HID / Xenon bulk deal 2007

Voordelige aankopen voor leden.
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

HID / Xenon bulk deal 2007

Bericht door YvoTuk »

Wij doen dit jaar voor de vierde keer een bulk deal op Seloc en een aantal andere fora. Afgelopen jaar ben ik een beetje vergeten de boel op speedsterclub.nl te zetten, maar dat laat ik niet weer gebeuren.

Het is wel een beetje engels, als er vragen zijn hoor ik dat heel graag.

HID (Xenon) Bulk Buy by Elise-Shop.com

We will give you the opportunity to upgrade the lighting on your car to high performance Xenon/HID lamps.

Xenon or HID lamps are the bright white lamps you'd normally find in the newer generation cars. Although these lamps draw less current then the OE halogen bulbs, the light output is increased by approx. 3 - 3.5x over a Halogen bulb.

Besides.. the colour temperature of these lamps is different.. The kits we are quoting are 6000 Kelvin which is experienced as near daylight. The advantage of this colour temperature is a more relaxing view of what's in front of you. Besides, road marking will reflect better.

HID stands for High Intensity Discharge. The actual bulb looks like a small glass bubble. The bubble looks empty, but is filled with Xenon gas. (hence the reason why some people call these lamps Xenon lamps) The Xenon gas is used as the conductor.
Applying 12 Volt to this conductor wouldn't start the lamp as the Xenon gas needs a higher voltage to start. To start the lamp, you need to apply approx. 24.000 Volt. When the lamp heats up, the voltage is lowered to approx. 85 Volt.

Comparing the two: (based on a H1 (=Elise S2/Speedster) base)
Halogen HID
Wattage (W) 55 / 35
Candela (CD) 67500 / 202500
Lumen (Lm) 1550 / 3200
ColourTemp (K) 3200 / 6000

Beware, we are not only offering a bulb, but a complete kit which contains of a ballast / starter unit and the actual lamp per light unit.

This kits we're offering are:

Elise S1 H4 single kit
This is the budget solution for the Elise S1! Beware, this is dip beam ONLY!! When switched to main beam, the normal headlamps will stay on dip beam. You will need driving lights to act as high beam!

Elise S1 H4 full kit
This kit replaces the OE H4 lamp and will act as both dip beam and main beam. This is done with a single HID lamp which is positioned correctly for the function (dip or main beam). Also known as Hi/Lo kit.

Elise S1 H1 driving lights
This kit will replace the original H1 bulbs in the OE driving lights. You will need to drill a hole in the black rear cover of the driving light to feed the wires and connectors through.

Elise S2 (VX220/Speedster) H1 single kit
This is the lowest cost solution for the Elise S2 This kit replaces the dip beam bulbs with the high power HID items. Mean beam will remain Halogen.

Elise S2 (VX220/Speedster) H7 single kit
This kit will replace the main beam lamps with the high-power HID items. Dip beam will remain Halogen.

Elise S2 (VX220/Speedster) H1/H7 Dual kit
This kit will replace both the Dip beam and the Main beam lamps for the high power HID items.

Esprit H4 single kit

This is the lowest cost solution for the Esprit! This kit replaces the low-beam H4 bulbs with high power HID items. High beam will remain Halogen.


The prices:

The price for any of the single kits will be 140 €

The dual kits for the Elise S2 or VX220 pricing will be 250 €

The pricing for the Elise S1 Hi/Lo kit will be 245 €
When combined with a driving light kit, you'll be paying 370 €.

All mentioned prices are excluding VAT and shipping.

The offer runs from today until 9-12-2007

We can deliver first orders from stock. As soon as we've ran out, we will wait untill 9 december to place our order at the supplier. From there on, we will need 4-6 weeks to deliver. Expect your kit to be delivered at the mid jan 2007 latest.

If you would like to buy a kit.. please visit
Elise-Shop.com
Click on specials and on the "Downpayment HID Bulk Deal" item. (with the Seloc logo) From there select the option you'd like and you'll be able to do the payment instantly.

When you place your order for the downpayment, please specify the car you want to use your kit for.

For Elise S2 / Exige S2 owners: Lotus has changed the fillament of the Dip beam as of MY2007. If your car has small round lights above the Dip beam projector, it will be a MY2007. This means you will need two H7 HID kits.



If you have any further questions, please let me know..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, vandaar deze vraag.

Hoe zit het met de temperatuur van deze xenon of HID lampen.
Wordt de temperatuur met deze lampen niet te hoog voor de koplampunits waardoor er eerder lekkage optreed door uitdroging van de kit?
Of is dit helemaal geen issue?

Spiky :alone:
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Nee, temperatuur is geen probleem.

De standaard Halogeen lampen zijn 55 Watt, HID lampen zijn 35 Watt. Dat wil dus zeggen dat de HID's met minder vermogen in staat zijn meer licht op te brengen.

