïnteresseerd in deze files. Ik probeer namelijk uit te zoeken hoe de ECU van de 2.2 werkt, hierbij zouden deze mapping files goed kunnen helpen. Vooral bij het uitvogelen van de checksums en dergelijke. Alle info is welkom.
Less Is More
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Geloof niet dat er tuners zijn die hun mapping files willen prijsgeven... maar morgen ben ik bij Vmax en zal ik informeren of Markus eventueel wel de originele mapping beschikbaar wil stellen na het chippen?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Denk dat hun file's prijsgeven het laatste zal zijn wat de tuners willen.
Ze zeggen gewoon , als je de orginele software er weer op wilt, kom maar gewoon terug.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Dit soort dingen zie je wel steeds vaker opduiken:

http://en.bsrab.se/products/ppc/programing/

Dus zelf een nieuwe image flashen en terug zetten naar de originele versie als je dat wilt.

De 'programmer' koppelt zichzelf de eerste keer aan het ID van ECU, dus je kunt er niet meerdere auto's mee flashen/programmeren.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik kreeg alleen de rekening. :cry:
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Jammer :( Bij Ziptuning doen ze er niet moeilijk over, daar krijg je de voor en na files gewoon mee naar huis. Je kunt ze toch niet in een andere computer flashen en degene die de spullen hebben om een mapping te flashen kunnen de computer ook uitlezen.
Less Is More
Plaats reactie