rapidos

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

We were driving all day long together. I can not pass him below 190km/h, and as from 200km/h the aero makes the difference, so I could pass him on every lap. But this is only the 250BHP Atom...
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Afbeelding
Same weight (0.8kg) but extremely stronger !
Afbeelding
Laatst gewijzigd door rapidos op 09 jun 2011 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

Hey Rapidos.
Is this really kevlar?
Grt Speedokus 8)
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

3 layers of carbon/kevlar with epoxy resine.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

:idea: So 1 or 2 layers for the same strength, and a gain of weight :?:
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Sorry Zoefke, I don't understand your point. As written, there is NO gain of weight here. It is made of 3 layers and 4 at the fixing points. Same weight but the carbon/kevlar is VERY strong and stiff, so it is a great improvement if you don't want to crash because of one of those leaving the car below your wheels on hard corner high speed as it happened to me. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

I asume these will also not be made to order huh? :cry:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Zoefke
Actief lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 aug 2005 12:38
Locatie: België - Aalst
Contacteer:

Bericht door Zoefke »

OK, this peace you made it this way because it should be stronger.
As I folowed this treat from the beginning, you mostly looked for weight loss and so I didn't understand it.
I suppose you used the original one, waxed it and put on the carbon/kevlar layer by layer while draining it with epoxy?
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

There is no need to build a mould for such ''invisible'' piece that will receive mud and brake dust above all... :lol: I do not plan to build ones for sell as it is not easy and expensive material too (above 400 euros per piece without working hours...) :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Dominique schreef:That must have been his cool-down lap :lol:
I was waiting for him to have more fun :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=ojYli4wo_1E
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

The second wheel arch is ready. I will build the rear ones this winter :
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedokus
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1576
Lid geworden op: 23 jan 2010 12:12
Locatie: noord brabant
Contacteer:

Bericht door speedokus »

nicely done Rapidos :thumbup:
wrap your ass in fiberglass.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Here are my new pieces beeing worked out. They are made in extra high quality aluminium (extralight and strong) like you can find in Le Mans prototypes like this one :
Afbeelding
I do have the solidworks files so I am able to build other ones for those interested. Please let me know asap by email.

The air admission including the silicone hose :
Afbeelding
Afbeelding

Weight 640gr, 7 bars pressure approved, gain -0.5kg compared to Regelin admission, price is 399 euros. You need a small silicone (http://www.samcosport.com/row/ex_straight_coupler.asp) to connect to turbo.

The admission plenum including his silicone hose.
Afbeelding
Weight 700gr, 7 bars approved, gain -1kg compared to oem. Price 599 euros.

Oil return durite (from 1 to 2)
Afbeelding
Afbeelding
Weight 170gr, gain -230gr. Price 319 euros.

I will show you the prototypes when ready. Delivery is planned in September.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rapidos
Actief lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 25 okt 2007 5:37
Contacteer:

Bericht door rapidos »

Some work done today :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie