Pagina 1 van 1

Aanloper voorbanden ATS

Geplaatst: 15 dec 2007 0:04
door André R
Nog een bandenvraagje;

Ik heb de ATS-DTC 10 spaaks velgen. De ET-waarde weet ik niet, maar er liggen Toyo Proxes T1-R banden op: 205/45R17 en 245/40R17.
Bij volledige stuuruitslag lopen de voorbanden net aan in de wielkast.
Nou stuur ik niet zo wild vaak dwarsuit, dus het stoort me niet zo, maar het hoort niet vind ik.

Heeft er iemand dezelfde setup? En ook die aanloper? Of spacers gebruikt? Hoe dik?

Geplaatst: 15 dec 2007 7:54
door the doc
ik heb dat probleem met orginele achtervelgen die ik voorraan heb geplaatst met 205 banden , heb dit opgelost met 15 mm spoorverbreders
en dat gaat pefect .:wink:

Geplaatst: 15 dec 2007 9:31
door Maik
Ik heb precies dezelfde set-up Andre, maar bij mij geen hoorbaar aanlopen. Maar als ik mijn voorwielen eraf heb dan zie ik in de kuipen wel hele lichte slijtplekken. Dus heel af en toe zal een band de kunststof kuip zachtjes kussen, maar dat is niet hoorbaar of voelbaar in het stuur.
Heel misschien is jouw ET ietsje groter dan die van mij? ATS heeft weleens vaker zitten rommelen met de ET's van de achtervelgen, maar wie weet ook van de voorvelgen?

Geplaatst: 15 dec 2007 9:46
door SteV6
Ik merk ook wel eens dat mijn 205jes op ATS-velgen iets aanlopen tegen het alu. Maar dat is alleen bij volledige stuuruitslag EN behoorlijk inveren.

Dus bij normaal gebruik geen last van. Eigenlijk bij inparkeren op opritjes of drempels.

SteV6

Geplaatst: 16 dec 2007 21:12
door André R
Vanmiddag even de winterbanden eronder gezet. De ATS voor is ET20 (achter ET30). Ik heb nergens een slijtplek kunnen ontdekken gek genoeg. Klinkt waarschijnlijk erger dan het is van binnen. Ik twijfel of ik voor spacers ga. Het is idd niet zo erg en komt weinig voor. Alleen als ik thuis van het pad af rijd en er heeft iemand ruim geparkeerd aan de overkant moet het stuur helemaal om.

Met de 185 winterband is het nu niet trouwens.

Geplaatst: 17 dec 2007 10:25
door SteV6
Kijk maar eens goed achter je wiel naar het aluminium André. Aan de onderrand zit een klein randje. Tegen dat randje loopt bij mij met maximale stuuruitslag en behoorlijk inveren de hoek van de profielblokken aan. Maakt veel kabaal in de auto, maar veroorzaakt gelukkig geen schade ... aan de band kan je zelfs niets zien.

Ik denk niet dat je met spacers veel opschiet. Daarnaast was die ET20 na een flinke discussie op het Duitse forum juist gekozen om geen spacers meer nodig te hebben.

SteV6