SBS Pro-track remblokken

Voordelige aankopen voor leden.
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

SBS Pro-track remblokken

Bericht door Jürgen »

Ik sta voor een probleem bij de aanschaf van SBS Pro-track remblokken voor de achteras. Deze remblokken heeft niemand in Nederland meer op voorraad en niemand is bereid deze voor mij bij de leverancier te bestellen.

Het probleem wordt veroorzaakt doordat deze remblokken alleen maar per set van 6 paar kunnen worden geleverd vanuit Denemerken aan de Nederlandse importeur (Giacomini Motorsport). Deze importeur wil echter niet met 5 paar remblokken in voorraad blijven zitten en dit geldt evenzeer voor Van der Kooi uit Amsterdam. Ik wil echter maar 1 paar.
Als niemand echter met 5 paar in voorraad wil blijven zitten, ontstaat een padstelling. Deze heeft tot gevolg dat SBS in Nederland voor de Lotus en de Speedster gaat verdwijnen, maar niemand schijnt hier mee te zitten. Ik echter wel, want ik wil graag één paar remblokken voor mijn achteras bestellen. Vanwege deze padstelling heeft de elise-shop al besloten SBS geheel uit het assortiment te gooien.

Ik geloof niet dat ik de enige ben in Nederland die met SBS Pro-tracks wil gaan rijden. Als nu duidelijk wordt dat er meer liefhebbers zijn van deze remblokken en dat er dus wel degelijk een markt is daarvoor, zal één van de mogelijke leveranciers wellicht wel bereid zijn een bestelling te plaatsen in Denemarken.

Vandaar dus deze vraag: wie van de Speedster of Lotus rijders is van plan om met SBS Pro-tracks te gaan of te blijven rijden???
1. Jürgen
2. ...
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Ik rij met SBS protrack blokken en dat bevalt me prima.
Ik hoop dus niet dat ze in Nederland van de markt gaan verdwijnen.


1. Jürgen
2. Gerard
Heeft alleen nog pet met nr:0672
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Niet vanwege het voorraad plaatje Jurgen, het is de leverbetrouwbaarheid die het voor ons heeft gedaan.

Jammer, maar er zijn meer leveranciers, dus we komen daar wel weer overheen.
Afbeelding
Fabian
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 jul 2005 18:43
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Ik ben zeer tevreden met mijn (sbs)blokken, maar ze zijn nog erg vers. Het zou wel jammer zijn als ze over een tijdje niet meer te verkrijgen zijn.
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

Dus:
1. Jürgen
2. Gerard
3. Fabian
4.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

wat is de prijs? Zijn dat meteen de beste blokken die je kan kopen? Of zijn er betere? (25% circuit gebruik, 75% straat in mijn geval)
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Aangezien mijn blokken achter wat sneller slijten dan voor, schrijf mij ook maar op voor een setje achterblokken.

1. Jürgen
2. Gerard
3. Fabian
4. Speerke
Less Is More
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Super7 schreef:wat is de prijs? Zijn dat meteen de beste blokken die je kan kopen? Of zijn er betere? (25% circuit gebruik, 75% straat in mijn geval)
Ik zie deze blokken als de gulden middenweg, en in alle opzichten beter dan de oems! Bij mij zitten ze er nog maar net onder, nu al nieuwe bestellen lijkt mij te veel op hamsteren. :wink:
(heb momenteel ander prioriteiten)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

Bij mij zitten ze er nog maar net onder, nu al nieuwe bestellen lijkt mij te veel op hamsteren.
Dominique, dit is geen actie om een gezamenlijke bestelling te plaatsen, maar een inventarisatie hoeveel Speedster-rijders willen gaan of blijven rijden met SBS Pro-track remblokken. Zoals het er nu voorstaat wil niemand in NL deze blokken per set van 6 inkopen bij de fabrikant in Denemarken. Daardoor is de kans groot dat deze blokken in NL niet meer verkrijgbaar zijn voor ons arme sloebers. Maar ik begrijp dat jij ook met deze blokken wil blijven rjden?! Daarom heb ik je naam toch toegevoegd aan het lijstje.

Groet.
1. Jürgen
2. Gerard
3. Fabian
4. Speerke
5. Dominique
6. ...
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Verkoopt geen 1 van de tig Duitse speedster-onderdelen leveranciers die SBS-dingen niet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

Ik heb in Duitsland en Engeland gezocht. In Engeland wel 2 dealers gevonden, maar met de verzendkosten daarbij kan ik net zo goed overstappen naar de Pagid's. Als iemand nog duitse leveranciers kent die ze wel wil leveren dan houd ik me aanbevolen.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Speerke, hoe krijg je het voor elkaar om de achterblokken harder te laten slijten dan de voorblokken?

Ik rij altijd 2:1 waarbij de 2 op de voorblokken slaat..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Speerke, remmen moet je normaal gesproken met het middelste pedaal doen, niet met die stok tussen de stoelen he?!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Effe serieus nu... Peter, de achterblokken zijn nieuw wat dunner achter dan voor. Misschien dat je je daarom er wat op verkijkt?
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Ik denk inderdaad dat je je daarop verkijkt. De 'startdikte' van een achterblok is veel minder dan dat van een voorblok. Daardoor lijkt het na een tijdje alsof ze veel sneller gaan dan voor.

Maar echt, dat zou niet het geval moeten zijn!
Afbeelding
Plaats reactie