"Elise-shop remblokken"

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Pagid rs14.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

piet schreef:Pagid rs14.
Blijft toch degene waar de meeste volgens mij goed over te spreken zijn, heb eigenlijk nooit andere berichten over deze blokken gehoord. Gaan er bij mij ook op volgende week.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Re: "Elise-shop remblokken"

Bericht door Dennizz »

vlieger schreef:Ik keek vandaag eens op de Elise-shop.com naar remblokken. Het schijnt dat er daar sinds februari dit jaar "Elise-shop remblokken" aangeboden worden, een soort huismerk dus:

"Deze elise-shop.com vervangings remblokken remmen beter dan de originele Lotus blokken of soortgelijke Greenstuf blokken.

Als u op zoek bent naar nieuwe blokken maar geen flinke investering in raceblokken wil doen is dit een perfecte en kosteneffectieve oplossing.

Deze blokken komen met E1 en TUV goedkeur."


De prijs is acceptabel: "beginnend bij 107,50", het is mij echter nog even onduidelijk waar het woord beginnend op slaat omdat er geen keuzemogelijkheden lijken te zijn als je een complete set kiest.

Mijn vraag is: heeft iemand al ervaring opgedaan met deze blokken en hoe bevallen ze?
Inmiddels zitten ze er al 7000 km op en ben niet ontevreden.

Remstof is aanzienlijk minder dan de originele blokken. Ik vind ze ook iets meer happen (tegen over standaard blokken) als je je rem aantikt. Als je je rem doortrapt vertragen de blokken constant.

Tot nu toe heb ik ook niet veel hard gereden. Beter gezegd veel hard geremd, zoals op het circuit. Als het spul warm wordt, kan ik niet zeggen hoe sterk ze dan nog remmen. Stalen leidingen zullen dan eerder een pre worden.

Wat ik wel opmerk tijdens regen is dat de remmen "slecht" aangrijpen. Schijven met gaten zullen het dan beter doen denk ik. Maar dit heeft weinig met de blokken te maken.

Algemeen oordeel: voor die prijs erg goed! Geen ervaring mee met circuit gedrag, veel en hard remmen.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

piet schreef:Pagid rs14.
:yes:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Pagid RS14 zijn inderdaad de beste blokken met het beste compromis. Ze zijn alleen ook het duurste :lol:
Remschijven kunnen natuurlijk ook beter, maar ik zou beginnen met alleen blokken, kans dat dat je al tevreden stemt.

Stalen remleidingen zullen je niets brengen qua uithoudingsvermogen, die geven alleen een direkter gevoel in het pedaal (minder sponzig gevoel).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef: Stalen remleidingen zullen je niets brengen qua uithoudingsvermogen, die geven alleen een direkter gevoel in het pedaal (minder sponzig gevoel).
Daardoor hoef je toch veel minder hard en vroeg te "trappen" om snel te vertragen. Wat weer minder kracht/energie/aandacht vraagt tijdens het rijden. Ik weet nog niet hoe het met de auto is maar op de motor is het een wereld van verschil.

Met zonnig weer en hoge temperaturen en veel en hard remmen wordt het echt angst om te remmen. Zeker op het circuit, je bent dan alleen maar bezig met wel op tijd remmen i.p.v. lekker je rondjes te rijden. Iedere denk je dan: ojee weer een bocht.

Ik ben nu van mening (motor zeker) dat standaard blokken het beste zijn als je het gehele jaar rijdt. Als je snelweg rijdt worden je schijven/remmen niet warm en als je dan eens hard moet remmen is het wel lekker dat je je blokken niet eerst warm hoeven te zijn om krachtig aan te grijpen.

Ik weet natuurlijk niet wat de bedrijfstemperatuur van die pagid blokken zijn. Het werkt eigenlijk hetzelfde als rubber. Een slick heeft geen zin met koud weer op straat. Je krijgt gewoon geen temperatuur in die band waardoor die niet gaat plakken.
Een normale band komt beter of wel op bedrijfstemperatuur en geeft daarmee juist (veel) meer grip dan de slick.

Winter en zomer is toch een wereld van verschil. Je zou eigenlijk 2 set-ups moeten hebben van vering, banden en remmen om in beide seizoenen een optimale auto te hebben.

Als ik het zo hoor van andere zijn die pagid blokken erg goed. Misschien gooi ik ze de volgende keer er ook wel onder.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Over die stalen remleidingen: er gaat theoretisch ietsje energie van je remdruk verloren in de uitzetting van je standaard "rubberen" remleiding (een soort van veer die je opspant), maar ik weet uit ervaring dat dat niet echt voelbaar is.
Bij mij heeft het alleen extra remgevoel opgeleverd.

Ik heb maar een paar keer met een speedster met R14 blokken gereden en die remde ook "koud" al een stuk beter dan de standaard blokken. Het was toen echter geen koude dag. Maar ik denk dat ook bij winterweer die blokken nog steeds een stuk beter remmen dan die standaard troep...

Ik rij alweer meer dan een jaar met Carbone Lorraine RC06. Een raceblok, met een heerlijk hoge frictiecoefficient (vind niet iedereen prettig), maar ook bij koud weer blijven ze super remmen, ook als de blokken/schijven nog koud zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Remstof is aanzienlijk minder dan de originele blokken
Bij pagid is de remstof aanzienlijk meer. Geen probleem als je een poetser bent (zoals ik) en als je geen poetser bent dan maakt het niet uit.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als ze agressief voor je schijven zijn, zijn die misschien niet het beste compromis :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

als die rs 15 beter zijn waarom zijn ze dan wel 100 euro goedkoper das dan toch wel vreemd?
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Vandaag OMP Competition erop gezet. Ik ben nog aan het inremmen, maar is echt al een aanzienlijk verschil. Vooral het aangrijpen is veel directer. Precies wat ik zocht.

Het viel me op dat op de blokken die er van voor af kwamen "AP Racing" stond en op die van achter "Brembo". Maar dat zijn dan gewoon de standaard blokken neem ik aan? (Ferrodo?)
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Zomaar een gekke, maar mogelijke theorie:
Een RS15 remt wellicht beter op het circuit en sloopt misschien de schijven op de straat. Door de gebruikte materialen liggen de productiekosten significant lager waardoor dit zich in de prijs vertaald.

Zeg het maar?
Plaats reactie