Pagina 1 van 2
Larini... ik kan het niet laten...
Geplaatst: 21 sep 2007 17:20
door YvoTuk
De laatste tijd heb ik her en der wat vergelijken gezien tussen verschillende uitlaatsystemen en heb ik al dan niet ernstig misplaatste opmerkingen gezien over die systemen.
Overigens... die misplaatste opmerkingen zie je hier dan niet zo vaak, maar in Engeland lijkt het erop dat het merk van de uitlaat ongeveer de lengte van je geslachtsdeel bepaalt
Het groene lijntje in de grafiek is het origineel: 206.8 pk
het rode lijntje is de Larini.. 234.9 pk
Een toename van dik 28pk
Toch wel aardig voor een uitlaat systeempje

Geplaatst: 21 sep 2007 17:22
door YvoTuk
..maar waarom het het plaatje dan niet werkt... shoot me?!?
Geplaatst: 21 sep 2007 18:01
door Edjes
28 pk???!
Andere mods?
Linkje?
Kost da?
Geplaatst: 21 sep 2007 18:35
door YvoTuk
mm.. om de een of andere manier wilde het jpegje niet, maar als gif wel:

Geplaatst: 21 sep 2007 18:39
door YvoTuk
Edjes schreef:
Andere mods?
Nee, er is alleen een volledige Larini uitlaatlijn gemonteerd
Edjes schreef:
Linkje?
Ik moet de volledige kit nog even op de site zetten (alleen de einddemper staat er nu op.. volgt dus nog.
Edjes schreef:
Kost da?
Afhankelijk van of je er een katalysator bij wil kost een volledige Larini uitlaatlijn 1692 Euro ex. BTW of 1227 Euro ex. BTW
Geplaatst: 21 sep 2007 18:48
door SteV6
Wel weer een grafiekje van de Thorney bank ... Daar zijn de meningen ook niet geheel onverdeeld over
Wel een knappe winst. Binnen afzienbare tijd weet ik ook wat een Milltek doet (op een andere auto, dat wel). Ik heb een uitdraai van ervoor en straks een van erna.
En op een Turbo schijnt eenvoudiger winst te halen dan op een atmosferische motor. Dus de geclaimde winst vind ik binnen een geloofwaardige marge vallen, al is het aan de hoge kant
SteV6
Geplaatst: 21 sep 2007 19:17
door YvoTuk
jaja, zo'n winst is op een atmosferische speedster uiteraard niet te halen.
Juist het feit dat het uitdraaitje voor en na montage van die rollenbank kwam vondt ik wil grappig omdat John natuurlijk zelf bij hoog en bij laag blijft beweren dat de Milltek systemen veel beter zijn.
Maar ja.. daar heeft ie op diezelfde VX Turbo's toch 10 pk minder winst

Geplaatst: 21 sep 2007 20:48
door markv
YvoTuk schreef:jaja, zo'n winst is op een atmosferische speedster uiteraard niet te halen.
Ach, ik moet zeggen dat ik 18pk voor een atmosferische speedster ook niet gek vind

. Of als je het combineert met een ander inlaat spruitstuk 41pk
Mark
Geplaatst: 22 sep 2007 7:17
door YvoTuk
Klopt, maar niet alleen met een demper en een andere downpipe.

Geplaatst: 22 sep 2007 8:10
door Maik
Mark heeft 18pk winst door alleen andere downpipe, race kat, en demper. Ik binnenkort ook hoop ik, en nog ietsje meer

Geplaatst: 22 sep 2007 9:05
door YvoTuk
klopt, en die claim durf ik met Larini ook wel aan (+18pk)
..alleen klinkt die Larini dan ook nog ergens naar

Geplaatst: 22 sep 2007 10:07
door Maik
Die Larini van die turbo heeft toch ook zeker wel een race kat eronder zitten?
Geplaatst: 22 sep 2007 10:26
door YvoTuk
yup.
Je moet je alleen niet teveel voorstellen van de voordelen die je van zo'n racekat kunt krijgen.
Uiteraard helpt het om de eerste kat te verwijderen (adem eens een dag door een rietje

) maar de 'normale' kat flowed op zich goed.
Het beste resultaat wat ik tot op heden heb gezien (met een EERLIJK vergelijk!) is 0-3 pk.
De opmerking EERLIJK heeft overigens te maken met het feit dat er mensen zijn die met slecht afgestelde (of getunede) motoren rondrijden die veel te rijk staan. Daardoor zit de kat op een bepaald moment helemaal vol met zwarte bagger wat de doorstroming natuurlijk niet echt heel erg bevordert

Als je daar na een jaartje tuffen een sportkat op zet zal je een winst zien van 15pk of zo, maar dat is uiteraard totaal geen vergelijk.
Zeker de nieuwere katalysatoren flowen echt heel goed!
Geplaatst: 22 sep 2007 10:30
door Maik
YvoTuk schreef:Klopt, maar niet alleen met een demper en een andere downpipe.

Dan klopt dat dus wel, de 18pk voor atmosferisch met alleen demper en andere downpipe (met race kat dus). Snapte niet precies wat je hier bedoelde...
Geplaatst: 22 sep 2007 11:02
door YvoTuk
ahh.. sorry
