Alu traanplaat matten van de Duitse Speedster Club.

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Alu traanplaat matten van de Duitse Speedster Club.

Bericht door damnedt »

De alu matten passen zeer goed.
Aan de onderzijde enkel olie/water bestendige 1 cm dikke isolatielaag van Conrad aangebracht.
Bijlagen
dd130205 00840%.jpg
dd130205 00840%.jpg (150.3 KiB) 573 keer bekeken
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Afbeelding.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Oeps, nu ik mijn reply neerzet zie ik opeens de foto! :? :lol:

Dan heb ik gelukkig toch een indruk 8)

gr.
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Afbeelding.
Ik zie dat jij een snelle leerling bent :mrgreen:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Goede leermeester gehad :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Kleine waarschuwing.

Haal deze platen regelmatg even los en zorg dat de aluminium vloer er onder volledig DROOG is.

Bij de oudere Elises werden rubberen vloermatten gebruikt bij de voeten. Tussen deze mat en de alu vloer van de auto kon vocht zich vormen (condensatie, lekkages, vocht van schoenen etc.).

Als je water in een afgesloten ruimte op aluminium legt ontstaat een effect wat 'crevice corrosion' wordt genoemd. Het water zorgt ervoor dat een reactie in het aluminium wordt gestart waardoor aluminiumhydroxide wordt gevormd, wat weer een basische oplossing vormt die verder gaat 'invreten' op het alu,

Deze reactie houdt zichzelf in stand zolang er vocht in een afgesloten ruimte met het alu in contact staat. Het vormt ook een (stinkende) witte smurrie en gaat net zolang door tot al het alu is omgezet.

Op dit moment heeft Lotus een grote 'fix' actie waarbij alle rubberen matten worden verwijderd en de vloeren worden behandeld. In ernstige gevallen waarbij er gaten door de vloer zijn gevreten wordt een extra alu plaat met een speciaal lijm-proces (die het hermetisch afsluit) er overheen geplaatst.

Daarna worden er nieuwe ademende matten geplaatst en is tegenwoordig in het onderhouds-schema een item toegevoegd met 'verwijder matten, maak vloeren grondig schoon en droog, plaats matten'.

Alle vloermatten die dus een 'afsluitende' werking hebben op de vloer zijn een risico en moeten dus in de gaten worden gehouden dat het corrosie probleem niet gaat optreden.

Bye, Arno.
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Bedankt voor deze tip.

Bericht door damnedt »

Had dir al ergens gelezen.
Het spul wat ik eronder heb geplakt is hetzelfde als dat wat onder de originele matten zit.
Ook bij deze moest ik regelmatig controleren omdat het eronder, wanneer nat, niet geheel en snel wil drogen.
Tip: Zet de Speedster in de garage lekker met de ramen open zodat alles goed kan luchten.
In nood kun je altijd nog een vochtvreter plaatsen op de bodem !
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

traanplaat

Bericht door jans »

Hallo Damnedt

Waar kun je die traan plaat ergens kopen? Of moet je die zelf op maat
maken?

Jans
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Bericht door damnedt »

Bij de duitse Speedster club gekocht.
Daar maken ze al heel wat leuke dingen zelf.
Staan op hun site onder shop.
Ze zijn ook nog goedkoper als moto concept, kijk maar eens naar de prijs van het afdekplaatje/schakelpatroon.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

damnedt schreef:Bij de duitse Speedster club gekocht.
Daar maken ze al heel wat leuke dingen zelf.
Staan op hun site onder shop.
Ze zijn ook nog goedkoper als moto concept, kijk maar eens naar de prijs van het afdekplaatje/schakelpatroon.
Hallo Damnedt

Zie op de duitse speedster site staan Met fussraste 50 euro en zonder 60 :?: van waar het verschil? Heb de 2 plaatjes naast elkaar gezet,
maar zie geen verschil! En nog iets hoe zit het met de onderkant, zit hier
een soort geluid dempend materiaal onder :?:
Heb de matten er uitgehaald ,maar er zitten ook nog 2 verhogingen waar
je de matten mee vast maakt.Komt die plaat hier over heen? of moeten
die er uit?
Het is nog vroeg, dus best kans dat ik eea over het hoofd zie :wink:

Jans
Laatst gewijzigd door jans op 24 feb 2005 8:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik zou verwachten dat die met voetrust korter is (en dus goedkoper) en die zonder voetrust verder doorloopt en dus duurder is.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:Ik zou verwachten dat die met voetrust korter is (en dus goedkoper) en die zonder voetrust verder doorloopt en dus duurder is.

Mark
Hallo Mark
Dacht ik ook , maar zie geen verschil.Daar komt nog bij .dat ie ook nog duurder is :?: Heb in die van mij een dubbele voeten steun zitten.

Jans
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Bericht door damnedt »

Klopt, die voor de auto´s met rechts de voetensteun is echt korter zodat de voetensteun er mooi achter past. Aan de onderzijde zit helemaal niets dus 1 cm dikke beschermlaag is aan te raden.
De doppen om de matten vast te zetten eraf halen. De geplakte stukken met draad gewoon laten zitten, deze drukken zich mooi in de beschermlaag (schuimspul). Zijn laser gesneden en hebben geen scherpe randen. Passen echt perfect, geen spleten.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

damnedt schreef:Klopt, die voor de auto´s met rechts de voetensteun is echt korter zodat de voetensteun er mooi achter past. Aan de onderzijde zit helemaal niets dus 1 cm dikke beschermlaag is aan te raden.
De doppen om de matten vast te zetten eraf halen. De geplakte stukken met draad gewoon laten zitten, deze drukken zich mooi in de beschermlaag (schuimspul). Zijn laser gesneden en hebben geen scherpe randen. Passen echt perfect, geen spleten.
Hallo Damnedt

De doppen waar je de matten mee vast zet, zijn bij mij ca 2 cm hoog!!
Of jij dit ook hebt weet ik niet,maar deze auto had als ekstra optie het
isolatie of toerer pakket. Dit houd onder meer in, dat er dubbeldikke matten in
zitten.
groetjes jans
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Bericht door damnedt »

Ja, dan zal jou vloerafdekking inderdaad nog wel wat dikker zijn en de draadbussen dus ook wat hoger. Ik heb nog een Speedster zonder extra isolatiepakket. Bij mij is het goed gelukt. Wel liggen de matten aan de voozijde iets lager maar omdat er geen druk op het gedeelte komt vlak voor de stoelen (kun je je voeten toch met geen goed fatsoen opzetten!) gaat dit goed. De draadbussen kun je er overigens gemakkelijk afhalen (oplichten mbv een pakking verwijderaar (wel uitkijken). Het probleem is dan dat je de orinele matten niet meer vast kunt leggen.
Plaats reactie