Distributieketting onder garantie vervangen
Geplaatst: 14 aug 2007 9:12
Deze modificatie bleek bij mijn Speedster niet gedaan te zijn.
Chassisnr. WOLOEAR971N000782, motornummer Z22SE-TA042642, afgifte kenteken deel I 14 augustus 2001.
Opel Centrum Ossterhout heeft contact met de importeur gehad: alleen bij klachten (zoals rammelen) wordt de ketting onder garantie gemodificeerd. Rechtstreeks contact met de klantenservice bracht ook geen soelaas. Een door Opel Centrum Ooosterhout ingediende coulance-aanvraag werd afgewezen.
Afgelopen vrijdag maar eens een pittige fax naar de klantenservice gestuurd en jawel: gisteren werd ik gebeld door de klantenservice dat de modificatie kostenloos wordt uitgevoerd. Staat gepland voor 3 september a.s.
Ik vond overigens nog een link naar de Duitse versie van Feldabhilfe nr. 1532 waarbij niet de leeftijd van 6 jaar wordt gehanteerd, maar een uiterste termijn tot 31 december 2007. Voor sommige van de oudste Speedsters kan dit wellicht van pas komen. Want als de fabrikant die datium hanteert, waarom dan de importeur niet? Ik neem aan dat de importeur weer verhaal haalt bij de fabriek.
http://forum.langzeittest.de/read.php?f=8&i=5819&t=5797
Het is mij bekend dat verschillende Speedsters een gebroken distributieketting hebben gehad met onherstelbare motorschade tot gevolg waarbij iedere tegemoetkoming werd afgewezen. Naar mijn mening ten onrechte.
Groeten,
Nico
Chassisnr. WOLOEAR971N000782, motornummer Z22SE-TA042642, afgifte kenteken deel I 14 augustus 2001.
Opel Centrum Ossterhout heeft contact met de importeur gehad: alleen bij klachten (zoals rammelen) wordt de ketting onder garantie gemodificeerd. Rechtstreeks contact met de klantenservice bracht ook geen soelaas. Een door Opel Centrum Ooosterhout ingediende coulance-aanvraag werd afgewezen.
Afgelopen vrijdag maar eens een pittige fax naar de klantenservice gestuurd en jawel: gisteren werd ik gebeld door de klantenservice dat de modificatie kostenloos wordt uitgevoerd. Staat gepland voor 3 september a.s.
Ik vond overigens nog een link naar de Duitse versie van Feldabhilfe nr. 1532 waarbij niet de leeftijd van 6 jaar wordt gehanteerd, maar een uiterste termijn tot 31 december 2007. Voor sommige van de oudste Speedsters kan dit wellicht van pas komen. Want als de fabrikant die datium hanteert, waarom dan de importeur niet? Ik neem aan dat de importeur weer verhaal haalt bij de fabriek.
http://forum.langzeittest.de/read.php?f=8&i=5819&t=5797
Het is mij bekend dat verschillende Speedsters een gebroken distributieketting hebben gehad met onherstelbare motorschade tot gevolg waarbij iedere tegemoetkoming werd afgewezen. Naar mijn mening ten onrechte.
Groeten,
Nico