Fading..

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Fading..

Bericht door Super7 »

Vandaag voor de eerste maal op circuit Zolder wezen rijden met mijn net-aangeschafte Speedster.

Er is maar één conclusie; super auto voor op het circuit.

2 nadelen echter:

1
geen geluid in verhouding tot andere deelnemers (wordt aan gewerkt)

2
Na 40 minuten volgas; gewoon géén remdruk meer bij ruim 160 km p/u einde rechter stuk... :thumbdown:'erg spannend moment dus..

Ik ga uiteraard de remvloeistof direct vervangen voor dot 4, maar hebben jullie nog meer oplossingen?

Staal gevlochten remleidingen?
Bijlagen
zolder.JPG
zolder.JPG (50.09 KiB) 4497 keer bekeken
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Bedoel je een zacht en sponzig rempedaal, of juist een keihard pedaal zonder remkracht?

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

helemaal niks... een spons is harder...:(
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Zo te horen geen ABS-probleem (keihard pedaal).
Remvloeistof zou eerder moeten gaan koken (luchtbellen) dan na 40 minuten rossen op een circuit als het aan de remvloeistof lag, zou ik denken. Hoe waren de remmen op de weg naar huis?

Groeten,


Nico
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

gebruik ff de zoek functie met "remblokken" ofzo.

Er is al veel geschreven over de standaard blokken bij cirquit gebruik (geen REMblokken, want remmen doen ze idd niet!) Je zal oplossingen vinden voor verschillende budgetten . . . :wink:

Begin met remtechniek aanpassen. Bij kort en hard remmen worden de remmen minder heet als met voorzichtig en lang remmen...

suc6
Afbeelding
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Nee, volgens mij zat er juist lucht in de leidingen. Alle druk was volledig weg.. na een kwartiertje koelen en daarna twee rondjes rijden zonder te remmen, was het voorbij. geen problemen meer gekent daarna.

Ik rem altijd juist erg kort en hard, dan ben je immers het snelst.

Volgens mij ligt het echt aan de olie en de leidingen..

toch??? :?

PS op de mijne zitten greenstuff blokken, verder standaard..
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Standaard leidingen kan het niet aan liggen. Ze worden wel iets zachter als je remvloeistof heet wordt, maar dan niet zo erg dat je pedaal op de bodem komt...
Wanneer heeft Menno voor het laatst zijn remvloeistof laten vervangen? Er zit al DOT4 in als het goed is want dat gooit v/d Kooi er altijd in en volgens mij is het ook de standaard specificatie?
Als de remvloeistof erg oud is kan er veel vocht in zitten. Als het zaakje dan heel heet wordt gaat het vocht koken en krijg je dus "lucht"bellen in je remvloeistof.
Remvloeistof vervangen dus, en ook die standaard blokjes eruit. Dat is niet veel... Betere remblokjes zijn bv (in volgorde van prijs): OMP (competition :?: ), Ferrodo DS2500, SBS pro-track, Carbone Lorraine RC6 (carbon blokken, heb ik nu, maar die passen niet 1-2-3, dus pas op daarmee), Pagid RS14. En je hebt nog meer blokken die goed zouden moeten zijn, veel vind je daarover ook op het vx220 forum.
Afbeelding
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

Super7 schreef: Ik rem altijd juist erg kort en hard, dan ben je immers het snelst.

is dat zo?
wat zeker is,dat je materiaal ook sneller slijt(banden,remmen)en na meer ronden niks meer heb.......lijkt mij hoor..... :oops:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Chris, dat is dus juist niet zo. Doordat je kortstondig veel hitte inbrengt blijven je remmen over het algemeen juist langer vers.
Ook op de openbare weg kan je beter wat pittiger remmen dan "slepend", slepend remmen gaat je meer slijtage geven...
Afbeelding
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

met karten juist niet, daar haalde ik(en BBVW)snellere tijden met rustig aanremmen(ja ik weet het karten is anders)en op zandvoort heb ik ook geleerd dat je rustig en beheerst moet remmen(is makkelijker onder controle te houden)daarmee bedoelde ze,beter doseren.....ag ieder zijn rijstijl.......

bij MOTOGP remmen ze ook meer rustig aan(is dat een normale zin???? :oops: )

ik kan moeilijk met MAIK in discussie gaan,anders krijg je weer een berekening waar je gek van wordt,1 of andere staal berekening ofzo........

NERD! :wink: 8) :lol:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Makkelijk onder controle te houden...tsja, als je beginner bent wel ja, daarna wil je gewoon alles eruit halen wat erin zit.
Als ik de keus heb om bij 100m te remmen bij de Tarzan, dan doe ik dat liever dan bij 150m, maar dan moet je hem natuurlijk nog wel inderdaad "gecontroleerd" de Tarzanbocht zelf in keilen :wink:

Sommige bochten is het wel verstandig om wat geleidelijker in te remmen, maar dat komt dan meer door te grote oneffenheden in de weg die de #@$$@^#-ABS van de speedster (of andere auto) in de war sturen. Dus eerst rustig wat gewicht op de voor-as brengen, daarna harder trappen om toch weer maximale vertraging te behalen...

:wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

maar goed, naar mijn idee zit de oplossing niet i de blokken of schijven.. fading is een hittekwestie v/d olie of de leidingen.. toch? :idea:
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

sorry laatste post voor maik... :oops:


ik ben eruit....wat voor jullie laat en hard is....is voor mijn jonge goddelijk lijf,gewoon zacht en rustig,mot hagdah kennuh!!! :oops: :wink: 8)

ik snap het maar ik denk dat ik gewoon al laat rem maar het gewoon wat anders aanvoelt....(ik ben nu serieus)


maar ff over het onderwerp:als je hier op gaat googelen komen er hele mooie verhalen uit waar je echt wijzer van wordt.
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Door zacht en lang te remmen worden de remmen te heet en dan worden ze glazig. Bij afdalingen met een volle vrachtwagen (40 ton) remmen wij ook hard en kort, want anders staan ze in de fik. Ik gebruik dan mijn retarder om te remmen.
Plaats reactie