Gel-accu
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Gel-accu
Jaja, daar is weer een groepsaankoop
Wie heeft er interesse in een gel-accu?
Grootste voordeel (voor mij in ieder geval): laag gewicht!
Standaard accu: 11kg
Redtop 15 accu: 5kg
Let wel op dat de langdurige capaciteit wel een stuk lager is dan de standaard accu. Dus niet uren lang de verlichting aan laten staan of met je 500watt versterker blazen met de motor uit, als je een dergelijke accu hebt
algemene info:
Racing accu's werden oorspronkelijk ontwikkeld voor de vliegtuigindustrie, i.v.m. hoge mate van vibraties en kantelingen.
Later bleken ze ook zeer geschikt voor de autosport en op deze manier zijn ze doorontwikkeld tot de accu's van heden.
Grote voordelen t.o.v. traditionele accu's zijn:
zeer laag gewicht,
accu's worden geladen geleverd,
hoeven niet gevuld te worden,
in geladen toestand 12 maanden lang gebruiksklaar,
geen zuurlekkage mogelijk,
korte laadtijd,
zeer hoog belastbaar,
gesloten constructie,
zeer hoge startcapaciteit,
staand en liggend te monteren.
Steven heeft contact met vd Kooi, die wel wat korting wil geven op een Redtop accu.
Als het goed is ging het om de Redtop R15, maar dat gaat Steven nog checken.
Hier bij Biesheuvel verkopen ze ze ook:
http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/2600
De prijs is normaal 150euro excl BTW. Maar daar gaat wat vanaf, maar dat ligt aan de hoeveelheid accu's die afgenomen gaan worden.
Dus om een idee te krijgen maak ik maar weer eens een beroemd lijstje.
Wie heeft interesse in een gel-accu (en is dus bereid serieus geld voor "een batterijtje" neer te leggen)?
1. Maik
2. Steven
3.
4.
Eens kijken hoeveel racers hier weer te vinden zijn
Wie heeft er interesse in een gel-accu?
Grootste voordeel (voor mij in ieder geval): laag gewicht!
Standaard accu: 11kg
Redtop 15 accu: 5kg
Let wel op dat de langdurige capaciteit wel een stuk lager is dan de standaard accu. Dus niet uren lang de verlichting aan laten staan of met je 500watt versterker blazen met de motor uit, als je een dergelijke accu hebt
algemene info:
Racing accu's werden oorspronkelijk ontwikkeld voor de vliegtuigindustrie, i.v.m. hoge mate van vibraties en kantelingen.
Later bleken ze ook zeer geschikt voor de autosport en op deze manier zijn ze doorontwikkeld tot de accu's van heden.
Grote voordelen t.o.v. traditionele accu's zijn:
zeer laag gewicht,
accu's worden geladen geleverd,
hoeven niet gevuld te worden,
in geladen toestand 12 maanden lang gebruiksklaar,
geen zuurlekkage mogelijk,
korte laadtijd,
zeer hoog belastbaar,
gesloten constructie,
zeer hoge startcapaciteit,
staand en liggend te monteren.
Steven heeft contact met vd Kooi, die wel wat korting wil geven op een Redtop accu.
Als het goed is ging het om de Redtop R15, maar dat gaat Steven nog checken.
Hier bij Biesheuvel verkopen ze ze ook:
http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/2600
De prijs is normaal 150euro excl BTW. Maar daar gaat wat vanaf, maar dat ligt aan de hoeveelheid accu's die afgenomen gaan worden.
Dus om een idee te krijgen maak ik maar weer eens een beroemd lijstje.
Wie heeft interesse in een gel-accu (en is dus bereid serieus geld voor "een batterijtje" neer te leggen)?
1. Maik
2. Steven
3.
4.
Eens kijken hoeveel racers hier weer te vinden zijn
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Neuh.. Voor dagelijks en winter-gebruik niet zo geweldig..
En voor de mensen die zo'n ding kopen: investeer in een goede accu (druppel)lader!
Meeste gel-accu's vinden het totaal niet leuk als ze een keer helemaal ontladen raken. Dan is het meestal direct de vuilnisbak in. Beetje zonde van de centjes.
Bye, Arno.
En voor de mensen die zo'n ding kopen: investeer in een goede accu (druppel)lader!
Meeste gel-accu's vinden het totaal niet leuk als ze een keer helemaal ontladen raken. Dan is het meestal direct de vuilnisbak in. Beetje zonde van de centjes.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Gelukkig rijden de meeste speedsters hier maar 500km per jaar
Maar een goede druppellader is wel aan te raden inderdaad, sowieso als je een speedster hebt en er niet veel mee rijdt.
Maar als je geen lekstroom hebt, en je zet je alarm niet op je auto als je hem in de garage zet, dan blijft een gel-accu dus ook wel heel lang goed en start je speedster ook na maanden nog prima.
Maar een goede druppellader is wel aan te raden inderdaad, sowieso als je een speedster hebt en er niet veel mee rijdt.
Maar als je geen lekstroom hebt, en je zet je alarm niet op je auto als je hem in de garage zet, dan blijft een gel-accu dus ook wel heel lang goed en start je speedster ook na maanden nog prima.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Heb jij al die stroomverbruikers altijd tegelijk aan staan zonder draaiende motor Andre? Geen probleem dus toch? En met een 14Ah kan je dus (ongeveer) 14Ampere trekken 1 uur lang, dat is best flink. Dat staat gelijk aan 170Watt trekken gedurende een uur.
Je moet dus alleen een klein beetje oppassen dat je niet veel stroomverbruikers aan hebt als je motor uit is of als hij stationair draait (dan laadt de accu niet bij).
Je moet dus alleen een klein beetje oppassen dat je niet veel stroomverbruikers aan hebt als je motor uit is of als hij stationair draait (dan laadt de accu niet bij).
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ja, afvallen ben ik ook mee bezigAndré R schreef:Daar heb je gelijk an. Het is een optie idd. Qua gewichtsbesparing doe ik er waarschijnlijk beter aan als ik naar de kapper ga en m'n tanden eens poets en misschien zelfs een klein beetje afvallen.
Ik heb een klein lijstje gemaakt met wat ik allemaal kan/ga vervangen aan de auto en hoeveel kg het op gaat leveren. Mijn doel is de auto naar 799kg te krijgen, een kleine 50kg eraf dus. En dat is best goed mogelijk, ik ben straks al ruim over de helft als ik de 2-delige remschijven heb.
De polen zijn iets anders (kleiner), maar daar kan je verlooppolen op schroeven zodat je de gewone klemmen erop kan zetten...Hoe zit dat met die accupolen en zo? Is dat gewoon hetzelfde?