"Elise-shop remblokken"

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

"Elise-shop remblokken"

Bericht door vlieger »

Ik keek vandaag eens op de Elise-shop.com naar remblokken. Het schijnt dat er daar sinds februari dit jaar "Elise-shop remblokken" aangeboden worden, een soort huismerk dus:

"Deze elise-shop.com vervangings remblokken remmen beter dan de originele Lotus blokken of soortgelijke Greenstuf blokken.

Als u op zoek bent naar nieuwe blokken maar geen flinke investering in raceblokken wil doen is dit een perfecte en kosteneffectieve oplossing.

Deze blokken komen met E1 en TUV goedkeur."


De prijs is acceptabel: "beginnend bij 107,50", het is mij echter nog even onduidelijk waar het woord beginnend op slaat omdat er geen keuzemogelijkheden lijken te zijn als je een complete set kiest.

Mijn vraag is: heeft iemand al ervaring opgedaan met deze blokken en hoe bevallen ze?
Bijlagen
ABrakePadsLOW.jpg
ABrakePadsLOW.jpg (34.11 KiB) 6846 keer bekeken
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Geen ervaring met deze blokken, maar ik heb wel ervaring met blokken uit dezelfde prijs categorie, de competitions van OMP. Prijs zit je ongeveer 140 euro voor complete set voor alle schijven. Ben daar in iedergeval nog steeds HEEL erg tevreden over.

Heb een tijdje carbonne lorraine erop gehad. Dat is echt helemaal super. Heb ook andere auto's gereden met pagid rs-14, en als ik uit zo'n categorie moet kiezen worden het zeker CL's. Maar wat mij betreft zijn ze wel beetje duur en agressief op de schijven, dus ben weer terug op OMP.

Mark
C30-94@0.55bar
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Het prijs beginnend bij verhaal is en bugje in de software van de shop :(

Op het moment dat we een optie bij een produkt ingeven is er altijd sprake van een prijs beginnend bij.

In de meeste gevallen is dat correct, maar in het geval van blokken staat als standaard optie altijd een set voor de gehele auto geselecteerd en zie je dus eigenlijk de maximum prijs.

Onze blokken zijn afkomstig uit dezelfde fabriek als waar de OMP blokken vandaan komen, alleen hebben we de producent bereid gevonden om de compound iets aan te passen voor onze (lichtere) auto's.

Ik vindt het heel erg lastig om te stellen waarvoor een blok geschikt is.
Als je ziet dat mensen fanatiek trackdays doen met greenstuff en ook met droge ogen vertellend dat de auto prima remt met die blokken wordt het erg lastig om te zeggen dat ze eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor dat gebruik.

Naar mijn bescheiden mening is Greenstuff een budget blokje wat geschikt is voor licht sportief straatgebruik, niet meer dan dat.
Greenstuff heeft één nadeel, de blokken zijn bij aanvang (zeker na het wegsluiten van de zg inremlaag) erg dun. Uiteindelijk is het goedkope blok eigenlijk best wel een duurkoop.

Onze blokken zijn kwa initieele bite en duurfrictie absoluut beter dan Greenstuff. Ook zijn de blokken gemaakt in de normale dikte, dus is het wat dat betreft een 'eerlijk' blok.
Je mag ze alleen weer niet vergelijk met Pagid RS42 of RS14, die zitten gewoon weer een klasse hoger.
Dat tekent zich ook af in de prijs, onze blokken zijn een stuk goedkoper dan de serieuze sportblokken.

We zijn overigens wel bezig met sportblokken die minimaal met RS42 vergelijkbaar moeten zijn maar een stuk goedkoper moet worden dan die RS42's.. Time will tell :)
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

1 x Greenstuff gehad in een ~280PK A manta met 280mm schijven... (en dat weegt ook maar 980kg)
Totdat ik bij een paar keer wat "fanatiek heen-en-weer rijden" zomaar een (lege) kruising overschoot... :shock:
Noppes nada frictie meer! Dat was dus mijn eerste en gelijk laatste kennismaking met Greenstuff...
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

ok, maar lag dat aan de blokken of aan de remvloeistof?
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

1 maand oude Dot 5.1...
Hard pedaal, maar stoppen ho maar.

Ik investeer tegenwoordig gewoon wel iets meer in bewezen goede blokken. :wink:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Hoi Herman, nee... time flies when you're having fun :) Nee, we zijn alweer terug uit een zonovergoten Schotland 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Als de blokken vergelijkbaar zijn met de OMP's dan zal het wel goed zitten.

Ik heb zelf op de auto de standaard blokken gehad, OMP competition, Mintex 1144's en CL RC6's. Qua prijs prestatie blijf ik de OMP's het beste vinden. Als prijs minder een issue is dan zijn de CL's het beste wat ik tot nu toe gevoeld heb op een speedster of elise, blokken zijn echt geweldig (en ja, dan heb ik ook auto's gereden met de pagid 42's en 14's). De mintexen zijn ech BIZAR slecht. Heb die er tijdens de vakantie onder gehad, wist niet hoe snel ik ze er onderuit moest halen toen ik terug was. Zo mogelijk nog slechter dan de standaard blokken. Echt een afrader.

Greenstuff heb ik er nooit onder gehad, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik daar ook alleen maar negatieve dingen over hoor. Waarschijnlijk zelfde categorie als de mintexen.

Mark
C30-94@0.55bar
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Je moet altijd wel een beetje rekening houden met het feit dat het beoordelen van blokken een subjectief gebeuren is.

Iedereen heeft een voorkeur als het gaat om remmerij. Sommige mensen willen een enorm hoge initieele bite en sommige mensen vinden het juist weer prettiger als de blokken een zeer constante vertraging hebben.

Voor elck wat wils zeg maar.

Ik heb zelf geen ervaring met CL, moet ik misschien ook nog eens proberen.

Overigens... sommige schijf/blok combo's werken beter op elkaar dan andere. Dat maakt het ook alle maal een tikje complexer..
Afbeelding
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

markv schreef:..Ik heb zelf op de auto de standaard blokken gehad, OMP competition, Mintex 1144's en CL RC6's. Qua prijs prestatie blijf ik de OMP's het beste vinden.
Was dat allemaal met de originele remschijven Mark?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

De CL's heb ik niet op de originele schijven gehad. Overigens merk ik weinig verschil tussen de OMP's op de nieuwe of op de originele schijven. Mijn ervaring tot nu toe is dat blokken het meeste verschil maken in het remgevoel.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Yvo,

Komen jullie blokken dan het meest overeen met de OMP "road & sport" of met de race blokken 971C?

Ik heb op zich ook best interesse. Alhoewel er nog meer dan genoeg vlees op m'n originele blokken zit, vind ik ze nu onderhand toch echt te flauw. (alle 4 tegelijk vervangen neem ik aan?)

Ik gebruik de auto voor woon-werk verkeer, maar met een "sportief" tintje zullen we maar zeggen. Weinig circuit gebruik. originele schijven.

Moeten de dempers er ook bij besteld worden?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

ik wil wat vaker op het circuit gaan rijden en merk dan dat de blokjes en misschien ook de schijven het maar moeizaam trekken

welke blokken raden jullie nu echt aan om er onder te zetten
en ligt het daadwerkelijk alleen aan de blokken en toch niet ook aan de schijven ??

groeten michael
Plaats reactie