voorstellen Peter

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

ik sluit me bij de bovenstaande post aan.........welkom hiero..... 8)
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
MADDOG
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2007 14:07
Locatie: Abcoude

Bericht door MADDOG »

Herman,

Klopt! in 3 dagen al veel wijzer geworden en vind het ook leuk. Als ik nu weer een studie ging doen..........zou ik autotechniek zeker overwegen.

Peter
Speedy voor woon/werkverkeer top!
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

Welkom en veel leesplezier MADDOG :)
Gebruikersavatar
twinturbo
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 aug 2007 7:46

techniek

Bericht door twinturbo »

Hoi Maddog,

Berichtje van een soortgenoot. Ook een leek op technisch gebied.
Volg de Speedstersite ook al ruim een jaar en bepaalde namen klinken al heel bekend. (berucht is inmiddels JANS- haha)
Ben ook liefhebber en heb nu toch definitief de "stoute"schoenen aangetrokken om mezelf met een speedster te gaan verwennen.
Niet bedoeld om andere kleuren tegen de schenen te schoppen maar zwart heeft mijn voorkeur maar die zijn schaars. ( nu een in Weerselo te koop) Een blauwe of zilverkleurige kan/mag ook.
Er staat er een in Lage Mierde (marktplaats) maar die heeft "polyester-schade" gehad en dat vertrouw ik - wellicht ten onrechte- niet.
Hoop me binnenkort als volwaardig lid te kunnen melden
Grtz
The mind is like a parachute; it only functions when its open.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

schade

Bericht door Pipo »

Ook welkom Twinturbo.
Dat je bij polyesterschade een gezond wantrouwen aan de dag legt is zeker niet verkeerd. Maar het hoeft je niet van de aankoop te weerhouden. Integendeel, indien het enkel wat koetswerkschade is kan het aanleiding zijn tot zeer interessante prijsverlagingen. Neem gewoon een Speedsterexpert mee om onderhuids één en ander te kontroleren. Structurele schade en herstellingen zijn dikwijls vrij eenvoudig op te sporen.
Veel geluk bij je zoektocht naar je eigen Speedster :)
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
twinturbo
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 aug 2007 7:46

Bericht door twinturbo »

Hoi Pipo,
Bedankt voor je leuke reactie.
De betreffende auto staat op marktplaats ( nu gereserveerd)
't is een blauwe en volgens de huidige eigenaar heeft de auto lang en voor te veel te koop gestaan bij een schadebedrijf.
De huidige eigenaar heeft de auto in 2006 gekocht met 2800 km op de teller en 'm een jaar geschorst en de schade hersteld.
Nu dus slechts 3500 km gereden maar dat komt toch een beetje "verdacht"voor. ( ook wellicht ten onrechte)

Misschien kennen jullie de auto ? ( 01-NZ-RN)
greetz
The mind is like a parachute; it only functions when its open.
Gebruikersavatar
MADDOG
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jul 2007 14:07
Locatie: Abcoude

kopen Speedster met schade

Bericht door MADDOG »

Twinturbo,

kan een boekje open doen over Speedster met schade, maar doe dat niet. Zoals Pipo al aangaf, neem een Speedsterfreak mee, die herkent zo of de auto 'clean' is of niet. Polyesterschade hoeft geen probleem te zijn, als het maar deskundig hersteld is. Aan de deur is polyester - volgens mijn eigen ervaring - wel een probleem. Vandaag de rechter deur vervangen omdat de vorige eigenaar daar schade had gehad. Uiteindelijk had ik het kunnen zien.............

Komende week wordt mijn Speedster weer gespoten en hoop dat hij over een week weer 'spik en span' is. Daarna verder orienteren op de BBILAS turbo.

Groet,

Peter
Speedy voor woon/werkverkeer top!
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Twinturbo,

welkom en veel plezier met je zoektoch naar een mooie speedster.

