Diagnoseapparatuur/software

Voordelige aankopen voor leden.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: scangauge

Bericht door markv »

Pipo schreef:Mark, kan je de gegevens van je scangauge downloaden in een PC? En zou je die gegevens kunnen gebruiken om eventueel een power- en koppelcurve van je motor te maken?
(zoals Speerke heeft gedaan volgens zijn uitspraak :"Verder wat vermogensmetingen gedaan met “PowerDyn OBD” )
Ik heb wel begrepen dat ze datalogging willen inbouwen in de volgende firmware release. Maarja, wanneer dat gat worden, dat staat er niet bij.

Wat ik overigens ook zag is dat je deze apparaten aan elkaar kunt doorlussen :) Ik ga zelf nog even rommelen of ik m'n PDA/laptop nu weer kan doorlussen vanaf de ScanGauge, dat scheelt weer onder het dashboard rommelen met stekkers wisselen :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik heb weer wat extra informatie toegevoegd voor de ScanGauge. Onderandere nu ook wat extra commando's, wellicht dat het schakelen van de radiateur ventilator wel handig is voor een aantal mensen.

http://www.verboom.net/projects/speedst ... ge_nl.html

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Kun je de fan aanzetten als je de auto uitzet?
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Mijn Leon kan dat wel ... Na het afzetten en afsluiten van de Leon kan je soms de koelfans van de radiator nog een minuut ofzo horen draaien. En dat doet hij helemaal zelf, daar heb ik geen knopjes of schakelingen voor ingebouwd.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Nee Piet dat gaat niet, aangezien de ECU dan niet meer actief is..

Ik zie zelf wel een voordeel wanneer ik net het circuit op ben geweest en de pits in rijd. Altijd handig om de motor dan nog even te laten draaien om de olie wat koeler te krijgen. Dan is zelf de radiator aan/uit kunnen zetten wel praktisch.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Ik ga in Juni of zo naar Amerika. Daar was die scangauge toch redelijk betaalbaar is het niet?
(Moet ik nog meer op m'n lijstje zetten, nu we het er toch over hebben?)
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

markv schreef:Nee Piet dat gaat niet, aangezien de ECU dan niet meer actief is..

Ik zie zelf wel een voordeel wanneer ik net het circuit op ben geweest en de pits in rijd. Altijd handig om de motor dan nog even te laten draaien om de olie wat koeler te krijgen. Dan is zelf de radiator aan/uit kunnen zetten wel praktisch.

Mark
Daar zat ik ook aan te denken.
Wat we met de Subaru's deden (Als die flink warm waren) was de auto op contact zetten en dan liep de fan vanzelf. Dan zou dan met de Speedster ook moeten werken, toch?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Piet,

mits je inderdaad de code stuurt naar de ECU om de fan aan te zetten is dat geen probleem. Je motor hoeft er niet voor te draaien, zolang het contact maar aan staat. Maar als het gaat om circuit werk is het verstandiger om de motor aan te laten staan denk ik, dan circuleert de olie en koelvloeistof tenminste.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Stomme vraag :oops: Je motor laten lopen en zo`n los ventilatortje.Je weet wel zo`n aansteker plug ding :?: BTW Mark kom je volgende week even kijken.Je weet waar ik woon en je bent welkom.Na de 8 ste.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik weet niet hoeveel lucht opbrengst zo'n ventilatortje heeft. Maargoed, ik weet ook niet of het echt nodig is hoor. Wat ik tot nu toe deed is de auto iets van 5 minuten na laten draaien na een circuit sessie. Dan slaat de fan vanzelf een paar keer aan aangezien de temperatuur over de 105 graden gaat. Maar met dit commando heb je er wel zelf meer controle over :)

Even kijken? Dat lijkt me helemaal goed :D Heb je in het weekend toevallig tijd?

Groeten!

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
janr7imi
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 jul 2008 19:07
Locatie: LUNTEREN

Bericht door janr7imi »

ik kreeg een tip kan iemand aan de turkse software komen schijnt toch weer een pk of 10 te schelen
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

??? nog nooit hiervan van gehoord, maar wie weet...

Iemand goede bevriend met een Opel dealer???
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Voor zover ik weet is er maar 1 software versie voor deze ECU, de z22se wordt tenslotte als een "global engine" geleverd. Anders schiet het nog niet op en moeten ze voor verschillende landen verschillende ECU's of software gaan leveren.

Voor wat betreft de fan, ja, tuurlijk past er een extra op. Maar montage daarvan is wel een stuk meer werk dan de montage van een scangauge ;)

Mark
C30-94@0.55bar
rayz25

Bericht door rayz25 »

ik krijg binnenkort de lm2 van inovate binnen als die in nederland is bij de importeur dit is een air fuel meter die ook toeren opslaat zodat je kan zien of die bij elk toerental genoeg benzine krijgt dit is ideaal bij tuners

Met ingebouwde datalogger en Obd 2 scantools
Je kan er ook foutcodes mee uitlezen en wissen hier meer info

Kost ongeveer 350 euro

Ik gebruik hem ook voor mijn vermogensbank bij afstellen

http://www.alons-autosport.nl/PDF%20bestanden/LM-2.pdf

Afbeelding

filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=T1W699fEYGc
Plaats reactie