Pagina 1 van 8
Struikrovers
Geplaatst: 19 okt 2007 16:15
door Gerard
Lokatie A44 richting Amsterdam bij knooppunt Burgerveen.
Bij knooppunt Burgerveen is de verkeerssituatie gewijzigd en geldt een max. snelheid van 90km/u.
Één kilometer voor Burgerveen staat het eerste 90km bord.
En waar gaan die struikrovers staan?
Nee niet waar de situatie is veranderd, maar 25 meter na het eerste bord.
Scoringspercentage 99,9%.
Vuile@$%#@^%$&&*^*%*^$

Geplaatst: 19 okt 2007 16:20
door linne150
Ze moeten wel naar buiten.Het plesieburo is te gevaarlijk geworden

Geplaatst: 19 okt 2007 17:26
door Gerard
Ach ja natuurlijk, en dat moeten ze op ons afreageren.
Geplaatst: 19 okt 2007 17:49
door Dominique
't loopt alweer tegen het eind van het jaar, en een hoop bromsnorren hebben hun bonnenquotum nog niet gehaald. Iedereen weet inmiddels dat het aantal bekeuringen dat meneer agent uitschrijft een significant deel uit maakt van zijn beoordeling.
Wees op je hoede de laatste 2 maanden van het jaar!!!

Geplaatst: 19 okt 2007 18:36
door linne150
Is dat nou werkelijk zo

boetes
Geplaatst: 19 okt 2007 20:26
door Pipo
Dat weet ik niet. Maar een agent heeft me wel eens verteld dat een politiekorps ondermeer beoordeeld wordt op het inkomen dat zij via boetes genereren. Als dit benedenmaats is, worden de jacht op boetes opgedreven.
Hij vertelde me ook wat de maandelijkse boete-opbrengst voor de stad Antwerpen was. Ik herinner me het juiste bedrag niet meer, maar wel dat het onwaarschijnlijk veel was (meerdere miljoenen belgische franken).
Geplaatst: 20 okt 2007 8:36
door BBVW
ze hebben wel degelijk een target, een wekelijkse en een maandelijkse. Per persoon hebben ze en met het team waar ze in werken.
Geplaatst: 21 okt 2007 7:59
door YvoTuk
Ze zijn een beetje tochtig
Als ze werkelijk 25 meter na het bord staan is dat volgens mij niet legaal. Check even met de mensen op
www.flitsservice.nl
Even afreageren!
Geplaatst: 21 okt 2007 8:39
door damnedt
Kon het even niet laten hier op te reageren.
Dat "verplicht" bonnen moeten schrijven is een beetje achterhaald.
Is overigens nooit werkelijk zo geweest als steeds naar buiten is gebracht.
De afspraken zijn zeker veranderd.
Er zijn er afspraken tussen Den Haag en Justitie en Politie maar dit gaat veeeeeeeeeeeel verder dan alleen maar het uidelen van boetes en komt onze sameneleving ten goede.
Dat er regels zijn is een gevolg van onze wens wij kiezen toch allemaal voor een democratie en voor onze vertegenwoordigers.
En ja, te hard is te hard en een grens is een grens.
Hebben we dat ook niet met ons allen afgesproken, doe je dat ook niet bij de opvoeding van de kinderen, maak je ook geen afspraken met je werkgever etc.etc.
Staat er niet ergens iets over NORMEN en waarden.
P.s. ook ik wil wel eens te hard rijden en ook ik krijg wel eens een bekeuring.
Ook ik vind de 60 km wegen niet nodig, maar ook ik bepaal dit niet.
Gr.
Geplaatst: 21 okt 2007 8:49
door Gerard
Ik heb er geen probleem mee dat er gecontroleerd wordt. En als ik te hard rijd en een bon krijg vind ik niet leuk maar kan er wel mee leven.
Heb wel een probleem met hoe en waar er gecontroleerd wordt.
Op de A4 richting Den Haag heb je trajectcontrole, dus als je langere tijd te hard rijdt hang je.
Daar kan ik beter mee leven dan dat ze erg kinderachtig vlak na het eerste 90km bord gaan staan.
Geplaatst: 21 okt 2007 8:50
door linne150
Re: Even afreageren!
Geplaatst: 21 okt 2007 13:57
door BBVW
damnedt schreef:Kon het even niet laten hier op te reageren.
Dat "verplicht" bonnen moeten schrijven is een beetje achterhaald.
Is overigens nooit werkelijk zo geweest als steeds naar buiten is gebracht.
De afspraken zijn zeker veranderd.
Er zijn er afspraken tussen Den Haag en Justitie en Politie maar dit gaat veeeeeeeeeeeel verder dan alleen maar het uidelen van boetes en komt onze sameneleving ten goede.
Dat er regels zijn is een gevolg van onze wens wij kiezen toch allemaal voor een democratie en voor onze vertegenwoordigers.
En ja, te hard is te hard en een grens is een grens.
Hebben we dat ook niet met ons allen afgesproken, doe je dat ook niet bij de opvoeding van de kinderen, maak je ook geen afspraken met je werkgever etc.etc.
Staat er niet ergens iets over NORMEN en waarden.
P.s. ook ik wil wel eens te hard rijden en ook ik krijg wel eens een bekeuring.
Ook ik vind de 60 km wegen niet nodig, maar ook ik bepaal dit niet.
Gr.
idd 200 'snachts op een lege snelweg is levensgevaarlijk. Het komt onze samenleving te goede als ze die jakhalzen van de weg afhalen en als je van een 80zone naar 50 zone rijdt, gelijk boven op je rem gaan staan ander wordt je geflitst. Nee, daar wordt het veiliger van.
Geplaatst: 21 okt 2007 15:00
door Dominique
linne150 schreef:Is dat nou werkelijk zo

