SBS Pro-track remblokken
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Het spijt mij Speerke, ik ben idd niet echt duidelijk geweest....
"Andere prioriteiten", betekend dat ik belangrijker zaken heb gevonden om mijn geld aan uit te geven. De SBS-en zitten er bij mij nu net op, het gaat minimaal een jaar duren voor ik aan nieuwe blokken toe ben.
Dus...
1. Jürgen
2. Gerard
3. Fabian
4.
5.
"Andere prioriteiten", betekend dat ik belangrijker zaken heb gevonden om mijn geld aan uit te geven. De SBS-en zitten er bij mij nu net op, het gaat minimaal een jaar duren voor ik aan nieuwe blokken toe ben.
Dus...
1. Jürgen
2. Gerard
3. Fabian
4.
5.
Daar sluit ik me bij aan. Ik wilde alleen aangeven dat het goede blokken zijn en dat ik die graag op de nederlandse markt zie. Alleen ik gaf ook aan ze er net onder te hebben (drie maanden) en sinds die tijd weinig te rijden. Nu blokken kopen is wellicht over anderhalf jaar monteren en dat is mij te gortig.Dominique schreef:Het spijt mij Speerke, ik ben idd niet echt duidelijk geweest....
"Andere prioriteiten", betekend dat ik belangrijker zaken heb gevonden om mijn geld aan uit te geven. De SBS-en zitten er bij mij nu net op, het gaat minimaal een jaar duren voor ik aan nieuwe blokken toe ben.
Dus...
1. Jürgen
2. Gerard
3.
4.
5.
Jeetje zeg, leest nou niemand goed wat er staat????
Jammer.....
Nou ja, laat maar. Ik zoek wel verder in Duitsland of laat ze toch maar overkomen uit Engeland. Op deze manier krijgt iedereen die SBS blokken wil rijden moeilijkheden om deze blokken gewoon te verkrijgen in NL.dit is geen actie om een gezamenlijke bestelling te plaatsen, maar een inventarisatie hoeveel Speedster-rijders willen gaan of blijven rijden met SBS Pro-track remblokken. Zoals het er nu voorstaat wil niemand in NL deze blokken per set van 6 inkopen bij de fabrikant in Denemarken. Daardoor is de kans groot dat deze blokken in NL niet meer verkrijgbaar zijn voor ons arme sloebers.
Jammer.....
Ik ben ook op zoek naar SBS Pro Track remblokken voor de achteras. De voorblokken heb ik besteld op elise-shop.com maar die hebben ze blijkbaar niet meer. Na wat googlen kwam ik bij Vanderkooi sportscars terecht; daar is het echter de Touring variant die verkocht word. Verder staan ze bij de Elise MkII.
Iemand een idee van of dat veel uitmaakt om die Touring te nemen ipv de track? Aangezien het op de achteras is lijkt dit me wat minder invloed te hebben dan die op de vooras? Zijn die blokken verder compatibel met de opel speedster?
Iemand een idee van of dat veel uitmaakt om die Touring te nemen ipv de track? Aangezien het op de achteras is lijkt dit me wat minder invloed te hebben dan die op de vooras? Zijn die blokken verder compatibel met de opel speedster?
jaaaa..... dat is het standaard grapje van de SBS meneer... Als je de ene compound niet standaard in huis neemt en de andere wel mix je toch gewoon? Merkt de klant niks van!
Je kan dat vdk denk ik niet eens aanrekenen, wij kregen in eerste instantie ook van die blokken, maar die zijn weer vriendelijk geretourneerd.
Het is een een beetje als "hier heeft u Pagid RS14 als voorblok en de RS42 als achterblok, merkt u helemaal niets van hoor.."
Als er al gemixed moet worden met compounds lijkt me dat zoiets de keuze van de klant moet zijn en eerlijk gezegd zou ik op de Speedster of Elise eerder de andere kant uitdenken (het betere blok achter) om de balans wat prettiger naar de achterzijde te schuiven, daar heeft de auto niet erg gek veel remvermogen..
Je kan dat vdk denk ik niet eens aanrekenen, wij kregen in eerste instantie ook van die blokken, maar die zijn weer vriendelijk geretourneerd.
Het is een een beetje als "hier heeft u Pagid RS14 als voorblok en de RS42 als achterblok, merkt u helemaal niets van hoor.."
Als er al gemixed moet worden met compounds lijkt me dat zoiets de keuze van de klant moet zijn en eerlijk gezegd zou ik op de Speedster of Elise eerder de andere kant uitdenken (het betere blok achter) om de balans wat prettiger naar de achterzijde te schuiven, daar heeft de auto niet erg gek veel remvermogen..
Er is helemaal niks mis met het mixen van compounds, maar om het om de beste blokken achter te zetten :?::?:YvoTuk schreef:Als er al gemixed moet worden met compounds lijkt me dat zoiets de keuze van de klant moet zijn en eerlijk gezegd zou ik op de Speedster of Elise eerder de andere kant uitdenken (het betere blok achter) om de balans wat prettiger naar de achterzijde te schuiven, daar heeft de auto niet erg gek veel remvermogen..
De meeste remvertraging komt vanaf de voorzijde en dus heb je daar de zwaarste remklauwen, beste schijven en beste blokken.
Als je de rembalans wilt verbeteren door de beste blokken achter te monteren ben je verkeerd bezig en zul je de oplossing ergens anders moeten zoeken.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het is een relatief verhaal natuurlijk.
Je wilt niet "de beste" blokken persee voor hebben. Je wilt op de vooras en de achteras gewoon de JUISTE combi hebben. Maar wat is juist?
