Trotse Speedster-eigenaar erbij... (Belgie)

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Racerke schreef:moest onder garantie hersteld worden in de garage waar ik deze gekocht heb (garage Boden in Hasselt).
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Is het 100% garantie? Ik hoop van wel voor je.
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Speedster gaat waarschijnlijk een lange tijd op non-aktief :cry:

het verhaal:

Speedster valt in panne, touring wegenhulp laten komen en die dacht dat het de distributieketting was... Hij heeft schoon de olie ed nog gecontroleerd, maar toch een takelwagen besteld, want verderrijden zat er niet in.
De volgende dag werd de speedster aan de dichtstbijzijnde opel garage te Antwerpen afgeleverd waar ze na enkele dagen tot de conclusie komen dat het idd de distributieketting was die los zat en deze de kleppen ed krom getrokken had en nog vele andere schade had verricht. :?

Omdat deze nog de speciale G2 opel garantie had, mocht deze niet in die garage hersteld worden, maar moest naar Hasselt gebracht worden waar ik deze gekocht had...
Na daar enkele dagen te hebben gestaan krijg ik ineens telefoon van die garage dat ze het niet onder garantie zouden kunnen herstellen omdat het mijn fout was :evil:
Hun conclusie was: gereden zonder olie.

Wat ni echt kan volgens mij, 3 dagen voordien nog een half litertje olie bijgevoegd en ik kijk dat toch zeker om de 2 weken na!
Ook die man van Touring wegenhulp heeft dit gecontroleerd en was in orde (spijtig genoeg geen bewijzen van) en Garage in Antwerpen had er ook geen opmerking ofzo over, dus vind ik dit zeer raar.

Maandag wordt via mijn rechtsbijstand een advocaat gecontacteerd en een expert die alles moet nazien.

Dus duimen allemaal dat het in orde komt, maar vrees toch dat dit enkele maanden/jaren zal duren voor een eventuele uitspraak, dus tot dan al zeker geen Speedstertochten meer voor mij :cry:

grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Gisteren de 1e afspraak bij de advocaat gehad en vandaag zijn de eerste aangetekende brieven verzonden, nu krijgen ze 8 dagen de tijd voor een reactie, dus bang afwachten :?


grtz
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Donderdag samen met mijn expert gaan zien...
reden is 100% zeker de olie en ze zjn voor 95% zeker dat het de thermische viscositeit is van de olie, dwz dat de olie gelijk water wordt als hij op temperatuur komt. Deze zou komen omdat de speedster niet op onderhoud is geweest na 15k km en zo de olie oud werd en zijn eigenschappen verloor.
Maar garage had tegen me gezegd na 30k km/1j onderhoud moest gebeuren en het onderhoudsboekje dat ze me hadden meegegeven bevestigde dit.
Dus deels schuld garage, deels schuld mij hoe het er nu voorstaat.
Volgende week gaan de pistons eruit en dan is de conclusie wss voor 100% dat.

De expert stelde voor dat de garage de herstelling doet en ik een bijdrage lever... Dus nu nog effe afwachten tot het officiele rapport.

Nog enkele fotoke getrokken:
Bijlagen
DSC01411.jpg
DSC01411.jpg (64.36 KiB) 3060 keer bekeken
DSC01414.jpg
DSC01414.jpg (54.56 KiB) 3064 keer bekeken
DSC01417.jpg
DSC01417.jpg (90.97 KiB) 3064 keer bekeken
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

nog paar:
Bijlagen
DSC01424.jpg
DSC01424.jpg (64.96 KiB) 3066 keer bekeken
DSC01426.jpg
DSC01426.jpg (50.62 KiB) 3063 keer bekeken
DSC01427.jpg
DSC01427.jpg (76.99 KiB) 3063 keer bekeken
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

15k :?:
Daar begrijp ik niks van, wat een raar verhaal.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik vind het ook wat vreemd.
Hoelang en hoeveel km heeft die olie in jouw blok gezeten dan?
Olie die iets langer dan 1jaar/15kkm in je blok heeft gezeten zal echt niet in 1 keer zo dun als water worden als je het mij vraagt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Experts denken dan ook dat het waarschijnlijk langer bezig is, van voor ik eigenaar was... :?
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Als je het mij vraagt zoeken ze de makkelijkste manier om alle verantwoordelijkheid af te schuiven.
Wie heeft of wie gaat die olie onderzoeken?
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Van de vorige eigenaar? En de dealer verkoopt jou een auto zonder hem eerst een servicebeurt te geven? Sorry hoor, gaat er niet in bij mij. Dan zou ik toch echt even wat overleggen met een advocaat. Zou me zeker niet zomaar laten afschepen.
Toen ik m'n wagen kocht wilde ik er gelijk mee op vakantie. Jan v/d Kooi heeft om die reden de auto eerst van frisse olie voorzien zodat ik de rest van het rijklaar maken later kwam.
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Volgens de garage was dit gebeurt, maar niet ingevuld in onderhoudsboekje...

Heb een zeer goeie expert gehad, een van de beste van Belgie (had zelfs den expert die Opel had opgeleid :lol: ) en die vertrouw'k wel.
Nu zal het eerder wachten zijn tot het verslag van de expertise en dan is de rest advokaten-voer.

grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Vanmorgen zijn de pistons er ook uit gegaan en nu is het 100% zeker de visco van de olie op warmte temperatuur.
Volgens de experts zijn ze er unaniem zeker van dat het 50% mijn fout is en 50% de garage zijn fout.
Mijn fout was om de garage ni te verwittigen na al 2x de olie te hebben bijgevuld (na 1x olie te hebben bijgevuld moet je officiel naar de opel dealer gaan voor controle) en de fout van de garage was dat ze me een verkeerd onderhoudsboekje hebben meegegeven waarin stond dat ik pas na 30000km op onderhoud moest.

Totale kostprijs berekend door experts: +/- 6000€ waarvan ik dan 1/3 van zal moeten betalen.

Dus eindelijk ziet het er naar uit dat het nietmeer lang zou duren dat ik terug kan rondrijden :)

grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dus het gaat jou 3000 euro kosten? Je zou naar een onafhankelijke garage kunnen gaan en er een tweedehands blok in laten lepelen, kost je minder als je goed zoekt naar een goedkoop blok...
Afbeelding
Philip
Actief lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 jul 2005 11:23
Locatie: brakel-belgie

Bericht door Philip »

Maik schreef:Dus het gaat jou 3000 euro kosten? Je zou naar een onafhankelijke garage kunnen gaan en er een tweedehands blok in laten lepelen, kost je minder als je goed zoekt naar een goedkoop blok...
altijd goed in rekenen geweest :lol: 6000 x 1/3 = 2000 euro denk ik dat het ongeveer zal kosten .... of is het inderdaad 3000, de helft van 6000 euro gezien 50-50 foutverhouding?
1 februari 2005 ... mijn echte kennismaking met de SPEEDSTER!!!!
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

2000euro (1/3 van 6000E. hé)
Plaats reactie