foto's bij vragen 2.4 inlet manifold

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

foto's bij vragen 2.4 inlet manifold

Bericht door 12Esc »

een paar foto's:
(sorry, volgens mij is dit een nieuw onderwerp terwijl ik een antwoord had bedoeld)
Bijlagen
overzicht van het resultaat
overzicht van het resultaat
IMGP2399-640.jpg (111.58 KiB) 1264 keer bekeken
het (vacuum) leidinkje dat nu niet meer is aangesloten (zat op luchtpijp)
het (vacuum) leidinkje dat nu niet meer is aangesloten (zat op luchtpijp)
IMGP2400.JPG (93.59 KiB) 1263 keer bekeken
het uiteinde van de pijp die niet meer is aangesloten. Moet naar een oil catch tank denk ik.
het uiteinde van de pijp die niet meer is aangesloten. Moet naar een oil catch tank denk ik.
IMGP2404.JPG (57.82 KiB) 1263 keer bekeken
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

en meer foto's
Bijlagen
begin van de leiding die naar oil catch tank moet gaan
begin van de leiding die naar oil catch tank moet gaan
IMGP2405.JPG (92.36 KiB) 1261 keer bekeken
het gat in mijn blok dat ik dus gewoon open laat.
het gat in mijn blok dat ik dus gewoon open laat.
IMGP2412.JPG (93.11 KiB) 1264 keer bekeken
de EGR klep die ik heb afgesloten en gedraaid zodat hij nog open en dicht kan.
de EGR klep die ik heb afgesloten en gedraaid zodat hij nog open en dicht kan.
IMGP2413.JPG (270.1 KiB) 1267 keer bekeken
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

en nog twee...
Bijlagen
het nieuwe Apexi luchtfilter
het nieuwe Apexi luchtfilter
IMGP2416.JPG (278.51 KiB) 1257 keer bekeken
de dopjes op de oude manifold (tbv vacuum pipe) die op de nieuwe volgens mij niet meer aanwezig zijn.
de dopjes op de oude manifold (tbv vacuum pipe) die op de nieuwe volgens mij niet meer aanwezig zijn.
IMGP2417.JPG (82.96 KiB) 1256 keer bekeken
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Disregard mijn eerdere antwoord m.b.t. de vacuumslang, had een ander in gedachten.
De linker slang aangeduid door jou met "begin van de leiding die naar oil catch tank moet gaan" is inderdaad de juiste... zeker doen ook :!: , je zit niet te wachten op de troep die daardoor weer terug in het blok komt.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Op de standaard 2.2 setup zou er uit die slang nauwelijks enige olie moeten komen.

De echte carter-ontluchting zit namelijk in het blok en spruitstuk geintegreerd. Daar is dat kleine extra gaatje tussen inlaat poort 2&3 voor.

Deze aansluiting op het kleppendeksel wordt nu meer gebruikt als een druk-nivellering om tegen te gaan dat er vacuum in het blok gezogen wordt (vinden de meeste keerringen niet zo lekker)

Hij zal er in de fabrieks-setup zelfs enige lucht door deze slang naar binnen kunnen zuigen, omdat de 'echte' carterventilatie dan aan vacuum in het spruitstuk hangt.

Dat is ook de reden dat deze pijp normaal gesproken aan de aanzuig-pijp zit, achter het luchtfilter (schone lucht), maar voor de gasklep (dus gewoon atmosferisch)

Ik begrijp dat de supercharger varianten de poort tussen de inlaat-kanalen helemaal afdichten. In dat geval zal de aansluiting op het kleppendeksel wel als ventilatie gaan werken en kan er wel daadwekelijk oliedamp en drab uit komen.

Bij de turbo's zal dit ongetwijfeld heel anders in elkaar zitten met meer slangen en kleppen.. Alleen al wegens de overdruk in een deel van het inlaat-traject aldaar..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie