Circuitverzekering

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Circuitverzekering

Bericht door Pipo »

Het was te verwachten dat mijn verzekering dwars ging liggen ivm de cursus 'Circuit Experience' :x Ik ben via Opel zelf verzekerd, en die verklaren dat je bij hen niet verzekerd bent als je deelneemt aan snelheidsritten en dergelijke :( Of het nu een cursus circuitrijden is of een uurtje vrij rondjes rijden op een circuit maakt niet uit. Het is en blijft volledig op eigen risico.

Nu vraag ik me af of allen waarvan ik hier op dit forum al circuitverhalen gelezen heb, dit onverzekerd doen? Of is er een 'trukje' voor.

Toen de verzekering me die uitsluiting van snelheidsritten onder de neus wreef, vroeg ik hen wat ze dan deden als ik aan 200 over de Duitse autobaan zou rijden. Het antwoord was: "dan rijdt U ook onverzekerd mijnheer. Wij dekken U in Duitsland enkel als U zich aan de aanbevolen snelheid houdt, zelfs als sneller er toegelaten is" :shock:
Ik reed vroeger beroepsmatig veel rond in Duitsland, maar het was nooit in me opgekomen dat ik niet verzekerd was als ik snel reed :roll:

Wat zeggen de Nederlandse verzekeraars in zo'n geval?
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Fortis dekt ook bijna niks, ik heb de bewuste verzekering, maar volgens mij schiet je er bijna niks me op..
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik rij al 3 jaar op circuits, en... helemaal op eigen risico. Zijn ook geen truukjes voor als het mis gaat, ik neem dus een bepaald risico. Maar als ik zie over de jaren wat de kans op schade is dan valt dat erg mee, in ieder geval tijdens de vrijrijden evenementen die ik meegemaakt heb.

Je kan inderdaad ook die Fortis circuitverzekering nemen, maar die premie ligt duidelijk hoger dan wat ik nu betaal en bij de meeste circuitdagen die ik doe geldt hij niet, dus daar schiet ikzelf niet veel mee op, daarom heb ik die ook niet genomen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Yep ook eigen risico.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Hoe zit dat met de Nordschleife? Is een tolweg toch? Geen circuit?
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

verzekering

Bericht door Pipo »

Toen de verzekering me die uitsluiting van snelheidsritten onder de neus wreef, vroeg ik hen wat ze dan deden als ik aan 200 over de Duitse autobaan zou rijden. Het antwoord was: "dan rijdt U ook onverzekerd mijnheer. Wij dekken U in Duitsland enkel als U zich aan de aanbevolen snelheid houdt, zelfs als sneller er toegelaten is"
Daar ben je ook niet verzekerd, neem ik aan. Zie mijn opmerking over de duitse autobaan. Ze willen wel sportwagens verzekeren, maar vanaf je het gaspedaal indrukt ontrekken ze zich aan alle verantwoordelijkheid :roll:
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

ik heb op de nordschleife ooit flinke schade gehad met een vorige auto toen ik achteruit de vangrail in schoof. Vangrail heb ik zelf betaald, maar voor de schade heb ik een schadeformulier ingevuld en dat is volledig uitbetaald.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

12Esc schreef:ik heb op de nordschleife ooit flinke schade gehad met een vorige auto toen ik achteruit de vangrail in schoof. Vangrail heb ik zelf betaald, maar voor de schade heb ik een schadeformulier ingevuld en dat is volledig uitbetaald.
En je hebt op dat schadeformulier aangegeven dat je op de nordschleife reed?
En waarom heb je de vangrail zelf betaald?
En was dit een normale verzekering? Welke maatschappij en is het al lang geleden?
Veel vragen, sorry :wink:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Op de Nordschleife ben je in principe gewoon verzekerd, en ook voor schade aan "het circuit" , lees gewoon de weg want dat is het. Vreemd dat je dus zelf de vangrail moest betalen...
Ik zeg in principe want ik dacht dat sommige verzekeraars al specifiek de Nordschleife hebben uitgesloten in de voorwaarden van de verzekering. Gewoon doorlezen dus.
Ik ken iemand die jaren terug in de kleine caroussel zichzelf van de baan OVER de vangrail katapulteerde, met ook nog schade aan die vangrail. Totale schade inclusief huur van een kraan om de wagen weer op de weg te krijgen en inclusief een claim van de Nordschleife zelf wegens missen van inkomsten (baan was een tijd dicht) was 100.000gulden. Volledig vergoed door zijn verzekering.
Het schijnt wel zo te zijn dat je zo'n geintje maar 1 keer kan uithalen, als het nog een keer gebeurd dan gaat de verzekering heeeeeeel moeilijk doen... :)

En wat betreft niet verzekerd zijn boven de aanbevolen snelheid, ik kan mij niet herinneren dat dat in mijn polisvoorwaarden staat, heel raar hoor...
Afbeelding
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Maik schreef:Je kan inderdaad ook die Fortis circuitverzekering nemen, maar die premie ligt duidelijk hoger dan wat ik nu betaal en bij de meeste circuitdagen die ik doe geldt hij niet, dus daar schiet ikzelf niet veel mee op, daarom heb ik die ook niet genomen...
Ik had begrepen dat de premie goed vergelijkbaar was met een normale verzekering en als hij hoger is dit verwaarloosbaar is.
Zelf zit ik op dit moment bij Turien&co maar was dus van plan om ook over te stappen naar die Fortis circuitverzekering.

Is er iemand die toevallig de voorwaarden van die Fortis verzekering in PDF vorm heeft ofzo?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik krijg 40% korting bij Centraal Beheer via mijn werkgever, en geloof me, die Fortis verzekering komt dan niet in de buurt :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

om eerlijk te zijn...
ik kon op de kaart niet ontdekken wat de formele straatnaam van de nordschleife was, heb toen maar de straatnaam van de weg ernaast ingevuld.
:oops:

nu begrijp je ook waarom ik de rekening van de vangrail maar zelf heb betaald.

Overigens had ik inderdaad begrepen dat je op de nordschleife gewoon verzekerd bent zolang je maar niet aan een race deelneemt of tijdregistratie gebruikt. Maar aangezien de schade fors was (eur 5.500) heb ik maar geen risico genomen.

Volgens mij heb ik uiteindelijk alleen een rekening ontvangen voor inzet van de baanmarshals, was ongeveer 150 euro. De vangrail vervangen ze periodiek en daar zou ik ook nog een rekening van krijgen maar die heb ik nooit gehad.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

En wat betreft niet verzekerd zijn boven de aanbevolen snelheid, ik kan mij niet herinneren dat dat in mijn polisvoorwaarden staat, heel raar hoor...
Zit volgens mij ongeveer zo:

Krijg je bij meer dan 130 km/h een aanrijding, waaraan afgezien van de snelheid de tegenpartij schuldig zou zijn, dan wordt je eigen te hoge snelheid vaak beoordeeld als medeschuld, waardoor je bijv. 25% zelf moet dragen.
Als je een claim indient bij je eigen cascoverzekering en je reed harder dan 130 is het criterium of het ongeluk óók bij 130 "onafwendbaar" zou zijn geweest. Het kan je dus wel flink geld kosten.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Plaats reactie