Jullie verbruik

Algemene zaken omtrent onze auto.
Kris
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jun 2008 22:54

Tja dat verbruik......

Bericht door Kris »

Met men MX5je dat was een 1600cc 16 klepper,verbruikte ik ongeveer 1 op 10.De wagen woog dan ook +/- 1300 kg

De Speedster verbruikt iestsie pietsie meer.Ik vergelijk het meer een beetje.
En kom tot de vaststelling dat er toch verschil zit in jullie verbruik.
Velen van jullie rijden er ook mee op het circuit.(Wat ik nooit ga doen,ik ben geen racer.Kan ik niet .En ik ga me ding ook niet in de prak rijden)En dan is het verbruik wel heel anders :shock:

Toch intressant van het van jullie is te horen.

Thanks
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

1300 KILO voor een MX5?!?!?!?!?!??! :shock:
Met dat dunne Japanse plaatstaal! Waar zit dat gewicht dan in?
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

Toen ik een paar weken terug naar Oschersleben ben geweest heb ik met mijn turbo 420 km gereden alvorens te tanken. Omdat je nooit zeker bent wanneer je het volgende tankstation tegenkomt ben ik maar gaan tanken op het moment dat ik 420km op de teller had en het lampje om te tanken was toen ook al eventjes aan het branden. Het was zo goed als de hele weg autostrade aan een continu tempo van 140km/h en bij het tanken rekende ik uit dat er nog 4 liter in de tank zat dus 450km is zeker mogelijk maar niet aan te raden lijkt me :wink:, trouwens nooit echt goed voor je motor om die laatste halve liter er door te moeten jagen.

Hier rond de kerktoren kom ik maar uit rond de 300km voor ik moet tanken.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Robin schreef:Toen ik een paar weken terug naar Oschersleben ben geweest

Waarom heb ik jou daar niet gezien tussen die paar auto,s (19500) die daar waren? Jammer.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

verbruik

Bericht door Pipo »

vauxhall schreef:bedoel hiermee al gooi ik hem vol tot aan de stop...
400 a 450km kan ik niet halen, zelfs niet na ultrazuinig rijden
PIPO hoe vul jij?
Nou gewoon. Ik tank op laag debiet tot het vulpistool afslaat. Dan nog 1 tot 2 keer wat bijtanken en that's it :? Het maximum dat ik er ooit ingegooid heb was ca 34Lt. Het maximum verbruik uitgerekend ca 8,7 Lt/100km. Dat was na een lange snelle autostraderit.
Wat niet uitzonderlijk is. Ik heb eens een Ford Sierra 2.0 I gehad, en die verbruikte ook maar ca 9 Lt aan 180km/h. Eens sneller liep het verbruik op tot ca 10Lt. En die is een stuk zwaarder en minder gestroomlijnd dan de Speedster.
Ik schakel veel, en hou het toerental meestal tussen de 2000 en 4000 rpm. Dit houdt het verbruik heel laag, en is toch ruim voldoende om mee te kunnen met snelle toerritten.
Alles begint met het goed inrijden van je nieuwe motor natuurlijk.
Voor de rest helpt het je gezond verstand te gebruiken bij het rijden :wink: . Veel motorrem gebruiken, géén gekke onnodige sprints van het ene licht naar het andere, en je wagen zorgvuldig warm rijden voor je op het gas gaat. Nevenvoordeel is dat je je Speedster mechanisch spaart. Levensduur van je remblokken en banden verlengt spectaculair, om over de rest niet te spreken 8)
Laatst gewijzigd door Pipo op 24 jun 2008 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

speedster schreef:
Robin schreef:Toen ik een paar weken terug naar Oschersleben ben geweest