Voor heb je al de beste klauwen, maar moet daar dan persee ook het beste remblokje? Nee, niet als de rembalans al "fabrieks-af" eigenlijk verkeerd staat. Ik zou nu denk ik liever ook wat meer de rembalans naar achter hebben, omdat mijn gevoel zegt dat de vooras altijd veruit het eerste wilt blokkeren. Dus ik zou op de vooras dus "slechtere" blokken willen de volgende keer...
Je wilt niet "de beste" blokken persee voor hebben. Je wilt op de vooras en de achteras gewoon de JUISTE combi hebben. Maar wat is juist?
Voor heb je al de beste klauwen, maar moet daar dan persee ook het beste remblokje? Nee, niet als de rembalans al "fabrieks-af" eigenlijk verkeerd staat. Ik zou nu denk ik liever ook wat meer de rembalans naar achter hebben, omdat mijn gevoel zegt dat de vooras altijd veruit het eerste wilt blokkeren. Dus ik zou op de vooras dus "slechtere" blokken willen de volgende keer...
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Dat is alleen als je geleerd hebt om niet te vroeg te ontkoppelen tijdens het remmen Maik.Maik schreef:Ik zou nu denk ik liever ook wat meer de rembalans naar achter hebben, omdat mijn gevoel zegt dat de vooras altijd veruit het eerste wilt blokkeren.
(Tenminste, dat merkte ik nadat Andrew me wat ingefluisterd had woensdag)
SteV6
S4 Avant
Als jij de indruk heb dat je aan de voorzijde overbemeten bent, zou je inderdaad "andere" blokken kunnen proberen. (Ook zou je andere schijven kunnen proberen die beter bij je huidige blokken passen.)Maik schreef:Dus ik zou op de vooras dus "slechtere" blokken willen de volgende keer...
Maar als het erop aankomt dat je om de rembalans "anders" te krijgen de beste blokken achter hebt zitten, dan is dit niet de juiste oplossing.
Dan zou je eerder de remdruk voor/achter onder handen moeten nemen.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Remdruk verdelen over de voor en achter-as is natuurlijk veel moeilijker (en als je het technisch echt perfekt wilt doen veel duurder) dan rommelen met remblokjes.
Ik koppel echt niet te vroeg trouwens. Als je met 190 op de tarzan afkomt en je "vloert" je rempedaal (progressief), dan gaat alsnog het ABS erin aan de voorkant als je niet oppast. Na 50 meter moet je dan alsnog ontkoppelen natuurlijk om terug te kunnen schakelen van 4 naar 3 omdat je anders zit te hannessen in de tarzan
Op de weg merk ik het nog beter, de voorwielen krijsen het altijd uit, iets teveel kracht op het rempedaal en takketakketak........ zo laat mogelijk ontkoppelen helpt wel, maar het kan nog steeds beter is mijn gevoel.
De remweggetallen van jou, Stephan, liegen er natuurlijk ook niet om. Ergens laat de speedster wat remkracht liggen, en dat moet gewoon op de achteras zijn. Ik snap het ook wel wat opel (lotus?) gedaan heeft, de auto goedmoedig houden op de (rem)grens. Want iets teveel remvermogen op de achteras van een karretje als de speedster met korte wielbasis en middenmoter en 60-40 gewichtsverdeling en je kan spannende remakties krijgen
Ik koppel echt niet te vroeg trouwens. Als je met 190 op de tarzan afkomt en je "vloert" je rempedaal (progressief), dan gaat alsnog het ABS erin aan de voorkant als je niet oppast. Na 50 meter moet je dan alsnog ontkoppelen natuurlijk om terug te kunnen schakelen van 4 naar 3 omdat je anders zit te hannessen in de tarzan
Op de weg merk ik het nog beter, de voorwielen krijsen het altijd uit, iets teveel kracht op het rempedaal en takketakketak........ zo laat mogelijk ontkoppelen helpt wel, maar het kan nog steeds beter is mijn gevoel.
De remweggetallen van jou, Stephan, liegen er natuurlijk ook niet om. Ergens laat de speedster wat remkracht liggen, en dat moet gewoon op de achteras zijn. Ik snap het ook wel wat opel (lotus?) gedaan heeft, de auto goedmoedig houden op de (rem)grens. Want iets teveel remvermogen op de achteras van een karretje als de speedster met korte wielbasis en middenmoter en 60-40 gewichtsverdeling en je kan spannende remakties krijgen
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Het ABS is gewoon slecht ... als 1 wiel slipt wordt op alle 4 de kanalen remdruk weggenomen. Zie daar de slechte remresultaten
De enige optie is toch de bittere pil slikken en een VXR-unit met 4 kanaals regeling aanschaffen (waar ik na afgelopen woensdag toch wel erg sterk naar neig).
SteV6
De enige optie is toch de bittere pil slikken en een VXR-unit met 4 kanaals regeling aanschaffen (waar ik na afgelopen woensdag toch wel erg sterk naar neig).
SteV6
S4 Avant
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.htmlpaulb schreef:Kan die "gewoon" in de speedster gezet worden? Iemand ervaring mee?
Het gaat meestal wel goed.
Er zijn wat verhalen dat hij bij sommige auto's niet goed wil initialiseren en dus niet werkt.
Dan zou je eigenlijk een Lotus scan-tool (of 1 van Opel/vauxhall die de VXR kent) er aan moeten hangen om 'm te resetten/initialiseren, want de normale Opel Tech2 'begrijpt' deze ABS unit niet. (andere software)
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..