Pagina 1 van 1

belgische zwarte speedster 2.2 te koop

Geplaatst: 18 jul 2007 11:05
door bAAx
... man man man wat is dit een leuke auto :)
drie jaar bijna nu dat ik er verschrikkelijk veel plezier van gehad heb..
maaaar... ik heb met een exige gereden en daar gaan, na een beetje sparen, de handjes van kriebelen :)

dus zet ik, met enige spijt, mijn knuffelmachine te koop:

120000 km,
zelf aangekocht @68000km,
ongevalvrij en zonder geheimen
geliefd en maniakaal onderhouden bij Lotus handelaar (om de 15000km, - volsynthetische olie Castrol TWS, OHB & fakt beschikbaar)
- altijd in garage gestaan
- volledig standaard motor @148pk, altijd netjes warm gereden bij koude motor
- Nitron "Sport" ophanging enkelvoudig regelbaar, zwaartepunt van de wagen een beetje verlaagd ;) & goede settings gevonden
- steering rack riser plaatjes tegen de bumpsteer
- Lotus sport regelbare voorste anti-roll bar
- exige settings voor de geometrie voor een heeeerlijk neutraal gedrag in de bochten (vs. de standaard lichte onderstuur & vage feedback rond de rechtuit)
- Goodridge stalen remleidingen
- dot 5 remolie (castrol SRF)
- pagid RS14 remblokken (recent geplaatst),
- leuk: ProBax zwart stoffen zetels (de nieuwe Lotus standaard, uitstekend materiaal! veel beter voor de rug als originele zetels bij lange etappes),
- alle terugroepacties uitgevoerd ("HT" velgen achter, vacuum remslangen incl.)
- veel preventief werk mbt. de kleine dingen die soms dreigen fout te gaan (na vele forumparanoia's ;) ): nieuw koelreservoir, nieuwe radiator (geplaatst bij terug juist plaatsten van de ventilator), versterkte balljoints aan de achterste toe control rods, sterkere veer koppelingspedaal, sterkere kabeltjes voor de softtop.. ik vergeet er wel een paar denk ik
- gegarandeerd waterdichte softtop :)
- meer akoestisch comfort door in de GB in zeer beperkte oplage gemaakte "doorpins", dus de deurtjes sluiten nu een stuk beter en "slaan" niet meer bij putten in de weg
- pas groot onderhoud gehad,
- koppeling net vervangen wegens versleten druklager
- nieuwe banden (originele bridgestones)
- laatste technische keuring 11/2006
- aan de binnenkant van de wagen heeft wel een klein beetje patina maar zeker niet overdreven, en buiten vooraan wat stonechips, ook standaard meegeleverd ;) verder is de lak volledig ok, zonder luchtbuilen waar nogal wat wagens mee te kampen hebben
- vooraan is de opel "V" verwijderd, achteraan staat het logo er nog wel op
- het was de bedoeling alle optimalisaties die ik wou aanbregen, ook "reversiebel" te maken, dus zijn ALLE originele onderdelen zoals de beige lederen zetels, de bilstein schokdempers, en ook het opel logo van vooraan indien gewenst bijlgeleverd..


prijs voor België: 17900€
als er nog verdere vragen zijn kan je me mailen (acayman at yahoo) of een PM sturen ;)

Groeten,
Axel

Geplaatst: 18 jul 2007 13:33
door stevenflappy
Mooie auto, succes met de verkoop en veel plezier met de Exige :woship:

Geplaatst: 18 jul 2007 14:09
door bAAx
dankje steven.. ben jij ook aant sparen voor de exige? :)

Geplaatst: 18 jul 2007 14:39
door stevenflappy
Nee, voor de looks hoef ik het niet meer te doen (vind het heel cool dat ik iets unieks heb straks) en qua rijden is ie nu beter (volgens de mannen van Lotus zelf) dus dan moet er nog meer geld tegenaan om hetzelfde te bereiken, maar het is en blijft de mooiste uit de Lotus-stal! Ik begrijp je keuze voor 100%!!! :woship:

Geplaatst: 18 jul 2007 16:22
door bAAx
aha :) heb je al met een exige gereden dan? is toch wel iets anders hoor :) - hoe fantastisch de speedy ook is!!
misschien als je, zoals er een aantal forumleden hier en in de GB gedaan hebben, iets breder rubber vooraan legt, op 16 duims.. maar toch :)
pas op.. ik ben er nog steeds niet helemaal uit of 1126 verkopen wel een goed idee is ;)

Geplaatst: 18 jul 2007 16:26
door stevenflappy
Ik heb idd 16 inch voor en rij op semi-slicks.... Uitgewogen, nitrons, enz...

Volgens Mark (van Lotus) is ie veel stabieler op Zandvoort als een Exige, daarom heeft hij de mijne toen geleend voor de opnames van pk... Maar ik zou het gewoon doen, S1 is nog mooier als de 2e Exige :idea:

Geplaatst: 18 jul 2007 20:49
door Herman
Deleted

Geplaatst: 19 jul 2007 6:06
door Rikster
Herman, wil je er één bij hebben voor de extra onderdelen... :?:

Geplaatst: 19 jul 2007 6:43
door bAAx
dag Herman.. eerste inschrijving = november 2002
en wat BPM doet, dat is een aangelegenheid voor onze allerliefste noorderburen :D ieder zo zijn specialiteiten eh ;)

Geplaatst: 19 jul 2007 17:14
door Herman
Deleted

Geplaatst: 19 jul 2007 19:29
door Maik
Als je dat zou doen zou ik gewoon de goedkoopste goede speedster in NL kopen en daarmee aan de slag gaan Herman.