Pagina 1 van 3
Benzine druk
Geplaatst: 24 jul 2007 19:50
door stevenflappy
Geplaatst: 24 jul 2007 20:19
door Maik
Ja
Daarom denk ik dat Mark die mod ook snel gaat doen

Geplaatst: 24 jul 2007 21:38
door Maarten
quote:
"The Results
standard z22se [precat removed only]
idle = 0.2 mBar suction to fpr (fuel pressure regulator)
4k rpm = 6.0 mBar suction to fpr
modified inlet system
idle = 0.2 mBar suction to fpr
4k rpm = 0.2 mBar suction to fpr
so because there is less restriction from a modified inlet system the fuel pressure will not rise with the engine revs (vacuum). "
Is dus niet waar, want bij minder onderdruk gaat de brandstofdruk juist wel omhoog. Maar 5 mbar is zo weinig......
Weersinvloeden zijn al meer als 20 mBar........
Trek zelf je conclusies zou ik zeggen.
Geplaatst: 24 jul 2007 21:52
door Exmantaa
Ik moet nog eens goed kijken hoe het bij een Z22SE zit, maar bij een beetje normale injectiemotor wordt de brandstofdruk geregeld t.o.v. de inlaatspruitstukdruk. (C20XE, C20LET, Z20LET etc. allemaal inlaatspruitstuk)
Op deze manier staat er over de injector, bij elke belasting van de motor, altijd hetzelfde drukverschil. Neemt inlaatspruitstuk toe (volgas, of zelfs boost) dan neemt de brandstofdruk evenredig toe.
Een brandstofdruk-regelaar die regelt op de inlaat voor de gasklep heb ik nog niet meegemaakt, maar ik ga eens onder kap kijken. Een Z22SE is toch al een wat apart geval...
(Ik ben zelf eigenlijk meer benieuwd naar die resultaten van een 2,4 inlaatspruitstuk op de 2,2.)
Geplaatst: 25 jul 2007 3:22
door Arno
De Z22SE gebruikt (net als Honda's trouwens) een vaste brandstofdruk en niet meer gekoppeld aan het spruitstuk met variabele druk afhankelijk van het vaccum (cq. druk bij turbo/supercharger) wat hij ontvangt.
De regel-aansluiting van de drukregelaar is feitelijk alleen aan de buitenlucht geknoopt. De enige reden dat hij waarschijnlijk op de inlaatpijp is aangesloten is om te voorkomen dat er vuil in de regelaar komt.
Bij Japanse auto's zie je dit wel vaker. Die gebruiken trouwens ook vaak een 'dead end' brandsofleiding. Dus de brandsofpomp en drukregelaar en de retour-leiding zitten in/op de benzinetank en er wordt alleen 1 drukleiding naar de motor gebracht.
Bye, Arno.
Geplaatst: 25 jul 2007 5:18
door markv
Van alle mods die Niel aan het doen is, is dit juist de minst interessante

. De andere lijken wel prima effect te hebben.
Mark
Geplaatst: 25 jul 2007 6:04
door Maik
Maik schreef:Ja
Daarom denk ik dat Mark die mod ook snel gaat doen

Nee dus

Leek mij wel een plausible verhaal en ze halen er resultaten mee, maar dat zijn dus de beroemde tussen-de-oren-pk's

Geplaatst: 25 jul 2007 9:31
door stevenflappy
Welke andere mods, kwam dit toevallig tegen.... Heb je een link (of meerdere)?
Geplaatst: 25 jul 2007 9:41
door Maik
Vooral deze
http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 98&start=0
Kost niet de wereld, maar er zijn nog geen meetresultaten van dit spruitstuk op de redelijk ver getunede van Neil bekend en er zijn ook geen resultaten op een standaard speedster bekend...
Geplaatst: 06 aug 2007 17:48
door Piet
Geplaatst: 02 nov 2007 18:17
door markv
Goed, eindelijk duidelijkheid over deze mod. Leo (monteur motorhuis) heeft het e.e.a. gemeten op de Speedster om zeker te weten wat dit doet. Hij heeft paar foto's gemaakt (met GSM, niet brilliant, maar wel te zien wat er is gebeurd). Testopstelling:
Dus we hebben een Tech2 om de ECU uit te lezen, een pomp die aangesloten zit op de brandstofdruk regelaar en een drukmeter op de brandstof rail. En hij heeft de motor natuurijk eerst op bedrijfstemperatuur gebracht.
Eerst een meting zonder druk of vacuum op de regelaar, dus bijna zoals hij standaard aangesloten zit:
Je ziet ongeveer 3.8 bar benzine druk voorbij komen. Op de Tech2 is dan weinig spannends te zien. Motor maakt kleine korreties in de brandstofhoeveelheid, 3-5%. Er is amper variatie in de brandstofdruk bij variatie in de toeren. Dit is dus echt een ECU die ingesteld is om met een vaste brandstofdruk te werken.
Daarna de tweede test, vacuum op de brandstofdruk regelaar:
Bij vacuum loopt de druk dus terug naar 3.2 bar. Oftewel, bij dezelfde aansturing van de injectoren komt er MINDER brandstof de motor in. En dat klopt ook, op de Tech2 zie je nu direct omhoog gaan naar 15-19%:
Dit is natuurlijk in de situatie met vacuum. Als je de benzinedruk regelaar dus verplaatst naar het inlaatspruitstuk, dan krijg je dus bij deel last minder brandstofdruk.
Ik denk dat Leo hiermee wel bewezen heeft dat deze mod dus weinig nut heeft.
Mark
Geplaatst: 02 nov 2007 22:05
door RCduck7
Geplaatst: 02 nov 2007 22:17
door André R
Ik ben blij dat dat soort jongens experimenteren, zodat wij het niet meer hoeven. En volgens mij waren ze redelijk kompleet in hun informatie. Alleen misschien wat overschat.
Geplaatst: 03 nov 2007 9:07
door markv
Ach, origineel is het een amerikaanse mod dacht ik. Dus dat verklaard natuurlijk wel veel

Maargoed, uiteindelijk is het gewoon jammer dat het niet werkt. Het zou moo geweest zijn als er meer druk was ontstaan, dan hoef je minder snel over te gaan naar grotere injectoren..
Mark
Geplaatst: 03 nov 2007 9:42
door Maik
Maar waarom zit dan de brandstofregeling aangesloten op de luchtinlaat als hij toch altijd met constant 3.8bar werkt? Of is dat om een kleine correctie uit te kunnen voeren met veranderingen in het weer (luchtdruk van de atmosfeer)?