stoel

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Stéphane
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jan 2009 13:31

Bericht door Stéphane »

Hanm schreef::shock: waar is dat!?
Ik gok bij Lotus zelf in Hethel. Daar hadden ze tijdens het 60-jarige jubileum nog een hele uitverkoop van overtollige onderdelen.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Aan de foto te zien bij Lotus. Zoveel modellen staan er overigens niet op tenzij je denkt dat andere stiksels en kleuren de zitpositie bepalen. :lol:
Zou toch leuk zijn als je mog, reverie en die tillets in allerlei maten en vormen op 1 locatie kon testen in NL. :?:
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Foto heb ik genomen tijden het "lotus 40jaar@hetel" jubileum.
Geen normale showroom dus :cry:
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Er was trouwens een bieding op een setje stoelen gemaakt naar keuze bij lotus.

Je wil niet weten voor welke prijs ze gegaan zijn :oops:
Had ik ook maar geboden :roll:

Maar een vriend is er heel gelukkig mee 8) en ze staan beeldig in zijn speedy
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Ik zou wel een stoel willen waarvan in de rugleuning iets meer naar achter staat (of verstelbaar is). Om eerlijk te zijn zit ik waardeloos in m'n speedster. Heb korte benen/te lange armen, dus zit te dicht op het stuur....

Zitten er stoelen bij die je enigszins kan verstellen? (verwacht het helaas niet ivm het gewicht :cry:)
Gebruikersavatar
Stéphane
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jan 2009 13:31

Bericht door Stéphane »

Elise schreef:Foto heb ik genomen tijden het "lotus 40jaar@hetel" jubileum.
Geen normale showroom dus :cry:
Zoals ik al dacht :D Maar het was toch het 60-jarige jubileum? 40 jaar in Hethel dus ;)

Hier staat de lijst met items die te koop waren:
http://www.lotus60thanniversary.com/forsale.php
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

stoel

Bericht door Pipo »

Je kan misschien de voorkant van de rails wat omhoog brengen. Daardoor kantelt de stoel iets naar achteren wat je meer armlengte toelaat bij dezelfde beenlengte.
A thing of beauty is a joy forever!
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Stéphane schreef:
Elise schreef:Foto heb ik genomen tijden het "lotus 40jaar@hetel" jubileum.
Geen normale showroom dus :cry:
Zoals ik al dacht :D Maar het was toch het 60-jarige jubileum? 40 jaar in Hethel dus ;)
40 jaar productie @ Hethel was in 2007, het 60 jarig jublileum was vorig jaar.
Wij zijn niet naar het 60 jarig jubileum geweest, maar van wat ik achteraf gelezen heb (en gezien aan de foto's) wel redelijk gelijk aan elkaar.
Welk evenement je ook geweest bent, het was zeker de moeite waard :wink:
Gebruikersavatar
Stéphane
Lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jan 2009 13:31

Bericht door Stéphane »

Elise schreef:Welk evenement je ook geweest bent, het was zeker de moeite waard :wink:
Ik had kaartjes voor 60-jarige jubileum, maar ik kon helaas geen tijd vrij maken om er heen te gaan...
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: stoel

Bericht door Co'tje »

Pipo schreef:Je kan misschien de voorkant van de rails wat omhoog brengen. Daardoor kantelt de stoel iets naar achteren wat je meer armlengte toelaat bij dezelfde beenlengte.
Thanks, ga ik binnenkort even proberen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: stoel

Bericht door Maik »

Heeft iemand hier toevallig ervaring met dit stoeltje?

http://www.ebay.nl/itm/LOTUS-ELISE-OR-E ... 4d295b3cbf

De zoektocht blijft door gaan :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: stoel

Bericht door Arno »

Zo te zien een single-skin kopie van de 'schaal' van de originele Lotus of Corbeau stoelen met deze vorm. Ik zou zeggen de Lotus stoelen, want deze loopt zo te zien ietsje hoger door aan de bovenkant. Lamineer-werk ziet er op de foto's niet echt netjes uit, maar ach..

Hoort natuurlijk origineel bekleed te zijn/worden, daarom is de vorm aan de binnenkant niet zo glad als bijv. een Tilett die bedoeld is om comfortabel on-bekleed gebruikt te worden.

Zoals in de advertentie staat moet je zelf nog de gaten boren voor de montagepunten op de stoelen, maar dat betekent dus ook dat de moeren die normaal gesproken in de stoelen 'mee-gefiberglassed' zijn er niet in zitten. Zo te zien ook nog geen gat in de bodem voor een 5/6 punt gordel.

Allemaal niet echt een probleem, maar er zal waarschijnlijk dus nog wat tijd/geld bij komen om deze helemaal geinstalleerd te hebben, afhankelijk van wat je wilt en wat je nog moet bekleden om ze prettig zittend te krijgen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: stoel

Bericht door Maik »

Bedankt voor je analyse Arno :)
Afwerking ziet er inderdaad niet top uit, maar de prijs is er ook naar.
Ze hebben nog twee types, een goedkopere van GRP die iets zwaarder is (3kg ipv 2kg) en een duurdere "Hans cup 260 replica" meer geprononceerde kuip met crotch strap gat.
Ik ga even de andere fora afstruinen om te zoeken naar ervaringen.

Hoe zou je het beste het ontbreken van de interne moeren kunnen oplossen? Het kan niet anders dan gewoon een gat boren en dan aan de binnenkant de moer te zetten? Die je dan misschien gaat voelen, maar ook qua sterkte lijkt het mij niet optimaal omdat je zo moeilijker het moment weg kan werken in de kuip (het moment wat op de bout komt door de krachten van de gordel).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: stoel

Bericht door Arno »

Maik schreef: Hoe zou je het beste het ontbreken van de interne moeren kunnen oplossen? Het kan niet anders dan gewoon een gat boren en dan aan de binnenkant de moer te zetten? Die je dan misschien gaat voelen, maar ook qua sterkte lijkt het mij niet optimaal omdat je zo moeilijker het moment weg kan werken in de kuip (het moment wat op de bout komt door de krachten van de gordel).
Op zich kan je gewoon de manier doen zoals ze originele stoelen ook hebben, dus een spreidplaat(je) en een moer er op gelast en die dan aan de binnenkant in de stoel lijmen (epoxy, etc.). Normaal gesproken verdwijnen deze moeren onzichtbaar onder de binnenbekleding en in het foam van de stoelen en heb je er geen last van. Als je ze 'kaal zonder bekleding' wilt gebruiken zal je hier iets van neopreen laag oid overheen willen plakken zodat je niet tegen een moer/bout aan zit aan de binnenkant.

Edit: wil je de originele gordelbouten kunnen hergebruiken dan moet de moer daar een 7/16UNF zijn. Rest is wel metrisch.

Als je onder-frames gebruikt met double-shear montage punten voor de gordels dan zou er op de schaal zelf weinig krachten van de gordel moeten komen. Hij dient dan alleen als 'vulling' tussen de moer en het frame.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: stoel

Bericht door S. Gonzales »

Misschien brengt dit je nog op een goed idee?

http://www.kartservice.nl/?productview= ... virtuemart

Bij deze ringen horen conische inbusbouten (even de site afstruinen). Uit eigen ervaring weet ik dat je daar absoluut geen last van hebt aan de binnenzijde van een (onbeklede) kartstoel en het ziet er nog goed uit ook.

Betaling is idd al binnen. :thumbsup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Plaats reactie