Wat betreft de 01-NZ-RN ja die ken ik, daar ben ik destijds ook wezen kijken, maart 2005 :!:

Toen was ik er al niet weg, ik kwam op een soort camping en de auto was in slechte staat, de eigenaar was een erg jonge man, enige tijd later had ik gemaild of hij hem nog had uit nieuwsgierigheid en kreeg ik een mail dat hij hem niet meer had maar dat hij hem total loss had gereden....ik zou het dus niet durven :!:

Lees deze thread :!:

Toen hij bij dat schadebedrijf stond had hij trouwens 5000 km gelopen :?:


Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

twinturbo schreef:.
De huidige eigenaar heeft de auto in 2006 gekocht met 2800 km op de teller en 'm een jaar geschorst en de schade hersteld.
Nu dus slechts 3500 km gereden maar dat komt toch een beetje "verdacht"voor. ( ook wellicht ten onrechte)
Die lage km-stand is geen uitzondering voor een Speedster. Ik heb mijn Turbo nieuw van april 2006, en er staan nog geen 2600km op de teller :oops: Sinds de laatste Dinanttoer 17 juni is hij nog niet uit mijn garage geweest door een combinatie van slecht weer en tijdsgebrek :( In Frankrijk weet ik een atmo van 2002 rondrijden met amper 5000km er op :shock: .
Je kan de km-standen van de Speedster niet vergelijken met die van een 'gewone' dagelijkse wagen :wink: .
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Pipo schreef:Je kan de km-standen van de Speedster niet vergelijken met die van een 'gewone' dagelijkse wagen :wink: .
Kuch... 195.000km... Kuch...

:lol:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
twinturbo
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 aug 2007 7:46

Bericht door twinturbo »

Hi Marcel en Pipo,

Lage kilometerstanden per jaar ken ik ; ik heb zelf ooit 7 jaar lang een 911 gehad die de laatste 2 jaar zo'n 600 a 700 km per jaar reed.
Simpelweg wegens tijdgebrek en omdat mijn "baas"mij regelmatig over de grens stuurde.
De auto van Matsuru , hoe spijtig ook de redenen waarom, was een uitgelezen gelegenheid om aan een betrouwbare Speedy te komen.
Net toen ik wilde reageren vond mijn 'baas'het nodig om mij naar Rusland te sturen............
Overigens wil ik Matsuru hierbij héél veel sterkte toewensen en een hopelijk goed herstel!!!
Ook ik wil niet nalaten je hierbij mijn dagelijkse auto aan te bieden als je eens "comfortabel"wilt blazen ...........

Ik heb van de reactie van Marcel wel begrepen dat ik niet meer hoef te reageren op de 01- NZ-RN , simpelweg omdat er geen reet klopt van de opgegeven kilometerstand.
Ik ontvang morgen hopelijk een positieve reactie op mijn vragen uit Weerselo ( zwarte Speedy met zilveren hard top)
Ook krijg ik nog wat aanvullende foto's van een zilveren Speedy uit Den Bosch.
Bedankt zo ver voor alle leuke en positieve reacties.

Groeten,

Jan ( Twinturbo)
The mind is like a parachute; it only functions when its open.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

165.000 km, geen probleem.... Alleen dat ie steeds mooier en beter wordt 8)
Gebruikersavatar
twinturbo
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 aug 2007 7:46

Bericht door twinturbo »

165.000 km met die van jou is ook ECHT geen probleem Flappy ....
Een echte beauty !!
Grtz
Jan(twinturbo)
The mind is like a parachute; it only functions when its open.
Gebruikersavatar
Speedfreak
Mega lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

twinturbo schreef:Ook krijg ik nog wat aanvullende foto's van een zilveren Speedy uit Den Bosch.
Da's de mijnuh!
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Gebruikersavatar
twinturbo
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 aug 2007 7:46

Bericht door twinturbo »

Jawel Dimitri , ik ben het.
haha , kleine wereld , die Speedsterwereld ...........
Maar wel leuk !
The mind is like a parachute; it only functions when its open.
Plaats reactie