Inlaatspruitstuk en TB
Zelf de 2.4 er ook opgezet dit weekend, met 120 amp dynamo. Ook een stukje van het spruitstuk afgehaald, en afgewerkt met een metalen plaatje. Fluitje van een cent!
Verschil is vanaf het begin goed te merken, zat al twee keer in de toerenbegrenzer vanmiddag Hij blijft trekken.
En de airbox heeft een heerlijk geluid. Eindelijk het idee dat ik niet in een vectra zit.
Mark en Michael, thanks voor de instructies!
Verschil is vanaf het begin goed te merken, zat al twee keer in de toerenbegrenzer vanmiddag Hij blijft trekken.
En de airbox heeft een heerlijk geluid. Eindelijk het idee dat ik niet in een vectra zit.
Mark en Michael, thanks voor de instructies!
Normaal rijden, dat is toch hetzelfde als vol gas?
Heb hem ongeduldig warm gereden en toen vol het gas erop...... Heerlijk.
Heb het idee dat het vooral verschilt boven de 4000 toeren. Hij ademt veel vrijer, zelfs met standaard uitlaat met de precat er nog in.
Niet twijfelen, gewoon de complete kit kopen en ombouwen.
Heb hem ongeduldig warm gereden en toen vol het gas erop...... Heerlijk.
Heb het idee dat het vooral verschilt boven de 4000 toeren. Hij ademt veel vrijer, zelfs met standaard uitlaat met de precat er nog in.
Niet twijfelen, gewoon de complete kit kopen en ombouwen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ik zou iets doen als een plaatje aluminium die je met een lekkere klodder Sikaflex 225FC er op vast plakt. Zelfde zwarte plak-troep waarmee voorruit vast zit en zaken als de crashbox etc.Super7 schreef:Hoe hebben jullie het spruitstuk afgedicht nadat je de zijkant hebt verwijdert?
Dat zou voldoende stevig moeten zijn.
Je kunt er wel glas-mat overheen doen, maar dan zal je er wel meerdere lagen op moeten doen en zelfs dan is waarschijnlijk een steuntje in de vom van een metaalplaatje oid. er onder nog wel verstandig.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Dan is het in ieder geval een weekendklus.
http://www.auto-editie.nl/prive/clamremoval/2.4.zip
Ik wil wel een handje meehelpen.
http://www.auto-editie.nl/prive/clamremoval/2.4.zip
Ik wil wel een handje meehelpen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ik ga ook eens uiteindelijk de inlaat (laten) plaatsen, als de garage tijd voor me heeft op de momenten dat ik mijn wagen een paar dagen kan missen weliswaar (motorsteunen moeten ook vervangen worden). Ik zal de garage een print meegeven van het inbouwproces en ook een gelaserd metaalplaatje dat op de inlaat komt. Wat ik nog niet zeker weet, brengt het polieren van de originele 58mm gasklep nu winst op of gaat de ecu foutmelding geven?? Dit was zo met een grotere diameter gasklep maar met polieren ook of niet??
@ Gertje, heb jij ondertussen de inlaat geplaatst? Viel het toch mee of niet?
@ Gertje, heb jij ondertussen de inlaat geplaatst? Viel het toch mee of niet?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Nee, mijne was ook geflowd; geen probleem.RCduck7 schreef:Wat ik nog niet zeker weet, brengt het polieren van de originele 58mm gasklep nu winst op of gaat de ecu foutmelding geven?? Dit was zo met een grotere diameter gasklep maar met polieren ook of niet??
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ligt eraan hoe ver je er mee gaat. Ik heb een 58mm gasklephuis geflowed en de klep en as bewerkt en die geeft op het standaard motormanagement echt wel de foutmelding, was niet mee te rijden. Dus het ligt eraan of je hem wat polijst of echt flowed
Mark
Mark
- Bijlagen
-
- gasklep.JPG (149.99 KiB) 2310 keer bekeken
C30-94@0.55bar