vraagje chiptunning

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
metallic
Actief lid

vraagje chiptunning

Bericht door metallic »

hoi

uit de recente verslagen over chiptunning is men goed te spreken over EDS met de fase 1 chip.(160pk) is deze chip met de software hetzelfde als die bij mathijsentechnics in oorschot ? heefd iemand hier al ervaring mee? het scheelt nogal een stukje rijden. :!:
misschien dat dit al vermeld was ergens op het forum maar dan heb ik het effe gemist. :oops:
omdat mijn auto nog erg weinig gereden heefd en al de nodige (beginners) mod's heefd gehad wil ik a.s winter tevens de 2.4 inlaat gaan monteren.is het dan verstandig om daarna pas de chiptunning te doen? :?:

groet nico
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

"Men" misschien wel, maar Peter weer wat minder :)

http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... hlight=eds

Verwacht geen wonderen van het chippen van de 2.2, het is een lastige ECU die door bijna niemand nog echt goed gekraakt is. Alleen op korte termijn worden significante winsten gehaald, maar na een paar honderd km is het effect alweer helemaal weg doordat de ECU zelf heel veel waarden terug zet als het ware.
Ik ken pas 1 tuner die een heel specifiek stuk tuningssoftware heeft geschreven (voor een zwaar getunede 2.2) wat lijkt te werken, en die zit in de UK.

En als je toch die tuning wilt laten doen, al is het alleen maar omdat EDS bv wel de toerenbegrenzer kan verzetten, dan zou ik het na de 2.4MF mod doen, want dan heb je daar ook wat aan. Ervoor kan ook wel, maar je zal er niets aan hebben omdat standaard de vermogenspiek rond de 5200rpm zit.
Afbeelding
metallic
Actief lid

Bericht door metallic »

hoi maik

Nou dat valt vies tegen zeg jammer, maar heefd nog niemand het bij mathijsentechnics laten doen?
ik begrijp uit het verhaal dat ze daar niets aan de toerenbegrenzing doen en dat het resultaat hetzelfde zal zijn. maar toch wel benieuwd naar ervaringen aldaar.....iemand?
maar ik zie hier voorlopig maar effe van af totdat ik met het inlaatspruitstuk begin.
dan tussendoor maar even een ander modje aanpakken de schakelwegverkorting.

bedankt voor je reactie maik
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik denk dat MT het niet veel beter zal doen dan EDS (maar hoop het wel, laat het ons weten dan in ieder geval :wink: ). Maar dan zou ik het juist wel bij EDS laten doen, want juist dat de toerenbegrenzer verzet wordt is waar je winst gaat halen nadat je de 2.4MF gemonteerd hebt :idea:
Afbeelding
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Kijk anders eens in het VLIEGWIEL topic is ook een mooie aanpassing.
Binnenkort heb ik de eerste rijervaringen met het nieuwe vliegwiel.

En dat is dan tezamen met een uitgeboorde pre cat (kosten 0 euro), schakelwegverkorter (kosten 80 euro), Sporteinddemper (kosten 300 euro) dat is maar een kleine 80 euro duurder dan chiptunen en ik denk meer resultaat!
wettewilly
Lid

Bericht door wettewilly »

Richard schreef:Sporteinddemper (kosten 300 euro) !
sporteinddemper 300eur?? voorbeelden hiervaan? die dat ik hier en daar tegenkom kosten toch gemakkelijk het dubbele
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Ebay!

2 x 76 endrohr (duitsland)
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Bij MT krijg je de zelfde chip-tuning als bij EDS. Ze werken samen.

Ik moet nog steeds naar Markv om mijn chip uit te lezen en te kopieren. :oops: Maar gebrek aan tijd nog niet van gekomen. Straks heb ik meer tijd. 3 maanden ziektewet :cry:
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

De test was wel gedaan met octaan95 ipv 98 en dat moet wel schelen, want dan ga hij pingelen.
Plaats reactie