Diagnoseapparatuur/software
Dacht ik dat ik alles wl zo'n beetje uitgesloten had, werkt die AGV4000 USB weer niet met de Tech2 software.
Na het inbouwen van een nieuwe einddemper en het verwijderen van de pré-cat is brand het motormanagement lampje.
Als er iemand in de buurt van Alblasserdam woont met werkende laptop/interface/Tech2 bij wie ik em even in mag prikken, dan graag!!!
Na het inbouwen van een nieuwe einddemper en het verwijderen van de pré-cat is brand het motormanagement lampje.
Als er iemand in de buurt van Alblasserdam woont met werkende laptop/interface/Tech2 bij wie ik em even in mag prikken, dan graag!!!
Opel Speedster 2.2 zwart
Ik heb afgelopen maandag m'n scangauge ingebouwd. Ben wel tevreden over, lijkt goed te werken:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Tja, in de buurt, waddinxveen is ongeveer 30km ofzo? Maar ik heb de spullen iig liggen om hem uit te lezen.
Mark
http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html
Tja, in de buurt, waddinxveen is ongeveer 30km ofzo? Maar ik heb de spullen iig liggen om hem uit te lezen.
Mark
C30-94@0.55bar
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
scangauge
Mark, kan je de gegevens van je scangauge downloaden in een PC? En zou je die gegevens kunnen gebruiken om eventueel een power- en koppelcurve van je motor te maken?
(zoals Speerke heeft gedaan volgens zijn uitspraak :"Verder wat vermogensmetingen gedaan met “PowerDyn OBD” )
(zoals Speerke heeft gedaan volgens zijn uitspraak :"Verder wat vermogensmetingen gedaan met “PowerDyn OBD” )
A thing of beauty is a joy forever!
Re: scangauge
Nee, de scangauge kan niet loggen. Persoonlijk vind ik OBD data onvoldoende om een beetje betrouwbare vermogenskromme van te bouwen, de frequentie waarmee je kunt loggen is gewoon te laag.Pipo schreef:Mark, kan je de gegevens van je scangauge downloaden in een PC? En zou je die gegevens kunnen gebruiken om eventueel een power- en koppelcurve van je motor te maken?
(zoals Speerke heeft gedaan volgens zijn uitspraak :"Verder wat vermogensmetingen gedaan met “PowerDyn OBD” )
Ik zou dan eerder voor een (goekope) datalogger gaan, ik denk dat je daar meer betrouwbare resultaten uit kunt krijgen. De AP22 die ik eerst had was prima betaalbaar en geeft best goede resultaten (zie http://www.verboom.net/projects/power/index_nl.html).
Yup, is erg handig Ik vind het erg handig om iets vast in de auto te hebben waarmee ik direct foutcodes uit kan lezen en resetten (zeker na al die acties met m'n gasklep). En het is wel erg handig om het brandstof verbruik te kunnen zien, met een indicatie hoe ver je nog kunt komen op de huidige tankHerman schreef: Ha daar is er weer een! Heerlijk apparaatje, sinds de LMM eruit is heb ik geen brandstofverbruik meer maar nog genoeg bruikbare info over Exclamation (Zoals hoe hard de monteur tijdens een proefrit na een beurt heeft gereden Evil or Very Mad )
Prachtig ingebouwd Mark thumb up Bij mij zit ie bovenop het dashboard met dubbelzijdige tape Rolling Eyes
Groeten,
Mark
C30-94@0.55bar
@MarcV == @MarkVkoenvw schreef:@MarcV
Waar kan ik dat verhaal even nalezen?(zeker na al die acties met m'n gasklep).
Op mijn website staan de problemen met de 68mm gasklep. Ik heb op dit form en het z22se forum diverse posts gemaakt over de p1514 code die ik heb gehad met mijn geporte 58mm klep.
Mark
C30-94@0.55bar
Sorry MarcV....graptje Markv
Was me aan't afvragen of jij enige gelijkaardige problemen had als ik op het moment met mijn gas, maar dat is dus niet...
PS: Als je de EGR klep losmaakt en een blindstukje plaatst, dan hoeft men toch niet dat elektronisch spulletje maken voor de ECU? (Als ik de EGR klep op de stekker laat en ergens weg bind met T-wraps...
Want ik ben geen diode en weerstands specialist om zelf zo'n bypas te maken.
Was me aan't afvragen of jij enige gelijkaardige problemen had als ik op het moment met mijn gas, maar dat is dus niet...
PS: Als je de EGR klep losmaakt en een blindstukje plaatst, dan hoeft men toch niet dat elektronisch spulletje maken voor de ECU? (Als ik de EGR klep op de stekker laat en ergens weg bind met T-wraps...
Want ik ben geen diode en weerstands specialist om zelf zo'n bypas te maken.
Mvg
Koen
Speester #2981
Koen
Speester #2981
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Het is een prima dingetje.Je kan met zonlicht je benzine verbruik zien.Dat is met het standaard infoschermpje ten ene male onmogelijk.En met dagtripjes``ga na 600m rechts af``HOE kan je dat zien Nee dit is een makkelijk app.Denk dat ik een jaar nodig heb om alles te leren. Enuh....... hij kan zo in een andere auto
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
Vandaag nog even bezig geweest met de XGauge optie in de ScanGauge. Was even rommelen, maar wil nu wel goed lukken. Moet nog wel even een ritje maken met de laatste 3 uitgevogelde gauges, maar dat komt morgen wel richting werk.
http://intranet/~mark/projects/speedste ... ex_nl.html
Eigenlijk nu nog te zien achterhalen of er nog meer interessante informatie op te vragen is. Wat ik nu heb is wel zo'n beetje alles wat je uit de standaard mode 1 kunt uitlezen.
Mark
http://intranet/~mark/projects/speedste ... ex_nl.html
Eigenlijk nu nog te zien achterhalen of er nog meer interessante informatie op te vragen is. Wat ik nu heb is wel zo'n beetje alles wat je uit de standaard mode 1 kunt uitlezen.
Mark
C30-94@0.55bar