Pagina 1 van 1

2.0 Turbo houdt in op hoge snelheid

Geplaatst: 02 apr 2008 20:12
door Rene Turbo
Hallo,

Heb sinds vanavond n probleempje.
De wagen houdt nl plotseling in op hoge snelheid, vanaf zo'n 210/220 km/h.
Even de feiten:
- Heb n paar keer eerder 240+ gereden, toen was er niets aan de hand
- De wagen is (nog) geheel origineel
- Bij vol dooraccelereren in de lagere versnellingen is er niets ad hand

De tank is nu wel vrij leeg, heb dus al gedacht aan mogelijkheid dat er wat vuil in de brandstoffilter is gezogen.
Heeft er misschien iemand ervaringen met dit probleem, of nuttige tips of suggesties ?

Thanks,
Rene

Geplaatst: 03 apr 2008 8:00
door Rikster
Probleem wordt misschien inderdaad veroorzaakt door de bijna lege tank... Niet dat er vuil wordt aangezogen, maar eerder dat er tijdelijk geen brandstof maar lucht wordt aangezogen. Heb het zelfde probleem ervaren met een Astra z20let, waar het zich al voor deedt bij minder dan een kwart tank! Tank vol en nog eens proberen...

Geplaatst: 03 apr 2008 20:39
door Rene Turbo
Thanks Rik.

Had zelf ook al gedacht aan een benzinedrukprobleem of zoiets ivm. de vrij lege tank. Voltanken en opnieuw proberen heb ik dus meteen gedaan vanavond. En inderdaad, probleem lijkt er niet meer te zijn.
Lucht aanzuigen klinkt wel logischer dan benzinedruk.

Toch vreemd, heb nadat t probleem zich voordeed zeker nog zo,n 60 km gereden voordat ik getankt heb. Aangezien ik met deze tank gemiddeld 1 op 6,8 gereden blijk te hebben (tja, heb de wagen net en heb m niet gekocht om rustig te toeren ;-) moet er toch zeker nog n litertje of 8 in gezeten hebben.
Als iemand n suggestie heeft hoe dit op te lossen.....

Is dit verbruik trouwens erg uitzonderlijk voor n standaard Turbo?
Heb m zoals gezegd wel flink op z'n staart getrapt.

Groet,
Rene

Geplaatst: 04 apr 2008 4:34
door Herman
Deleted

Geplaatst: 04 apr 2008 6:41
door Maik
Herman, weet jij hoeveel lichter die alu benzinetank is van Klasen dan de standaard versie?

Geplaatst: 04 apr 2008 8:23
door Exmantaa
Pro-alloy levert ook een (iets) grotere tank voor de Elise/Exige/Speedster:

http://www.proalloy.co.uk/cgi-bin/sitew ... d=proalloy

Developed and tested on our own trackday cars, our long range Alloy tank allowed us to run right down to 3ltrs without surge.
Features..
48 ltr capacity (standard 38 ltrs)
Internal collector assembley installed with Anti surge check valves.
safety foam Type IV FIA polyether
Light weight alloy construction weighing 6.65k (standard 10.8k)
Alloy construction will not corrode like the standard steel tank
Utilises Standard fuel pump and sender unit
Eliminates the need for external fuel swirl pots and collectors
Simple installation using all original fittings and brackets

Geplaatst: 04 apr 2008 9:12
door Herman
Deleted

Geplaatst: 04 apr 2008 18:42
door vauxhall
die 70 en 100liter tank waar steken ze die?
passagierplaats?

Geplaatst: 05 apr 2008 7:08
door Maik
Thanks voor de info mannen :)
Die tank van pro-alloy is ook een leuke optie. Ook een catch tankje erin en wat goedkoper dan die van Klasen. 780 tegen 1180 euro....

Geplaatst: 05 apr 2008 9:47
door SteV6
Is dat inclusief of exclusief montage Maik?

SteV6

Geplaatst: 05 apr 2008 10:02
door Maik
Ex montage, maar dat is een dagje klussen voor mij.................... :oops:

Geplaatst: 05 apr 2008 14:05
door SteV6
Dat bedoel ik ....

SteV6

Geplaatst: 05 apr 2008 18:14
door Herman
Deleted

Geplaatst: 06 apr 2008 9:04
door Elise
Maik schreef:Die tank van pro-alloy is ook een leuke optie. Ook een catch tankje erin en wat goedkoper dan die van Klasen. 780 tegen 1180 euro....
Er was laatst een group buy voor producten van pro-alloy en was een tank £510 inc VAT ( +/- €650 tegen de huidige koers).
Misschien dat daar nog wat te regelen valt?

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... ntry693878