Even voorstellen....

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

allen schreef:Mekker mekker! Idd zou ik me rot irriteren aan een kentekenplaat met een 1 erop. Vandaag voor de voorzijde een wat grotere laten maken. Het formaat dat op die van flappy z'n wagen zat was beter. De mijne is momenteel wel heel erg klein namelijk. De originele plaat wil ik er vooralsnog niet op voor het geval ik hem ooit zou verliezen.
Schapie, waar maak je je inderdaad druk om. Mocht je OOIT die originele voorplaat verliezen (wat ik niet snap, dat ding kan je met 2 zelftappers muurvast zetten), dan schroef je er toch een paar originele platen op zonder 1 (illegale aftermarketplaten dus). Die kan je dan gewoon regelen... en niet verder mekkeren anders maak ik shoarma van je...
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

:shock:

Die meneer met die picknicktafel begint wel brutaal te worden hoor! :wink:
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Wat een gelul over nummertjes....... Alsof je daar naar kijkt als je een Speedster ziet, ja die zuurpruimen van Seloc.......!!!

Marcel (beste vriend) wou altijd dat ik "dikke letters" op mijn nummerplaat nam, alsof ik DAAR meer geld aan uit wil geven.


Heb er nu toch 1, Jan had er 1 besteld voor het witte monster toen.... :oops:
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

Als vlaming ben ik niet mee met dit probleem. Dus als je het overschrijvingsbewijs kwijt bent krijg je een nummerplaat met ergens in de volgorde een 1 :? :?: En is dit dan een soort schande :o
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

@flappy: Maar je had wel geld over voor een klein nummerplaatje en een stukje alu erachter? :lol: :wink:
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Robin schreef:Als vlaming ben ik niet mee met dit probleem. Dus als je het overschrijvingsbewijs kwijt bent krijg je een nummerplaat met ergens in de volgorde een 1 :? :?: En is dit dan een soort schande :o
Het gaat niet om de schande. Die duplicaatcode geeft aan dat er nieuw kenteken is verstrekt.
Reden voor een nieuw kenteken (nieuwe duplicaatcode) is bijvoorbeeld als je een deel van het kentekenbewijs kwijt bent.
Maar de reden kan ook zijn dat het kenteken is ingenomen bij schade.

Vervelende aan het systeem is dat je niet kunt zien waarom er een nieuw kenteken is afgegeven.
Ben je op zoek naar een 2e hands auto en zie je er eentje met een duplicaatcode op het kenteken, dan moet je extra goed opletten omdat het een schadeauto zou kunnen zijn.
En dat is dus de reden dat zo'n duplicaatcode op je kenteken een waardevermindering is, want een auto met een eventueel schadeverleden is gewoon minder waard.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Een collega van mij koopt altijd een auto met een flinke achterschade (dit is goedkoper te maken dan voorschade).

Zo heeft hij een grand scenic van een half jaar oud welke er weer als nieuw uitziet, maar waar Renault zijn totale garantie vanaf heeft getrokken.

Het kenteken vertoont geen duplicaatcode en de RDW heeft hem weer toegelaten voor de openbare weg.

Voor de gewone particulier is hier niets aan te zien of te herleiden afgezien van de 3 jaar garantie die niet meer aanwezig is.

Zo zijn er talloze verhalen van auto's zonder duplicaatcode, maar wel met een flink schadeverleden.

Het komt gewoon hier op neer dat het bij een kwestie van smaak hoort ik vind het er gewoon niet uitzien zo'n extra getal in de kentekenplaat, maar ik ben ook degene die viel over de niet aanwezige symmetrie in de achterlichten.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Elise schreef:
Robin schreef:Als vlaming ben ik niet mee met dit probleem. Dus als je het overschrijvingsbewijs kwijt bent krijg je een nummerplaat met ergens in de volgorde een 1 :? :?: En is dit dan een soort schande :o
Het gaat niet om de schande. Die duplicaatcode geeft aan dat er nieuw kenteken is verstrekt.
Reden voor een nieuw kenteken (nieuwe duplicaatcode) is bijvoorbeeld als je een deel van het kentekenbewijs kwijt bent.
Maar de reden kan ook zijn dat het kenteken is ingenomen bij schade.

