Pagina 4 van 5

Geplaatst: 06 jan 2008 19:00
door SteV6
Lijkt mij gewoon kwestie van afspreken dat je aftankt met de benzine waar je normaal ook al mee rijdt?!

In ieder geval wel zo eerlijk om bij iedereen de tank vol te gooien voor we beginnen met meten.

SteV6

Geplaatst: 06 jan 2008 20:53
door markv
Wegen is vrij essentieel als je betrouwbare gegevens uit de meting wilt krijgen..

Mark

Geplaatst: 06 jan 2008 21:30
door Maarten
Even een korte reactie van mijn kant.

Op de meeste banen worden geen toeschouwers toegelaten helaas, maar ik ga nog even verder zoeken.
We hebben droog weer nodig (wat helaas niet te organiseren valt, maar daarom (en omdat ik niet genoeg vrije tijd heb) wil ik het pas in Maart of April organiseren.

Wat ik wil doen is inderdaad de auto's wegen voor de tests (incl bestuurder). Dus Herman, het zou super zijn als je de weegschalen mee kunt nemen. (220V of accu?)

Dan afhankelijk van de lokatie maak ik een testprogramma, waarin de intressante en vaak gebruikte cijfers worden gemeten.

0-200 (waaruit ook meteen 0-100 komt), 80-120, 100-160.

Elke auto doet tenminste 2 keer elke meting in elke richting, zodat er een gemiddelde genomen kan worden, bij grote afwijking een extra meting.


Alle metingen worden grafisch verwerkt en de resultaten zullen uitgebreid op het Forum verschijnen, nadat eerst alle deelnemers die gehad hebben natuurlijk.
De eerste uitgewerkte resultaten zien we dan onder het genot van een drankje nadat alle metingen gedaan zijn. Ik zal van te voren een en ander voorbereiden om het uitwerken sneller te laten verlopen.

Geplaatst: 06 jan 2008 21:33
door Edjes
klinkt goed, heel erg goed! 8)

Geplaatst: 07 jan 2008 5:26
door Herman
Deleted

Geplaatst: 07 jan 2008 7:40
door Rikster
Herman schreef:En het zou mooi zijn als "de Rikster" even (ruim tien tellen moet genoeg zijn) het plafond neerzet 8) na vele maanden :wink: sleutelwerk door Vmax op Mickey Thompson drag slicks :shock:
Dat wil ik graag proberen :wink: , afhankelijk van de datum (sta namelijk regelmatig gepland voor werk in het buitenland dit jaar).

Geplaatst: 07 jan 2008 9:26
door Piet
Uurtje weg van de baas mag toch wel dan neem je gewoon de chopper met je speedy er onder. :wink:
The CH-47C Chinook model has a maximum cargo hook capacity of 20,000 pounds.

Geplaatst: 07 jan 2008 9:42
door SteV6
Reken erop dat een standaard Speedster 2.2 meer dan 1000 meter nodig heeft voor een 0-200-0 (!).

En dat de waardes als 80-120 en 100-160 genomen uit een 0-200 meting vaak ongunstiger zijn dan een speciaal gemeten 80-120 of 100-160 omdat je daarvoor meestal in een andere versnelling rijdt dan tijdens de 0-200 sprint.

SteV6

Geplaatst: 07 jan 2008 10:07
door Piet
Alleen de 0-100 komt uit de 0-200 meeting als ik goed lees.

Geplaatst: 07 jan 2008 10:51
door SteV6
Je hebt gelijk Piet :wink:

Ik heb ondertussen even gezocht in wat oude data van mijn Leon en m'n Speedster en er een schermknipsel van gemaakt.

SteV6

Geplaatst: 07 jan 2008 11:21
door SteV6
Meest schokkende is nog wel dat de Leon in 35.9 (!) meter stil staat vanaf 100 en dat de Speedster daar 42.0 meter :shock: voor nodig heeft ...

SteV6

Geplaatst: 07 jan 2008 11:42
door Piet
Ben benieuwd of dat voor jouw speedster is of dat we allemaal last van hebben. Je hebt niet toevalig een 200-0 meeting? Alleen voor het idee, dus hoeft niet op het absolutue maximum.

Geplaatst: 07 jan 2008 11:44
door André R
Is dat dan gewoon zelf remmen, of de ABS het werk laten doen? En was dat met die speedster de oude of nieuw ABS unit? het verbaasd me idd wel een beetje..

Geplaatst: 07 jan 2008 16:50
door markv
Ah, ok, als het gaat om sprintjes 0-200 etc, dan ga ik niet mee rijden. Vind het nutteloos om daar m'n auto voor te gebruiken, als test zegt het niets.

Als we een serieuze vermogensmeting gaan doen ben ik wel van de partij, dat gaan wel nuttig verlijkingsmateriaal opleveren.

Mark

Geplaatst: 07 jan 2008 19:24
door SteV6
@Piet,

Dat hoop ik voor jullie wel :wink: En ja, van de Leon heb ik een 200-0 log. Van de Speedster niet, omdat ik daarmee nog nooit de 0-200 heb gehaald. Daarom ben ik maar zo vrij geweest om even te knippen en plakken zodat je een 170-0 kan bekijken. 170-0 doet de Leon in 107,1 meter. Op diezelfde afstand rijdt de Speedster nog 78km/h :shock: en staat 27,5 meter verderop pas stil. Dus totaal 134,6 meter voor 170-0 :?

@André,

Netjes progressief het rempedaal bedienen om maximale vertraging op te bouwen. Bij beide auto's werkt dan zo nu en dan het ABS. Dus niet met een klap op het middelste pedaal het ABS in knallen maar snel tegen het ABS aanremmen zoals ik van Chris Vlaar (rallyrijder) heb geleerd. Dit is met de vervangen ABS-unit, met 205/45R17 voor en 245/40R17 achter en DS2500 remblokken. Leon is overigens helemaal standaard qua remmerij.

@ Markv,

Als Herman zijn weegschalen meeneemt dan kan de PerformanceBox/DriftBox ook het vermogen berekenen.

SteV6