Inlaatspruitstuk en TB

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Een normale gasket set is besteld, dus niet die speciale verloopplaat voor de 58mm TB, maar zie daarvoor het verhaal Mark...
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik zie trouwens dat Vocky z'n auto nu terug is voor een remap met grotere injectors.

Bijkomend interessant detail is dat hij dus inderdaad die 200pk haalde op de standaard injectors (met dus een arm mengsel boven de 4000 toeren), maar dat hij die 200pk dus wel haalde met de toerenbegrenzer op 6300 toeren :lol:

Dat is dus wel even een extra positief detail :D

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Ik las dat het met de huidige CPU-settings niet ging idd. met det die grotere injectoren. Benieuwd wat ze met de remap kunnen doen.

In de Amerikaanse setup hadden ze een cat-back systeem en kwamen zo aan 13BHP na de 2.4 inlaat inbouw. Zou de sportcat een verplichting zijn in deze combi? Ik ga zowiezo nog de pre-cat eruithalen, maar ben benieuwd wat de sportcat icm. met de 2.4 inlaat doet voor de uitstoot. Niet dat ik er heel erg bang voor ben, maar ik heb geen zin om de boel weer om te moeten gooien voor een APK-herkeuring.
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Neuh, ik zou niets kunnen verzinnen waarom je een sportcat zou moeten hebben om het inlaatspruitstuk te plaatsen? De standaard 2.4 motor heeft tenslotte ook geen sportcat of verwijderde pre-cat ofzo, is gewoon motor met alle af-fabriek dingen erop..

Ik heb bij het vervangen van mijn eigen uitlaat uitgebreide metingen gedaan, en er was eigenlijk geen meetbaar verschil. En daar gaat een ander inlaatspruitstuk echt geen verandering in brengen.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Andre, er is een group buy op het Z22SE forum! Maar dat had je al gezien waarschijnlijk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

D'r zit iets aan te komen las ik ja. Alleen nog niet helemaal concreet toch? Thank for the tip!

Als het dan toch het vliegtuig inmoet om over de grote plas te komen, laat ik het net zo lief gelijk hier komen. Verzending vanuit Engeland is bijna even duur volgens mij.

Als jullie er over te spreken zijn, zal ik wel proberen hier een group-buy te organiseren. Mits meerdere geinteresseerden natuurlijk! (ja, anders is het geen group, toch?)
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Het is overigens zo te zien wel een group-buy die via TMS gaat lopen. Als je de threads over de throttlebodies leest op het vx forum is daaruit wel een beetje op te maken dat TMS dit als een stage wil gaan uitbrengen.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Mark, Maik, hebben jullie em al binnen? Waar hebben jullie ze nu uiteindelijk besteld trouwens?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat heeft Mark weer eens voor mij geregeld, we moeten dus even wachten op onze klusmaster 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Besteld bij Autopartspeople. Spullen zijn nog niet binnen bij hun, waarschijnlijk is op dit moment de vraag naar deze spruitstukken een beeetje groot :D

Wordt dus nog even geduld hebben..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Spruitstuk is binnen. Dus binnenkort maar eens een beetje gaan kijken wat er allemaal moet gaan gebeuren voor montage.

Ondertussen is de eerste tussenstap afgerond met de auto van Vocky. Z'n eerste reactie klinkt erg positief :)

http://www.z22se.co.uk/forum/viewtopic. ... 7&start=50

Wellicht dus volgende week wat rollenbank grafiekjes.

Mark
C30-94@0.55bar
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Zat ook al een week te wachten op z'n mapping resultaten en las het net op het SE forum.
~210 pk met daarbij nog een mooi koppelverloop zou echt heel erg mooi zijn. Erg benieuwd naar de grafieken.

Frank
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Het ziet er naar uit dat jij je handen vies gaat maken van het weekend Mark! Veel plezier. :D
Als ik een keer moet helpen let me know. Lijkt me leuk (ook een beetje als trial voor mezelf natuurlijk).

Ik zit nog steeds een beetje te kijken waar dit heengaat. En in hoeverre Vocky’s mods. Nodig zijn c.q veel effect hebben. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoeveel de 2.4 TB doet. Het lijkt dan in ieder geval wel nodig met andere injectoren te werken en een re-map. Remappen hier in Nederland gaat nog niet zo simpel geloof ik.

Ook ben ik benieuwd naar het effect van het uitlaatspruitstuk.
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

André R schreef:Het ziet er naar uit dat jij je handen vies gaat maken van het weekend Mark! Veel plezier. :D
Nee, nog niet dit weekend. Heb nog niet alle onderdelen die ik nodig heb. Wellicht volgend weekend als ik dan alles heb.
Als ik een keer moet helpen let me know. Lijkt me leuk (ook een beetje als trial voor mezelf natuurlijk).

Ik zit nog steeds een beetje te kijken waar dit heengaat. En in hoeverre Vocky’s mods. Nodig zijn c.q veel effect hebben. Ik ben bijvoorbeeld wel benieuwd hoeveel de 2.4 TB doet. Het lijkt dan in ieder geval wel nodig met andere injectoren te werken en een re-map. Remappen hier in Nederland gaat nog niet zo simpel geloof ik.

Ook ben ik benieuwd naar het effect van het uitlaatspruitstuk.
Ja, ik ook. Ik heb ook de 68mm TB hier. Moet zeggen dat ik hem nou nog niet zoveel groter vind als de 58mm. De buiten diameter is zo'n beetje gelijk, de wanden zijn minder dik en veeel minder voorzien van randen dan de 58mm.

Ik ben in iedergeval benieuwd naar het verschil met dit inlaatspruitstuk. 1 stapje per keer en tussentijds kijken wat de verschillen zijn. Uiteindelijk moet er toch een redelijke motor uitkomen :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Resultaten van Vocky z'n wijzigingen zijn nu bekend. Absolute getallen vind ik zelf niet erg betrouwbaar, is bij TMS op de rollenbank gedaan en dat ding vind ik persoonlijk niet echt te vertrouwen. Dat de grafiek nu piekt bij 6400 komt ook niet overeen met het verhaal van Vocky dat hij doorloopt tot de begrenzer bij 6850. Maargoed, het is wel duidelijk te zien dat er dus echt significante winst te halen is met relatief bescheiden wijzigen.

Afbeelding

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie