Maik schreef:Dus het gaat jou 3000 euro kosten? Je zou naar een onafhankelijke garage kunnen gaan en er een tweedehands blok in laten lepelen, kost je minder als je goed zoekt naar een goedkoop blok...
Nu ben ik wel benieuwd. Heb je voor 2k een gloednieuwe motor erin hangen? Zo ja is het 't geld wel waard op zich, al had ik alsnog een rechtsbijstandshond op ze af gestuurd. Maar als jij er vrede mee hebt, vind ik het ook best.
Ik bedoelde het meer dat als je de balen erin hebt hoe het gegaan is, en je gewoon niets meer te maken wilt hebben met die toko, dan is dat ook een optie. Een nieuwe motor gaat niet lukken voor dat geld
Jij krijgt nu een nieuwe motor of wordt hij gereviseerd?
Ik weet niet wat een blok kost Maik. Maar als hij een derde betaald, zou ik 6k als totale kosten voor een revisiebeurtje aardig prijzig vinden. Voorts levert hij nog het oude blok in. Dus een AT blok met statiegeld voor het oude blok en dan alle aanbouwdelen overzetten op het nieuwe blok. Lijkt me dat een 4 pitter ecotec toch wat minder moet kosten dan een 6 pitter van bmw. Anders zijn ze bij Opel echt niet goed bij hun hoofd. Dat motorgeintje is bij mij ook nog maar net achter de rug.
2100 voor een nieuw blok is best netjes dan (mits de schuld echt 50-50% is).
Een tweedehands stripmotor zou voor zo'n 1200 euro te vinden moeten zijn...
Vandaag de Speedster terug opgehaald uit de garage na bijna 4 maand...
De vriendin beldde vanmorge nog om te horen waar ze bleven met de herstelling en op de achtergrond loeide het alarm van de speedster, ze kregen het niet af
Heeft ze me wakker gemaakt en toen besefte ik dat de afstandsbediening nog hier lag...
Dan maar gaan brengen naar Hasselt en 3u later was deze helemaal gereed.
Volgens de garage moest de motor niet meer ingereden worden, maar ga toch de eerste 500km's op't gemakske doen denk ik.
Vandaag terug een tripje van een klein uurtje naar de garage gedaan, het lampje van motormanagement ( da oranje motorke met bliksem in) begon te branden. Volgens garage is er een lambda sonde stuk, 4 dagen wachten eer ze dit hebben...
Is dat niet te schadelijk voor de motor om nog zo verder te rijden? volgens de garage was dit geen probleem.
Hangt er van af. Als het de eerste sonde na de uitlaatcollector is, kan het gevaarlijk zijn daar die het brandstofmengsel regelt. Je motor zal dan trouwens volgens een storingsprogramma gaan draaien met een vooraf vastgestelde brandstoftabel om schade te voorkomen en je de kans te geven tot aan de garage te rijden. Maar eigenlijk is dit noodprogramma niet bedoeld om te blijven rijden.
De tweede sonde (na de hoofdcat) controleert enkel de werking van de catalysator en laat het storingslampje aangaan indien daar een probleem met is, maar verder gebeurt er niets. Je kan gewoon verder rijden.
Bij deze heb ik de Speeder op het internet te koop geplaatst.
Wegens toekomstige gezinsuitbreiding wordt het tijd voor een grotere wagen te zoeken. Ik heb momenteel nog veel tijd dus gaat enkel weg voor een mooie prijs.
Zijn bijna nergens nog speedsters te vinden met +/- 3000km's op de motor (incl nog 1j garantie), dus denk wel dat de toekomstige eigenaar een mooie toekomst ermee heeft
Bij deze nog goed genoten van de Speedster
Heb nu een weekje verlof en vond dat de middenconsole toch hard geleden had van de vriendin haar hakken , dus middenconsole gedemonteerd (welke verbasingwekkend vlot ging) en in het zwart gespoten. Alsook de lelijke pookstang die er afgeleefd uit zag mee gespoten.
Morge als alles terug gemonteerd is zal ik nog wat fotokes online plaatsen