Waarom heb ik jou daar niet gezien tussen die paar auto,s (19500) die daar waren? Jammer.
Ik heb jou ook niet gezien vorig jaar nochtans wel, op de familie tentplaats dacht ik maar dit jaar heb ik je niet gezien. Ik kom altijd vrijdagmiddag aan en ga altijd staan op het grasplein wat eigenlijk buiten het circuit ligt. Waar toch ook zo een 1500 auto's staan ook mits betaling hoor maar ja niet alle 19.000 geraak je kwijt rond het circuit. Maar mensen die kamperen binnen de omheining van het circuit zelf doen de moeite niet om tot daar te wandelen :wink:. Ergens wel te begrijpen want je moet al wat kilometers maken op die paar dagen :). By the way heb je die storm zaterdagavond ook nog meegemaakt ? Dat waren spannende momenten als je tenten en andere dingen net langs en over je speedster ziet vliegen :shock:
Kris
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jun 2008 22:54

idd 1300kg

Bericht door Kris »

Ja,ja 1300 kg Richard.Als je er eens 1tje tegenkomt moet je links maar is onder de motorkap kijken.Een mx5je weegt 1300kg.Om zo een ding zijn stijfheid te geven en dan nog wel in ijzer.Met twee degelijke chassisbalken kom je aan dat gewicht.

Ik dacht eigenlijk dat er niet zo gek veel wagens zijn die onder 1 ton blijven hoor.

Groeten,
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Mijn verbruik met de speedster ligt op:

Afbeelding

Als je op het plaatje klikt kan je de details zien. Circuit gebruik ligt natuurlijk een stukje hoger :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
bassie
Actief lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 01 jun 2005 14:04
Locatie: Arnhem

Bericht door bassie »

'k er niets aan doen Piet,
nog steeds 1:16 ...
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Heb ooit met mijn Speedster toen hij enkel nog gechipt was één keer 430km op een tank gehaald, maar ga nu na 300km naar de pomp... Verbruik is 1l op 11km, moet ik natuurlijk niet te veel gas geven :wink:
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Als bij mijn 2.2 het reservelampje gaat branden gaat er bij mij zo een 25 liter in en dan is hij vol.
Als ik met een volle tank ga rijden en weer voltank vanaf als het reservelampje brandt dan heb ik zo een 300 a 330 km gereden bij normaal gebruik.
Dus maak de rekening maar. :wink:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

bassie schreef:'k er niets aan doen Piet,
nog steeds 1:16 ...
Dat bedoel ik. :lol:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

RCduck7 schreef:Als bij mijn 2.2 het reservelampje gaat branden gaat er bij mij zo een 25 liter in en dan is hij vol.
Als ik met een volle tank ga rijden en weer voltank vanaf als het reservelampje brandt dan heb ik zo een 300 a 330 km gereden bij normaal gebruik.
Dus maak de rekening maar. :wink:
Dus dan zit er nog zo'n 11 liter in en kan je dus nog "gerust" een km of 100 verder rijden :wink:
Afbeelding
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Maik schreef:
RCduck7 schreef:Als bij mijn 2.2 het reservelampje gaat branden gaat er bij mij zo een 25 liter in en dan is hij vol.
Als ik met een volle tank ga rijden en weer voltank vanaf als het reservelampje brandt dan heb ik zo een 300 a 330 km gereden bij normaal gebruik.
Dus maak de rekening maar. :wink:
Dus dan zit er nog zo'n 11 liter in en kan je dus nog "gerust" een km of 100 verder rijden :wink:
Eigenlijk wel tenzij de tank net iets minder dan 35 liter bedraagt of gewoon de dedectie aan de pomp net iets vroeger stopt??
Toch maar best geen risico's daarmee nemen.

Ik moet wel zeggen dat ik uit mijn ervaring met 95 octaan benzine net iets mimder kilometers afleg, zo een 10 a 15 minder.
Ik tank voornamelijk Shell... maar ik las dat BP ook wel goeie benzine is.
Weet daar iemand meer over? Wat tanken jullie??
Gebruikersavatar
Ride-aholic
Actief lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door Ride-aholic »

Hi,
ik tank altijd BP 98, lijkt of Speedy er minimaal 1 kilometer per liter langer mee doet.
Heb het TNO-rapport over BP-98 gelezen, en het zou beter (schoner) voor je motor zijn.
Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Plaats reactie