Dat is wat een vriend van mij heeft gezegd, hij is agent. Eerlijkheidshalve moet ik meteen ook zeggen dat zijn uitspraak minstens 2 jaar oud is.

Geplaatst: 21 okt 2007 18:17
door ohjeetje..
Het blijven struikrovers, quota of niet. Natuurlijk zijn regels nodig en moeten die gehandhaafd worden, maar het gaat er wel om hoe gecontroleerd wordt (klikobakken en andere methodes stiekum), waarop (enkele kilometers, 80% van alle snelheidsbekeuringen) en hoeveel (bijna overal). Dit is geen handhaving meer, maar een heksenjacht.
Persoonlijk zou ik me schamen om zo mijn brood te moeten verdienen. Maar ja, een schouderklopje van de heer Spee en Bos vergoedt veel...
Groeten,
Nico
Geplaatst: 22 okt 2007 7:39
door TorBeest
Ik heb er allemaal geen probleem mee, ze mogen voor mij staan waar ze willen. Niemand houdt je tegen vóór het bord van 90 te remmen/vertragen. Maar ik rij ook met een Speedster, ik hou ook van snelle wagens, maar ik heb er momenteel geen probleem mee sportief te rijden zonder té snel te rijden (hoewel het natuurlijk wel voorkomt). En heel dat gedoe dat het voor geld zou zijn... pff, wat een idee om daarover in te zitten of na te denken... mij allemaal te lastig. Er zijn genoeg plaatsen om je uit te leven (bijv. de oprit van een autostrade).
Wat ik dan wel minder vind aan onze blauwe vrienden is dat ze niet meer kijken op weggedrag. 100 rijden waar je 90 mag vind ik minder onverstandig dan op 10m van je voorligger rijden aan 90km/h. Dan heb ik de neiging mijn 4 knipperlichten aan te steken, want ik rij dan met "uitzonderlijk vervoer".
Zo heb je in België sensibiliseringscampagnes zoals:
"Ik hou geen afstand want... ik heb zelf geen GPS"
"Ik rij links want... mijn grootouders waren Engels"
"Ik zit alleen in de auto want... ik zing vals" (om carpoolen te promoten)
Ik vind het onder andere ontzettend zalig als een politie motor een linksrijder op zijn plaats zet.
