Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Speedfreak
- Mega lid
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
- Contacteer:
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Tja.. Er komen waarschijnlijk nog wel wat dingen bij kijken..Herman schreef:
Iemand enig idee hoeveel inspanning daarvoor nodig is
Naast de clams zal je alleen ook de deuren moeten hebben en nieuwe side-sills, want de oude zullen natuurlijk er af moeten worden gezaagd en de Exige versies er op. De radiator surrounds etc. van de Exige zal je ook moeten hebben.
De frontclam en access panels van de Exige zouden als het goed is al voldoende ruimte moeten hebben om de rembekrachtiger onder kwijt te kunnen.
Ook zal je waarschijnlijk van de Exige dingen moeten hebben als de kuipen in de wielkasten en waarschijnlijk zit de tankdop iets anders, dus di zal wat moeten worden aangepast.
Roll-over bar is ook subtiel anders op de Speedster tov. de Elise/Exige, dus wellicht zal er nog iets van montagepunten moeten worden gelast.
Sowieso zullen de GT3 clams waarschijnlijk wat anders zijn qua montage (waarschijnlijk quick-release?) als de normale.
Dus tja.. Het gaat denk ik uiteindelijk wel kunnen, maar naast de clams ga je nog een bergje andere onderdelen nodig hebben en dan nog wat creativiteit.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
- Locatie: scheveningen
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Tussen een speedster en een Exige zit 30mm verschil in wielbasis. Ik denk dat het grootste verschil aan de achterkant zit (subframe) en vraag me af hoe je dat gaat opvangen?
Want als de wielen niet netjes in de wielkast gecentreerd zitten is het natuurlijk geen gezicht.
Als het om de Exige in de foto gaat zit daar ook een prachtige splitter op, eentje waar je geen drempel mee overkomt
Zou het niet veel verstandiger zijn om je Speedster zo te laten en een project op basis van een (schade) Elise icm deze bodykit er naast te beginnen?
Want als de wielen niet netjes in de wielkast gecentreerd zitten is het natuurlijk geen gezicht.
Als het om de Exige in de foto gaat zit daar ook een prachtige splitter op, eentje waar je geen drempel mee overkomt
Zou het niet veel verstandiger zijn om je Speedster zo te laten en een project op basis van een (schade) Elise icm deze bodykit er naast te beginnen?
- zoonvanlinne150
- Mega lid
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
- Locatie: scheveningen
Herman schreef: Maar, het blijft natuurlijk wel een beetje zonde, zo'n lelijke Exige hok op wat eens zo'n prachtige Speedster was , maar ja, het is DE manier om kg's te sparen. Ik reken op minimaal 40kg eraf
zeg maar de M sticker op een bmw??????vinnik ook niet zo mooi.......
maar wel mooi 40 kg lichter...........met 411 pk......
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
''engels'' en ''meuk''
Team CadenaHerman schreef:Het gaat om deze uitvoering van Team Canada.
Ik vind de kleuren wel OK maar geen idee waarvoor reklame gemaakt wordt?
http://www.lotussportcadena.com/sponsors.asp
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Je laat het door Reverie doen Deze Body is volgens mij van Reverie.Ik heb de lucht filter met scoop besteld.Iets kleinere mod dan die van jou.Meer heeft The Duchess ook niet nodig Zij heeft al een prachtig lichaam.Herman schreef:Het gaat om deze uitvoering van Team Canada.
Ik vind de kleuren wel OK maar geen idee waarvoor reklame gemaakt wordt?
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.