vanSTEN engineering op autoweek "MYWEBLOG"
Geplaatst: 17 okt 2007 13:56
Doei!
Deze keer wil ik het met jullie hebben over service. Sinds een jaar of 7 ben ik in het trotse bezit van een Lotus Elise. Destijds gekocht en sindsdien onderhouden door de Lotus Importeur voor Nederland. Perfect bedrijf met goede service en persoonlijke aandacht.
Niets aan de hand dus.. Nu is er sinds en aantal jaren nog een bedrijf dat zich Lotus Specialist noemt. Op zich goed dat er voor dit kleine merk wat concurrentie op de markt is. Nu zocht ik onlangs een onderdeel, wat het laatst genoemde bedrijf op hun website 2e hands aanbood. Een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met de Lotus Specialist. Dus een paar keer gebeld, telkens geen gehoor. Nog eens goed op de site gekeken of ze niet toevallig gesloten waren... niets te vinden. Het was mooi weer dus besloot ik op de bonnefooi naar Zuid Holland af te reizen. Om vervolgens ca 130 km verderop er achter te komen dat het bedrijf inderdaad gesloten was wegens vakantie.
Nou ja pech gehad toch een leuk stukje gereden, dan maar ff mailen. De onderstaande mailwisseling vond plaats. Lees en oordeel zelf.
Vraag: “ Ik ben op zoek naar geen … en zag dat jullie deze 2e hand te koop aanbieden…..wat kost deze”
Antw:” Het onderdeel kost als je het contant afrekent 95 euro”
Vraag:” Ik heb vorige week aan een gesloten deur gestaan omdat jullie met vakantie waren, kan het … ook opsturen. Tevens geeft ik als tip om dat als je gesloten bent dit in te spreken op een antwoordapparaat of duidelijk op de website aan te geven.”
Antw: “ Op onze site staat dat wij gesloten zijn wegens de vakantie én
wegens de jaarlijkse …. tour.
Opsturen kan wel, dan komt er 19% btw bij + verzend/rembourskosten.
Totaal word dat dan € 127,33. Laat maar weten wat u wilt.
Van vrijdag 7 tm zaterdag 15 september zijn wij met de …. tour mee,
dus ook weer gesloten”
Vraag:”Ik ben voorlopig niet in de gelegenheid om …. op de halen. Ik heb nog wel 2 alternatieven bedacht. Ik kan het geld eventueel overboeken naar …. of het contant aangetekend toesturen.
Ps prettige vakantie.”
Vraag:” Ik heb ca 3 weken geleden nog gereageerd op de onderstaande mail. Misschien is de niet aangekomen? Een vriend van me komt binnenkort (binnen nu een paar weken) bij jullie in de buurt en wil …… wel voor me komen ophalen.
Is het nodig dat we vooraf nog bellen of kan hij gewoon langskomen?
Antw:” Mailtje wel aangekomen, maar was geen optie. Eerdere mailtjes waren duidelijk genoeg. Ik verdien € 10,- aan een ... Als ik daarvoor dan een kwartier mailtjes zit te maken verlies ik er al weer op. En helaas werk dat niet. Ben eigenlijk elke dag tussen 08:00 en 17:00 aanwezig”
Reactie:”Als dat jullie houding is ben ik ook gelijk klaar mee. Ik heb er geen boodschap aan wat je aan dat ding verdient. Ik verwacht als potentiële klant serieus genomen te worden, maar dat kan kennelijk niet. Ik had nog ff in overweging om jullie eens een keer het onderhoud aan mijn Lotus te laten doen. Maar ik blijf wel bij …... Daar wordt ik wel fatsoenlijk behandeld.”
Antw:”Doei”
Deze keer wil ik het met jullie hebben over service. Sinds een jaar of 7 ben ik in het trotse bezit van een Lotus Elise. Destijds gekocht en sindsdien onderhouden door de Lotus Importeur voor Nederland. Perfect bedrijf met goede service en persoonlijke aandacht.
Niets aan de hand dus.. Nu is er sinds en aantal jaren nog een bedrijf dat zich Lotus Specialist noemt. Op zich goed dat er voor dit kleine merk wat concurrentie op de markt is. Nu zocht ik onlangs een onderdeel, wat het laatst genoemde bedrijf op hun website 2e hands aanbood. Een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met de Lotus Specialist. Dus een paar keer gebeld, telkens geen gehoor. Nog eens goed op de site gekeken of ze niet toevallig gesloten waren... niets te vinden. Het was mooi weer dus besloot ik op de bonnefooi naar Zuid Holland af te reizen. Om vervolgens ca 130 km verderop er achter te komen dat het bedrijf inderdaad gesloten was wegens vakantie.
Nou ja pech gehad toch een leuk stukje gereden, dan maar ff mailen. De onderstaande mailwisseling vond plaats. Lees en oordeel zelf.
Vraag: “ Ik ben op zoek naar geen … en zag dat jullie deze 2e hand te koop aanbieden…..wat kost deze”
Antw:” Het onderdeel kost als je het contant afrekent 95 euro”
Vraag:” Ik heb vorige week aan een gesloten deur gestaan omdat jullie met vakantie waren, kan het … ook opsturen. Tevens geeft ik als tip om dat als je gesloten bent dit in te spreken op een antwoordapparaat of duidelijk op de website aan te geven.”
Antw: “ Op onze site staat dat wij gesloten zijn wegens de vakantie én
wegens de jaarlijkse …. tour.
Opsturen kan wel, dan komt er 19% btw bij + verzend/rembourskosten.
Totaal word dat dan € 127,33. Laat maar weten wat u wilt.
Van vrijdag 7 tm zaterdag 15 september zijn wij met de …. tour mee,
dus ook weer gesloten”
Vraag:”Ik ben voorlopig niet in de gelegenheid om …. op de halen. Ik heb nog wel 2 alternatieven bedacht. Ik kan het geld eventueel overboeken naar …. of het contant aangetekend toesturen.
Ps prettige vakantie.”
Vraag:” Ik heb ca 3 weken geleden nog gereageerd op de onderstaande mail. Misschien is de niet aangekomen? Een vriend van me komt binnenkort (binnen nu een paar weken) bij jullie in de buurt en wil …… wel voor me komen ophalen.
Is het nodig dat we vooraf nog bellen of kan hij gewoon langskomen?
Antw:” Mailtje wel aangekomen, maar was geen optie. Eerdere mailtjes waren duidelijk genoeg. Ik verdien € 10,- aan een ... Als ik daarvoor dan een kwartier mailtjes zit te maken verlies ik er al weer op. En helaas werk dat niet. Ben eigenlijk elke dag tussen 08:00 en 17:00 aanwezig”
Reactie:”Als dat jullie houding is ben ik ook gelijk klaar mee. Ik heb er geen boodschap aan wat je aan dat ding verdient. Ik verwacht als potentiële klant serieus genomen te worden, maar dat kan kennelijk niet. Ik had nog ff in overweging om jullie eens een keer het onderhoud aan mijn Lotus te laten doen. Maar ik blijf wel bij …... Daar wordt ik wel fatsoenlijk behandeld.”
Antw:”Doei”