GPS software

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

GPS software

Bericht door 12Esc »

Heeft iemand ervaring met software voor pocketpc/windows mobile om via GPS rondetijden en acceleratie enzo te meten? De enige software die ik kon vinden was GPS performance van jfmstudios. Ik gebruik nu de ongeregistreerde versie maar die kent enkele beperkingen (afronding op 0,5 seconden, geen mogelijkheid gegevens op te slaan). Registratie kan door geld (34,95 dollar) over te maken naar het bedrijf via paypal, maar de site van het bedrijf is uit de lucht. Ik betwijfel dus of dat nog werkt.

Ik heb net een acceleratie 0-100 gedaan (eentje maar) en kwam op 5,5 seconden. Volgens mij betekent dat dat de acceleratie tussen 5,3 en 5,7 zou liggen. Niet slechts, maar iets nauwkeuriger zou leuk zijn.

Tips welkom.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Lijkt me dat het eerder 6 of 5 kan zijn.
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

nee, want hij rond op 0,5 seconde af. Als het dus werkelijk 5,2 zou zijn zou het als 5,0 worden getoond (dichterbij dan 5,5) en 5,7 wordt 6,0.

inmiddels trouwens mailtje gestuurd aan de ontwikkelaar en registratie is nog steeds mogelijk. Als ik hier dus niet wordt gewezen op betere software, registreer ik deze binnenkort.
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

Ik zou wel eens aan een sleuteltje kunnen komen, v1.4
Graag via PM.

Overigens lijkt me deze software zwaar afhankelijk van de snelheid van je gps module, ik denk dat deze al snel te traag start bij stilstand van 0-100 e.d.
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Met een standaard GPS ontvanger ga je geen nauwkeurige resultaten krijgen voor dit soort metingen. Als je het op een halve seconde nauwkeurig krijgt zou het al HEEL netjes zijn, maar gezien de inteligentie die ze in veel van de ontvangers stoppen geloof ik daar niets van.

Bij mijn datalogger maken ze daarom ook juist gebruik van een eigen GPS ontvanger, dus niet de standaard hardware die je ook gebruikt bij navigatie, aangezien daar vaak andere eisen worden gesteld t.o.v. snelheid/nauwkeurigheid.

Voor dit soort testjes zou ik zelfs nog eerder kijken naar een OBD gebaseerde meting dan een GPS meting. Of beter nog, een combinatie van die 2, dan krijg je er misschien nog iets redelijks uit..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

volgens mij hoef je de stopwatch niet perse te gebruiken, je kunt de tijd ook afleiden uit de film (mits digitaal opgenomen).

Ik zou op die manier eens een vergelijking tussen de software en werkelijkheid kunnen maken.

Vandaag trouwens ook enkele metingen gedaan met mijn 'dagelijkse' auto. Snelste 0-100 tijd was 8,6 seconden (inmiddels is de software geregistreerd) en dat is precies de tijd die het volgens het boekje zou moeten zijn. Lijkt dus in ieder geval in de buurt van de werkelijkheid te komen.
Plaats reactie