Minder vermogen wil dus ook zeggen minder warmte. Dus uiteindelijk zijn deze lampen koeler dan de Halogeen lampen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Ik dacht dat je tegenwoordig bij de APK verplicht koplampsproeiers moest hebben als je xenon hebt... :?:
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Is inbegrepen bij de set.
Afbeelding
Heeft alleen nog pet met nr:0672
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

:lol:

Nee, je hoeft geen sproeiers te hebben bij HID's.

Als één van de weinige landen heeft Nederland duidelijke regels voor de toepassing van aftermarket HID's, alhoewel de handhaving lastig lijkt, maar dat is niet ons probleem :)

Alle auto's die tot half 2006 op kenteken zijn gezet mogen HID's voeren. Uiteraard moeten die HID's wel voldoen aan de wettelijke eisen. Het lichtbeeld moet uiteraard kloppen en de hoogte moet correct zijn.

Auto's van na die tijd moeten officieel voorzien zijn van een automatische hoogteregeling en wiswasfrutselding. De ervaring leert dat er maar weinig mensen zijn die zich daar iets van aantrekken.

HID's in een Speedster of Elise zullen absoluut geen probleem vormen omdat de belasting van zo'n auto altijd min of meer gelijk is. Je rijdt bijvoorbeeld niet met 500kg tegels in de achterbak.

Ik stel zelf de hoogte exact op het randje in, dan heb je zover mogelijk zicht zonder mensen te verblinden. Omdat ik regelmatig in Engeland zit heb ik het lichtbeeld echter recht gezet. Je mist daarmee het oplopende lijntje naar rechts.
Overigens, mocht je dat ook willen en de APK keurmeester doet moeilijk: ik heb dit tot aan de RDW nagevraagd. Het lichtbeeld mag vlak zijn!
Afbeelding
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Super7 schreef:Ik dacht dat je tegenwoordig bij de APK verplicht koplampsproeiers moest hebben als je xenon hebt... :?:
Alleen voor auto's van na 1-1-2007

Misschien even ter aanvulling, HID lampen van 4300 K geven de meeste lichtopbrengst :idea:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Hoi Ivo,

interessante prijs. Als ik dit doe gaat het me vooral om de dimlichten (de lampen die je normaal aan hebt, dus niet stadslichten of groot licht). Is dimlicht niet ' driving lights'? Voor de speedster zie ik alleen dip (stads)light en main beams (groot licht). Welke kit heb ik nodig om mijn dimlichten te converteren?

Groet,
Maurice.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Hoi Herman,

Dat is idd de juiste optie.

Maurice, de driving lamps zijn die kleine lampjes die bij de Elise in de grille zitten. Dat gaat voor de Speedster niet op.

Dip beam is hetzelfde als Dimlicht, dus voor een dimlicht kit op de Speedster wil je een Dip Beam S2 Pre 2007 kit hebben :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Voor zover ik weet is van toepassing hier het voertuigregelement, artikel 5.2.51 1b:

Personenauto’s moeten zijn voorzien van twee dimlichten, met dien verstande dat indien het voertuig is voorzien van dimlichten met gasontladingslichtbronnen en in gebruik is genomen na 31 december 2006, deze lichtbronnen voldoen aan door Onze Minister gestelde eisen, alsmede voor de installatie daarvan;

Dit is nu EINDELIJK gewijzigd. Ik ben nog tijden aan het mailen geweest met het ministerie hierover. De tekast was namelijk eerst:

Personenauto's moeten zijn voorzien van twee dimlichten, met dien verstande dat met ingang van 1 januari 2006 dimlichten met gasontladingslichtbronnen en andere lichtbronnen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen voldoen aan door Onze Minister gestelde eisen voor deze lichtbronnen, alsmede voor de installatie daarvan

Mark
C30-94@0.55bar
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Hee... die had ik ook nog niet gezien. Eindelijk duidelijkheid! :thumbup:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Is zo'n dual kit een beetje eenvoudig in te bouwen?
Zit er een handleiding voor het inbouwen bij de kit?
Hoe worden de "kastjes" vastgemaakt?


Groet,

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik weet niet in hoeverre de dual kit anders is, maar op mijn website staat iig de inbouw van een single kit. Ik weet niet of de kit vergelijkbaar is, volgens mij zijn er kits nu die uit minder onderdelen bestaan.

Zie:

http://www.verboom.net/projects/speedst ... ex_nl.html

Mark
C30-94@0.55bar
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Klopt Mark, tegenwoordig zit er geen aparte starter meer bij en zijn de kabels tussen lamp en ballast langer. Daarmee is het inbouwen een stuk eenvoudiger geworden.

Een dual kit heeft dus twee van die kastjes (ballasts) die aan de zijkant van de crashbox bevestigd kunnen worden.
Afbeelding
Plaats reactie