Speedster als woon-werk verkeer

Stel jezelf en je auto voor.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

pascalleke schreef:tja de auto heeft enkel aan de voorkant de muur gezien, volgens mij enkel plaatschade


als er plaatschade aan is ziet het er niet te best uit
tja ik bedoel natuurlijk dat het chassis niet geraakt is, enkel de polyester / glasvezel kap en bumper is geraakt. misschien de crashbox ook maar dat weet ik pas morgen
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Dat de motor niet start is een veiligheid die erin spring. Bij de motor terhoogte van de versnellingsbak zit een knop die je moet indrukken. Zit tegen de kofferruimte aan. Sterkte met de schade. :cry:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Verschrikkelijk lullig dat je dit moet overkomen. Het blijven linke wagentjes..
Veel sterkte met de reparatie. Ik hoop voor je dat het meevalt.

gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

ongeval

Bericht door Pipo »

Rob, ter info:
BLITS schadebedrijf, de hersteldienst van OPEL HOUTTEQUIET te Beveren-Waas, heeft veel ervaring met het herstellen van de Speedster en leveren uitstekend werk.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

als ik morgen die benzine afknijp knop eens moet komen resetten? bel me maar dan
10sec werk
groeten
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

expert komt maandag, onderdelen worden morgen besteld, verwacht word dat hij rond 6 april weer op de baan te zien zal zijn :D.

Oh @ Vauxhall, mercie voor het aanbod maar het is niet nodig, maar kom gerust is langst dan kan ik uwe speedy ook is bewonderen.

Enneuh pipo: ook merci maar de auto staat bij een door de verzekering erkende reparateur, hij kent de auto ook, en het is vlak bij, dus ik kan de werken op de voet volgen :D
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

rob

Bericht door Pipo »

No problemo 8) Ik heb geen aandelen bij die garage hé. Enkel goede ervaringen.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

De deuk in je ego zal je voorlopig nog wel het meest voelen. Zo te horen heb je het er toch redelijk van af gebracht. Heb je verder nog profijt gehad van de airbag of heb je er alleen zere vingers aan over gehouden?

Die knop langs de linker zijkant in de motorruimte breekt het electrische circuit af naar de benzinepomp. Het laatste wat je wilt bij een ongeluk is dat de pomp blijft werken bij beschadigde benzine leidingen :shock:
Geen spanning betekend geen benzinedruk, de motor zal zelfs niet pogen aan te slaan! Uit het verhaal maak ik op dat de motor steeds af slaat. Dit lijkt dus echt een ander probleem te zijn.

Ver op de zaken vooruit lopend: indien bij de reparaties de radiator vernieuwd moet worden kan ik je de full-aluminium versie aan raden. :wink:
Afbeelding
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

tja enkel wat zere vingers en wat pijn in de nek, maar dat voel je altijd pas de dag erna.

ivm de motor hierbij verwacht ik geen grote problemen omdat de impact niet zo hard was, ik heb hem dus maar 2X proberen te starten, maar wat hij doet, hij slaat aan, 2000 toeren, reageert niet op het gaspedaal, lampje airbag flikkert en motor slaat af. misshien dat hij nog even bolt op benzine resten?? Nuja maakt nie uit, het word hersteld en dat binnen een héél redelijke termijn :D
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

vandaag nog even langst geweest, alle onderdelen op de front clam na zijn gearriveerd. Front clam zou morgen arriveren. dan kunnen ze pas beginnen met de reparatie, normaal gezien dinsdag of woensdag is ie klaar. Het begin fameus ter kriebelen ik begin al wat hoogtevrees te krijgen in de vervangauto :lol:

oja, over het ongeval: t was dus een combinatie van alles, gladde weg, + olie + bocht + wegmarkering. plots was ie dus weg, en schoof hij schuin richting de hoek van een muurtje, ik heb er nog alles aan gedaan om enkle vuiniszakken om te rijden ipv de muur, maar het mocht niet zijn. Eerst de lamp geschuurd, nadien ter hoogte van de crashbox heeft de front clam het begeven en ben ik achteruit terug de baan opgedraaid. Omdat ik nog steeds aan het tegensturen was had ik bang dat ik een halve draai zou maken en de achterkant ook nog tegen de muur zou zetten.

Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, maar ik heb de achterkant uit de muur gehouden en ik stond perfect 180 gedraaid midden op de weg.

ik weet ondertussen wel dat het niet evident is om nog aan je stuur te draaien als de airbag uitkomt. :lol:
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

GRR, dinsdag nog even langst geweest, krijg ik te horen dat ze net de front clam binnen hadden en dat ze de crashbox "al" gedemonteerd hadden.

Ze zouden gisteren beginnen met de montage, en als hij gemonteerd is zullen ze wel eens een afspraak maken met de opeldealer om hem te resetten en de airbag en gordels te installeren :twisted: :twisted:

Ik ga vandaag nog even langst om ze een beetje te pushen, de beloofde 2 weken zijn er ondertussen al bijna 4!!!!

Man wat geniet ik van mijn vervangwagen, die ruime koffer, electrische ruiten, stadsservo, en een gigantische 1.2l liter motor zou ik voor geen geld meer willen missen :? :twisted:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zo te lezen heb je erg veel mazzel. Er zijn mensen die wel iets langer moesten wachten. Denk in maanden.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

piet schreef:Zo te lezen heb je erg veel mazzel. Er zijn mensen die wel iets langer moesten wachten. Denk in maanden.
:? :? Maanden??? ja idd dan mag ik nie klagen
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

gisteren nog even langst geweest, dindsdag, of ten laatste woensdag is hij terug van mij :D

Ze hebben de front clam ook een andere grondlaag gegeven, dezelfde als de toplaag, zodat steenslag bijna onzichtbaar word :thumbup:
Plaats reactie