Brief aan Quartz inzake Circuitdekking Fortis.

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Brief aan Quartz inzake Circuitdekking Fortis.

Bericht door Super7 »

Kerst is een heerljike periode om je beloftes na te komen.

Enkele maanden geleden hebben we een discussie op ons forum gehad inzake de circuitdekking van Fortis. Aangezien onderling hierover discusseren geen duidelijkheid gaf, is destijds besloten dat we één brief zouden zenden aan Quartz.

Welnu ik wil graag begin volgend jaar een brief aan Quartz verzenden. Daarin geef ik aan dat wij een discussie hebben gehad en dat wij graag duidelijkheid willen hebben op de volgende concrete vragen;

Zijn de evenementen georganiseerd door Rensportschool Zandvoort (vrijrijden.nl) gedekt?
• Zijn de evenementen georganiseerd door Eran Racing (skylimitevents.be) gedekt?
• Zijn de evenementen georganiseerd door HARC (harc.nl) gedekt?
• Zijn de evenementen georganiseerd door Jan Albert de Boer (http://de-vijverberg-trofee.nl/) gedekt?
• Zijn de evenementen georganiseerd door Wimedo (wimedo.nl) gedekt?

Nordschleife: openbare weg dus verzekerd?


Ik heb de concept brief reeds in Word staan. Om te voorkomen dat deze echter gaat zweven en derhalve een eigen leven gaat krijgen, zal ik deze mailen aan de personen die graag willen weten wat ik uiteindelijk aan Quartz toezend. Uiteraard sta ik open voor jullie aanvullingen/commentaar etc.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ga je aan dat allemaal meedoen? :shock:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Ja, ik doe vaak aan ze mee!!! :P

Waar is een Speedster anders voor bedoeld!? :twisted:
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1072
Lid geworden op: 03 feb 2005 23:44

Bericht door van dijk »

Super7 schreef:Ja, ik doe vaak aan ze mee!!! :P

Waar is een Speedster anders voor bedoeld!? :twisted:
Als je een Speedster koopt om naar te kijken, dan is die daar ook voor bedoeld. Dat mag iedereen zelf weten!
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

Onderstaand de teleurstellende reactie:

Na enig beraad is Fortis met het hieronder weergegeven standpunt gekomen:


Bijgaand een stuk uit een clausule die wij op de polissen plaatsen voor de mensen die deelname aan de Lotus polissen. Dit geldt ook voor de Opel speedster rijders.

"Bij gebruik tijdens circuitdagen dient de organisatie zich te conformeren aan de zg. Lotus-on-Track regels; Circuitdagen zijn niet competitief;

Inhalen mag uitsluitend aan de zijde zoals aangegeven in de briefing;

Inhalen mag uitsluitend op rechte stukken;

Deelname uitsluitend na deelname aan de rijdersbriefing."



Indien de evenementen, die de heer *** in zijn brief opnoemd, minimaal aan dezelfde zg. Lotus-on-Track regels voldoen en de extra genoemde gedragsregels ook in acht worden genomen, bieden wij op de andere evenementen ook gewoon dekking.



Wat betreft de dekking op de Nordschleife. Indien het ook een georganiseerd evenement is geldt ook hier weer dat er minimaal voldoen moet worden aan de zg. Lotus-on-Track regels voldoen en de extra genoemde gedragsregels ook in acht worden genomen.



Wat betreft de vraag inzake het meeverzekeren van het wedstrijdelement kunnen we kort zijn. Dit is en blijft gewoon op de polissen uitgesloten, hiervoor bieden wij geen mogelijkheden.

Nog steeds geen antwoord op onze vragen dus. Ik ga er nog een brief extra aan besteden. Als er wederom mensen zijn die graag de concept brief zien; PB me even.
Gebruikersavatar
Rotax
Mega lid
Berichten: 960
Lid geworden op: 21 jun 2005 0:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rotax »

Als de organisatie zich niet commiteert aan de LoT-regels, ben je niet gedekt. Als de organisatie dus tijdens de briefing mededeelt dat i.pv. links, rechts moet worden ingehaald, is dit non-conform en ben je niet gedekt.

Lijkt mij heldere taal, maar ben dan ook slechts ingenieur en geen jurist :wink:
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Rotax schreef:Lijkt mij heldere taal, maar ben dan ook slechts ingenieur en geen jurist :wink:
Jij wilt vast wel even die 10 vragen van mij beantwoorden :wink:
zie http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 2060#42060

ps.
Heb de vragen even in het andere topic gepost, denk dat ze daar beter thuis horen.
Plaats reactie