Jullie verbruik
Tja dat verbruik......
Met men MX5je dat was een 1600cc 16 klepper,verbruikte ik ongeveer 1 op 10.De wagen woog dan ook +/- 1300 kg
De Speedster verbruikt iestsie pietsie meer.Ik vergelijk het meer een beetje.
En kom tot de vaststelling dat er toch verschil zit in jullie verbruik.
Velen van jullie rijden er ook mee op het circuit.(Wat ik nooit ga doen,ik ben geen racer.Kan ik niet .En ik ga me ding ook niet in de prak rijden)En dan is het verbruik wel heel anders
Toch intressant van het van jullie is te horen.
Thanks
De Speedster verbruikt iestsie pietsie meer.Ik vergelijk het meer een beetje.
En kom tot de vaststelling dat er toch verschil zit in jullie verbruik.
Velen van jullie rijden er ook mee op het circuit.(Wat ik nooit ga doen,ik ben geen racer.Kan ik niet .En ik ga me ding ook niet in de prak rijden)En dan is het verbruik wel heel anders
Toch intressant van het van jullie is te horen.
Thanks
Toen ik een paar weken terug naar Oschersleben ben geweest heb ik met mijn turbo 420 km gereden alvorens te tanken. Omdat je nooit zeker bent wanneer je het volgende tankstation tegenkomt ben ik maar gaan tanken op het moment dat ik 420km op de teller had en het lampje om te tanken was toen ook al eventjes aan het branden. Het was zo goed als de hele weg autostrade aan een continu tempo van 140km/h en bij het tanken rekende ik uit dat er nog 4 liter in de tank zat dus 450km is zeker mogelijk maar niet aan te raden lijkt me , trouwens nooit echt goed voor je motor om die laatste halve liter er door te moeten jagen.
Hier rond de kerktoren kom ik maar uit rond de 300km voor ik moet tanken.
Hier rond de kerktoren kom ik maar uit rond de 300km voor ik moet tanken.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
verbruik
Nou gewoon. Ik tank op laag debiet tot het vulpistool afslaat. Dan nog 1 tot 2 keer wat bijtanken en that's it Het maximum dat ik er ooit ingegooid heb was ca 34Lt. Het maximum verbruik uitgerekend ca 8,7 Lt/100km. Dat was na een lange snelle autostraderit.vauxhall schreef:bedoel hiermee al gooi ik hem vol tot aan de stop...
400 a 450km kan ik niet halen, zelfs niet na ultrazuinig rijden
PIPO hoe vul jij?
Wat niet uitzonderlijk is. Ik heb eens een Ford Sierra 2.0 I gehad, en die verbruikte ook maar ca 9 Lt aan 180km/h. Eens sneller liep het verbruik op tot ca 10Lt. En die is een stuk zwaarder en minder gestroomlijnd dan de Speedster.
Ik schakel veel, en hou het toerental meestal tussen de 2000 en 4000 rpm. Dit houdt het verbruik heel laag, en is toch ruim voldoende om mee te kunnen met snelle toerritten.
Alles begint met het goed inrijden van je nieuwe motor natuurlijk.
Voor de rest helpt het je gezond verstand te gebruiken bij het rijden . Veel motorrem gebruiken, géén gekke onnodige sprints van het ene licht naar het andere, en je wagen zorgvuldig warm rijden voor je op het gas gaat. Nevenvoordeel is dat je je Speedster mechanisch spaart. Levensduur van je remblokken en banden verlengt spectaculair, om over de rest niet te spreken
Laatst gewijzigd door Pipo op 24 jun 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Ik heb jou ook niet gezien vorig jaar nochtans wel, op de familie tentplaats dacht ik maar dit jaar heb ik je niet gezien. Ik kom altijd vrijdagmiddag aan en ga altijd staan op het grasplein wat eigenlijk buiten het circuit ligt. Waar toch ook zo een 1500 auto's staan ook mits betaling hoor maar ja niet alle 19.000 geraak je kwijt rond het circuit. Maar mensen die kamperen binnen de omheining van het circuit zelf doen de moeite niet om tot daar te wandelen . Ergens wel te begrijpen want je moet al wat kilometers maken op die paar dagen . By the way heb je die storm zaterdagavond ook nog meegemaakt ? Dat waren spannende momenten als je tenten en andere dingen net langs en over je speedster ziet vliegenspeedster schreef:Robin schreef:Toen ik een paar weken terug naar Oschersleben ben geweest
Waarom heb ik jou daar niet gezien tussen die paar auto,s (19500) die daar waren? Jammer.
idd 1300kg
Ja,ja 1300 kg Richard.Als je er eens 1tje tegenkomt moet je links maar is onder de motorkap kijken.Een mx5je weegt 1300kg.Om zo een ding zijn stijfheid te geven en dan nog wel in ijzer.Met twee degelijke chassisbalken kom je aan dat gewicht.
Ik dacht eigenlijk dat er niet zo gek veel wagens zijn die onder 1 ton blijven hoor.
Groeten,
Ik dacht eigenlijk dat er niet zo gek veel wagens zijn die onder 1 ton blijven hoor.
Groeten,
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Dus dan zit er nog zo'n 11 liter in en kan je dus nog "gerust" een km of 100 verder rijdenRCduck7 schreef:Als bij mijn 2.2 het reservelampje gaat branden gaat er bij mij zo een 25 liter in en dan is hij vol.
Als ik met een volle tank ga rijden en weer voltank vanaf als het reservelampje brandt dan heb ik zo een 300 a 330 km gereden bij normaal gebruik.
Dus maak de rekening maar.
Eigenlijk wel tenzij de tank net iets minder dan 35 liter bedraagt of gewoon de dedectie aan de pomp net iets vroeger stopt??Maik schreef:Dus dan zit er nog zo'n 11 liter in en kan je dus nog "gerust" een km of 100 verder rijdenRCduck7 schreef:Als bij mijn 2.2 het reservelampje gaat branden gaat er bij mij zo een 25 liter in en dan is hij vol.
Als ik met een volle tank ga rijden en weer voltank vanaf als het reservelampje brandt dan heb ik zo een 300 a 330 km gereden bij normaal gebruik.
Dus maak de rekening maar.
Toch maar best geen risico's daarmee nemen.
Ik moet wel zeggen dat ik uit mijn ervaring met 95 octaan benzine net iets mimder kilometers afleg, zo een 10 a 15 minder.
Ik tank voornamelijk Shell... maar ik las dat BP ook wel goeie benzine is.
Weet daar iemand meer over? Wat tanken jullie??
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)