Speedster als woon-werk verkeer

Stel jezelf en je auto voor.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Speedster als woon-werk verkeer

Bericht door Rob »

Dag allemaal, ik ben Rob, ik ben sinds donderdag de trotse eigenaar van een zilvergrijze 2.2 n° 3367. Ik woon in België. Zoals de titel al aangeeft gebruik ik de speedster als Woon-werk verkeer, veel kan ik hier nog niet over zeggen, want ik heb hem nog maar 2X daarvoor moeten gebruiken :lol: . Ik heb er wel al enkele honderden km's opzitten, zowel cruisen door de landweggetjes als autostrade km's. Uiteraard valt mijn nieuwe aanwinst super goed mee, tot nu toe beperkt mijn ervaring zich tot het rijden in droge omstandig heden, maar volgens het weerbericht komt daar heel binnekort verandering in :( .
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Hey Rob,

Welkom hier. Mooie kleur ook :D Ben zelf sinds 1,5 wk ook eigenaar van een zilveren 2001-exemplaar. Bij aanschaf stond de teller op 11.300, maar nu na 1,5 week staat hij al op 13.300. Het waren 2.000 kilometers met een big smile op mijn gezicht.

De Speedster is mijn enige auto en doe er dus ook woon-werk-verkeer mee.
Gebruikersavatar
TorBeest
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
Locatie: België, Oostduinkerke

Bericht door TorBeest »

Ik gebruik de Speedster ook voor het woon-werk verkeer (al 2 jaar), en het enige waar ik "last" van heb is dat de voorruit traag ontdooit in de winter, en de ruitenwissers niet de beste zijn. (Als het wat vuil weer is, was ik de voorruit dikwijls eens zelf)
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Gefeliciteerd met je Speedster en welkom op de site.
Veel plezier en veel veilige kilometers.

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vino
Actief lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 jul 2006 10:52
Locatie: Helmond

Bericht door Vino »

Hey Rob,

Gefeliciteerd met je aanwinst !
Ben zelf ook al 2 jaar eigenaar van een zilver grijze speedster nr. 676.
Gebruik, net als jij, de auto vrijwel dagelijks.

Alleen in de winter/slecht weer wat rustiger aan doen, maar verder ...no problem !
Veel plezier en nog veel plezierige en veilige KM's !

Gr,
Bas
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Welkom

Al drieeneenhalfjaar gebruik ik hem zomer en winter iedere dag.
Soms is het afzien, maar meestal genieten. :wink:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
schummy81
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2008 19:59

Bericht door schummy81 »

Ik ben van plan om een blauwe speedster uit 2001 (2.2 147pk) te kopen voor 16500€ morgen maar ik moet van mijn vriendin mijn andere auto bijhouden (peugeot 207 1.6 HDi 16v 110pk) dus moet ik een tweede lening aangaan.

mijn vraag is, is dat te doen 2 auto's afbetalen? heeft iemand hier ervaring mee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

Dit is zeker te doen maar het is niet de bedoeling dat je daardoor moet gaan leven als een monnik :wink:, toch maar eventjes alles netjes berekenen
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

schummy81 schreef:Ik ben van plan om een blauwe speedster uit 2001 (2.2 147pk) te kopen voor 16500€ morgen maar ik moet van mijn vriendin mijn andere auto bijhouden (peugeot 207 1.6 HDi 16v 110pk) dus moet ik een tweede lening aangaan.

mijn vraag is, is dat te doen 2 auto's afbetalen? heeft iemand hier ervaring mee?
Gelukkig kunnen Speedstereigenaren je voorzien van het antwoord! :lol:
Persoonlijk heb ik het niet zo op lenen voor auto's. Het blijft tenslotte speelgoed. Maar als jij je twee leningen netjes kunt aflossen en daarnaast alles kunt doen waar je zin in hebt, wie ben ik dan om te oordelen of je het geld ervoor mag lenen? Een andere oplossing is de Speedster kopen en de Peugeot omruilen voor een Cuore uit 1987. :idea:
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Pipo »

schummy81 schreef:Ik ben van plan om een blauwe speedster uit 2001 (2.2 147pk) te kopen voor 16500€ morgen maar ik moet van mijn vriendin mijn andere auto bijhouden (peugeot 207 1.6 HDi 16v 110pk) dus moet ik een tweede lening aangaan.
mijn vraag is, is dat te doen 2 auto's afbetalen? heeft iemand hier ervaring mee?
Ik volg mijn hele leven al het princiepe: als je het niet cash kunt betalen, blijf er dan af :wink: (noem het maar 'Ivo's law :lol: ) En zeker als het om luxe-artikelen gaat. Alleen voor mijn huis heb ik een uitzondering gemaakt, omdat het hier eigenlijk een investering betreft. Het is de zekerste weg om niet in financiële problemen te geraken.
Het ongeluk schuilt in een klein hoekje, geloof me. Ik ben al 3x door een failissement mijn job kwijtgespeeld, dus weet waarover ik spreek.
A thing of beauty is a joy forever!
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Ieder zijn keuze, maar mijn visie: lenen voor een auto? No-way dat ik dat ooit zal doen. Dan maar een wat mindere auto rijden. Iedere maand afbetalen voor iets wat minder waard wordt :?
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

het is persoolijk maar:
wie leent koopt boven zijn budget.zo simpel is het. :(
heb zelf altijd geleerd eerst sparen dan kopen.kom je nooit in de problemen. :lol: en hoef je de rest van je leven niet voor iets te betalen wat je misschien inmiddels al niet meer hebt. :?
je leven is net als een bedrijf je hebt inkomen /uitgaven en winst(spaarrekening) :!:
maar het is aan je zelf natuurlijk om te bepalen wat je wilt.
in ieder geval sucses.

groet nico
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Maar ook dat hoeft eigenlijk niet waar te zijn. Want het is leuk dat je 50-80 in één keer kunt ophoesten, maar er zijn genoeg mensen die dan alsnog geld lenen voor de auto. Simpelweg omdat ze met dat geld veel sneller nieuw geld kunnen aanboren dan dat zij aan rente kwijt zijn. Het is dus maar in welke positie je verkeerd om 'lenen' te rechtvaardigen.
Driver777
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 okt 2005 10:06
Locatie: Limburgia

Bericht door Driver777 »

Ik vind lenen niet zo'n probleem, heb ik destijds ook voor mijn Scooby gedaan. Ik zag de rente destijds als een te betalen vergoeding voor het vroeg kunnen rijden van mijn 'droomauto'. :wink:

De Scooby was echter mijn dagelijkse auto. Voor een speeltje voor erbij zal ik niet zo gauw (een fors bedrag) lenen.

Sowieso zal ik nooit meer dan de helft van de waarde van de aanschaf financieren.
Dave

"Live to Drift - Drift to Live"
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

dat klopt allen

als je geld gebruikt om geld te maken kan het handig zijn

groet nico
Laatst gewijzigd door metallic op 22 mei 2008 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie