Pagina 2 van 5

Geplaatst: 03 jan 2008 18:36
door Maik
Als je een beetje goed zoekt vind je van de serieus snelle auto's ook de 0-200 tijden. 0-100 kan een speedster dan wel sneller zijn dan een auto van de gevestigde orde, maar daarna gaan pk's veel harder tellen dan pk/kg verhouding. Bv een M3 E46, 0-100 5.5s, ietsje sneller dan een standaard 2.2 speedster, maar na de 100 neemt die wel hele grote stappen tov de speedster. Die sprint naar 100 neemt maar een handjevol secondes in beslag, daarna begint het pas echt in een sprintje naar mijn mening :)

Geplaatst: 03 jan 2008 18:38
door Gracer
ja das waar, inderdaad, een 0-200 tijd of een 100-200 tijd is inderdaad wel belangrijk, racelogic kan hier wel wat hulp bieden:

launch control
schakelen zonder gas te lossen enz enz...

Geplaatst: 03 jan 2008 20:19
door Herman
Deleted

Geplaatst: 03 jan 2008 20:47
door Maarten
Ik weet een lokatie niet ver bij mij vandaan, maar daar kunnen we niet in 2 richtingen meten. Je mag er wel harder als 120.

Ik ken nog een paar goede lokaties waar we wel alles kunnen meten, maar die kosten geld.


Ik wil ook wel alle meetgegevens uitwerken (heb ik vaker gedaan zullen we maar zeggen....).

Geplaatst: 03 jan 2008 20:52
door SteV6
Maarten schreef:Ik ken nog een paar goede lokaties waar we wel alles kunnen meten, maar die kosten geld.
Als een beetje geld overmaken het legaal en echt veilig maakt, dan lijkt mij dat de allerbeste optie.

Enig idee wat de kosten zijn Maarten?

SteV6

Geplaatst: 03 jan 2008 21:01
door Maarten
ja,

De goedkoopste baan die ik ken is normaal 100€ per uur......

En je bent al snel een paar uur aan het meten.

De andere plek is in zoverre legaal dat je er hard mag rijden en vanuit stilstand kunt vertrekken.

Metingen op de openbare weg doen is misschien nog wel legaal omdat daar geen duidelijke regels voor zijn. Maarals je met 2 auto's naast elkaar een 'sprintje' trekt' wordt dat als racen gezien door de duitse politie en de straffen daarop zijn niet gering.

Ik heb er eerder metingen gedaan met de subaruclub, met een stuk of 10 auto's

Geplaatst: 04 jan 2008 5:37
door Herman
Deleted

Geplaatst: 04 jan 2008 6:22
door Gracer
ik wou da ik ook al kan meedoen, het zou dan nu met de astra coupé 2,2 moeten


haha , dus zou nie echt opgaan vrees ik

Geplaatst: 04 jan 2008 7:53
door Maarten
Gracer schreef:ik wou da ik ook al kan meedoen, het zou dan nu met de astra coupé 2,2 moeten


haha , dus zou nie echt opgaan vrees ik

Dan hebben we een veel langere baan nodig :wink:

Nee alleen een aantal speedsters die intressant zijn te vergelijken.

Geplaatst: 05 jan 2008 10:08
door Piet
Dus Herman Vmax Turbo,
Maarten 2.2 sc,

Dan hebben we nog een paar vrijwilligers nodig.

B.v. SteV6 voor standaard 2.2 met standaard uitlaat
Maik of Markv voor 2.2 met hobby opvoerset

Standaard Turbo, Pipo?

Neem aan dat 100euro per uur voor de hele baan is?

Toeschouwers Piet, Jan, ...

Geplaatst: 05 jan 2008 10:55
door jans
dat wil ik niet missen :D

Geplaatst: 05 jan 2008 11:17
door Edjes
Edjes, standaard turbo, indien datum schikt.

Evt ook als toeschouwer :)

Geplaatst: 05 jan 2008 12:56
door linne150
Ik neem aan dat het rechtuit is :?:

Geplaatst: 05 jan 2008 14:30
door SteV6
Piet,

Is het niet verstandiger om de topics te splitsen? De opzet en inschrijving voor een meet-meeting afslpitsen van de discussie over de compressorupgrades ...

En ja, mijn 2.2 en performancebox zijn beschikbaar :wink:

SteV6

Geplaatst: 05 jan 2008 15:34
door Piet
Dus

1x standaard 2.2 - SteV6
1x 2.2 met 2.4 spruitstuk + hobby mods - Mark of Maik?
1x 2.2 met 2.4 inlaat en uitlaat + EDS chip - Speedster
1x 2.2 SC - Maarten

1x turbo met mods - Herman
1x standaard turbo - Edjes