Vervelende aan het systeem is dat je niet kunt zien waarom er een nieuw kenteken is afgegeven.
Ben je op zoek naar een 2e hands auto en zie je er eentje met een duplicaatcode op het kenteken, dan moet je extra goed opletten omdat het een schadeauto zou kunnen zijn.
En dat is dus de reden dat zo'n duplicaatcode op je kenteken een waardevermindering is, want een auto met een eventueel schadeverleden is gewoon minder waard.
Dat is een beetje kul als je alleen je nummerbord verloren hebt, want dat heb je dan aangegeven bij de politie, en staat dan dus genoteerd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Duplicaatcode vind ik zelf alleen voor het oog storend. Dat zou reden genoeg zijn om niet eens naar de auto te gaan kijken bij de aanschaf. Verder ben ik het er wel mee eens dat het niet zoveel zegt. Zeker niet met die auto's zoals wij die rijden. Wie zich er aan stoort paai je ook niet met 1.000 euri korting en wie het niet stoort betaald gewoon de volle pot lijkt me.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Wanneer er veel te koop staat en je dus een eerste selectie moet maken is dat wel een reden om er niet naar te gaan kijken.

Maar; wanneer je een schade hebt maar je hebt je kentekenplaat nog krijg je ook geen '1' dus hoeveel zegt het...

Ik zag laatst een auto op de parkeerplaats met een '4', ik heb toen maar iets verder geparkeerd.
Lotus Elise S2
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

@Richard, ik heb ook nergens beweerd dat alle schadeauto's een duplicaatcode hebben. Dat is een heel ander verhaal.

Het innemen van het kenteken bij een schade is zo wie zo heel erg subjectief, maar net hoe e.e.a. op dat moment beoordeeld wordt.
Sterker nog, wat gebeurt er als je een zware schade rijdt en je hebt op dat moment je kentekenbewijs niet bij je?
Dan valt er op dat moment ook niets in te nemen he ;)


@Maik
Het is gewoon zo dat sommige mensen per definitie auto's mijden die een duplicaatcode hebben omdat ze deze associëren met een schadeauto, andere mensen zullen extra voorzichtig zijn bij aanschaf omdat de kans bestaat dat ze te maken hebben met een schadeauto.
Ga maar navragen bij een autobedrijf of het verschil uitmaakt bij verkoop.

En laten we eerlijk zijn, hoeveel % van de auto's met duplicaatcode hebben deze omdat ze hun nummerbord of kentekenbewijs zijn verloren en hoeveel % zijn daadwerkelijk auto's met een schadeverleden....

En als jij weet hoe je kunt aantonen waarom een bepaalde auto een duplicaatcode heeft hoor ik dat graag van je ;)


@ HJ
Is niet zo zeer een kwestie van kentekenplaat kwijtraken, is gewoon de subjective beoordeling van de agent ter plaatse van het ongeluk of het kenteken wordt ingenomen of niet.
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Conclusies;
1. Zorg ervoor dat je kentekenplaten goed vast zitten.
2. Verlies je kentekenbewijs niet.
3. Bij schade tegen de agent zeggen dat je het kentekenbewijs niet bij je hebt.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

4. Bitterkoekje >>> Nog maar een paar daagjes wachten en dan is het feest!!!! :jump: :toot: :beta: :thumbsup: :jump: :toot: :thumbsup: :beta: :toot:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Hendrik-Jan schreef:Conclusies;
1. Zorg ervoor dat je kentekenplaten goed vast zitten.
2. Verlies je kentekenbewijs niet.
3. Bij schade tegen de agent zeggen dat je het kentekenbewijs niet bij je hebt.
Optie 3 werkt niet! Je kentekenbewijs wordt ongeldig verklaard en de papieren moet je binnen een aantal dagen alsnog inleveren op het politiebureau. Pas na herkeuring bij de RDW krijg je per post een nieuw kentekenbewijs opgestuurd. Formeel kan de agent je beboeten als je het kentekenbewijs niet bij je hebt als je met de auto onderweg bent. En meestal is het kentekenbewijs je minste zorg op het moment dat een agent besluit je kentekenbewijs in te nemen. Vaak heb je dan flinke schade ...

SteV6
S4 Avant
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

SteV6 schreef:Optie 3 werkt niet! Je kentekenbewijs wordt ongeldig verklaard en de papieren moet je binnen een aantal dagen alsnog inleveren op het politiebureau.
Klopt, maar is wel helemaal afhankelijk van hoe ijverig de betreffende diender is :wink:

Voor mij maakt het niet zo heel veel uit, ik heb uit (slechte) gewoonte bijna nooit mijn autopapieren / rijbewijs mee :lol:
Plaats reactie