Drift & Dwars Pro Drive Lelystad 18 november 2007
Geplaatst: 19 nov 2007 20:55
Driften valt echt niet mee! Het echte driften dus, dat wil zeggen voor de bocht al volledig dwars gaan en dat de hele bocht volhouden. Voor je het weet spin je al.
Techniek: voor de bocht al insturen, dan vol gas erop, dwars gaan(overstuur), tegensturen voor je spint, balans vinden tussen stuuruitslag en gas, en zo de bocht door. Vooral het tijdig tegensturen ging mij moeilijk af, dus veel spinnen. Af en toe ging het goed, maar meestal niet. En met de meeste beginners ook niet. Spinnen was regel, geen uitzondering. Oefening baart kunst.
Organisatie: er waren 32 deelnemende auto's. Enkele met meerdere bestuurders. Drie instructeurs. Dat is echt te weinig. De ochtendsessie zonder instructie gereden. Dat schiet niet op. Het insturen voor de bocht en dan volgas is niet echt natuurlijk. Instructeur: heeft u vroeger geraced? U rijdt goede lijnen, maar gaat niet dwars! En daar gaat het om. Dat is dus best wel moeilijk.
Baan: natgespoten asfalt, pilonnen.
Indruk: ik denk dat een Walshyday (of zo iets) meer oplevert qua rijvaardigheid.
Heb wel spierpijn na deze dag: driften is echt werken!
Groeten,
Nico
in BMW huurauto gereden. Met de Speedster heel goed te doen (achteraf gezegd): het gaat tamelijk gedisciplineerd, mafketels (ook nu aanwezig) daargelaten.
Techniek: voor de bocht al insturen, dan vol gas erop, dwars gaan(overstuur), tegensturen voor je spint, balans vinden tussen stuuruitslag en gas, en zo de bocht door. Vooral het tijdig tegensturen ging mij moeilijk af, dus veel spinnen. Af en toe ging het goed, maar meestal niet. En met de meeste beginners ook niet. Spinnen was regel, geen uitzondering. Oefening baart kunst.
Organisatie: er waren 32 deelnemende auto's. Enkele met meerdere bestuurders. Drie instructeurs. Dat is echt te weinig. De ochtendsessie zonder instructie gereden. Dat schiet niet op. Het insturen voor de bocht en dan volgas is niet echt natuurlijk. Instructeur: heeft u vroeger geraced? U rijdt goede lijnen, maar gaat niet dwars! En daar gaat het om. Dat is dus best wel moeilijk.
Baan: natgespoten asfalt, pilonnen.
Indruk: ik denk dat een Walshyday (of zo iets) meer oplevert qua rijvaardigheid.
Heb wel spierpijn na deze dag: driften is echt werken!
Groeten,
Nico
in BMW huurauto gereden. Met de Speedster heel goed te doen (achteraf gezegd): het gaat tamelijk gedisciplineerd, mafketels (ook nu aanwezig) daargelaten.