Pagina 3 van 6

Geplaatst: 31 okt 2007 11:18
door YvoTuk
Misschien moet Rica dan misschien de rolletjes eens een keer laten coaten?

Het vermogen wordt dan afhankelijk van de asdruk en slip ga je sowieso hebben, niet interessant dus!

Geplaatst: 31 okt 2007 11:24
door jans
Ben vorig jaar op een gecoate dynobank geweest bij dynojet in Gramsbergen. Ze hebben de banden bijna leeg laten lopen om iets te meten :? en toen draaiden de wielen nog steeds door.Dus met 500 nm kun je volgens mij dan zéker niet op een gladde bank meten.

Geplaatst: 31 okt 2007 22:20
door YvoTuk
mm.. het heeft toch met de coating te maken.

Ik ben wat dat betreft in het verleden een beetje verwend met de testbank van Thielert in Hamburg, die was helemaal tip-top in orde, maar daar was het zelfs mogelijk om de temperatuur in de testkamer in te stellen. :o

Overigens is het alleen maar goed als de auto aan de voorzijde vastgezet wordt. (een bandje over de voorwielen) Als je dat niet doet en de operator maakt een fout zou je auto uit de rollen kunnen vlegen met alle gevolgen van dien!

Geplaatst: 01 nov 2007 17:22
door speedster
Het is een perfecte testbank volgens mij.
De voorwielen staan ook in de rollen, dus daar moet hij dus ook uitschieten om uit de bank te komen.
Als Rica de voorrollen blokkeren dan is het zelfde als je de auto op de handrem zet alleen dan op de voorwielen.
En bij de auto's waar ze achter in gingen zitten waren auto's met veel pk en koppel waar wij jaloers op zijn.
505,8 Nm met 314,9 Pk.

Geplaatst: 01 nov 2007 17:42
door Maik
speedster schreef:.....
De voorwielen staan ook in de rollen, dus daar moet hij dus ook uitschieten om uit de bank te komen.
Als Rica de voorrollen blokkeren dan is het zelfde als je de auto op de handrem zet alleen dan op de voorwielen.
Dat is niet helemaal zo Peter, het zal wel wat weerstand geven maar niet zoveel als dat je de vooras op de rem zou zetten.
En bij de auto's waar ze achter in gingen zitten waren auto's met veel pk en koppel waar wij jaloers op zijn.
505,8 Nm met 314,9 Pk.
Wat voor auto's waren dat? Hoeveel kg hadden die op de achteras staan?

Geplaatst: 01 nov 2007 19:03
door YvoTuk
Peter, ik heb één keer de 'aftermath' gezien van een auto die door een schakelfout uit de rollen is gekomen en dus niet vast stond.

Dat gun ik niemand. :cry:

Geplaatst: 01 nov 2007 19:20
door Herman
Deleted

Geplaatst: 01 nov 2007 19:20
door speedster
314,9 PK en koppel 505,8 NM was een Opel Omega Lotus. De motor stond net in elkaar na een revisie en had nog niet de volle turbo druk. Dus er zit nog meer in.
319.2Pk en koppel 467 Nm was een Opel Manta GSI met een Ford Coswort turbo motor.
308 Pk en 416.6 Nm was een Opel Manta A met ook een Ford Coswort turbo.

Allemaal met de motor voorin, dus totaal geen druk achter op de wielen.

Geplaatst: 01 nov 2007 19:34
door speedster
YvoTuk schreef:Peter, ik heb één keer de 'aftermath' gezien van een auto die door een schakelfout uit de rollen is gekomen en dus niet vast stond.

Dat gun ik niemand. :cry:
Ik begrijp de bezorgdheid wel als het gaat over onze speeltjes.
Maar aan de andere kant mag ik aannemen dat Rica wel weet wat ze doen.
De Turbo Speedster en de Compressor Speedster moeten denk ik wel gewoon vast gezet worden.
Als er genoeg animo is ga ik praten met Rica en hoop dat Markv mee ga en dan kunnen we het daar vragen van wat en hoe en gelijk naar de rollen kijken.

Geplaatst: 01 nov 2007 20:33
door Herman
Deleted

Geplaatst: 01 nov 2007 20:42
door markv
speedster schreef: Als er genoeg animo is ga ik praten met Rica en hoop dat Markv mee ga en dan kunnen we het daar vragen van wat en hoe en gelijk naar de rollen kijken.
Tuurlijk ga ik mee :) Altijd interessant dit soort metingen. En persoonlijk ben ik vooral geinteresseerd in de 2.2's natuurlijk. Volgens mij zijn er zelfs in de UK niet meerdere 2.2's achter elkaar op een onpartijdige rollenbank gegaan. Ik ben erg benieuwd wat voor informatie dat opleverd.

Groeten,

Mark

Geplaatst: 01 nov 2007 21:36
door SteV6
Herman schreef:Tuurlijk. We gaan het gewoon proberen :!:
Kom maar met een datum, of een paar data, zodat we ons kunnen aanmelden :D
Mijn tip als je gaat organiseren: GEEF SLECHTS 1 DATUM OP

Anders word je gek ...

SteV6

Geplaatst: 01 nov 2007 21:47
door Dominique
Dus....


1. Peter
2. Markv
3. Arno
4. Maik
5. SteV6
6. Herman
7. Alain
8. Pipo
9. Elise
10.Gerard
11.Dominique
12.
13.

Geplaatst: 01 nov 2007 22:19
door SteV6
Dus....


1. Peter
2. Markv
3. Arno
4. Maik
5. SteV6
6. Herman
7. Alain
8. Pipo
9. Elise
10. Gerard
11. Dominique
12. Jans
13.

Tenminste als ik me niet vergis Jans?! Ik heb je ergens in dit draadje voorbij zien komen ...

SteV6

Geplaatst: 02 nov 2007 7:30
door Rikster
Dus...



1. Peter
2. Markv
3. Arno
4. Maik
5. SteV6
6. Herman
7. Alain
8. Pipo
9. Elise
10. Gerard
11. Dominique
12. Jans
13. Rikster
14.

Als de datum schikt...