Even voorstellen....

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Bitterkoekje
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 jul 2008 13:27
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Bitterkoekje »

Richard schreef:Kun je niet zeggen dat ze naast die 250 euro de auto maar even komen omruilen in Rotterdam.
Je betaald volgens mij toch een enorm bedrag toe op de Speedster en ze zijn hem ook niet zomaar aan iemand anders kwijt.
Het is hun fout en die gaan ze maar goed oplossen.
Nou dat is het probleem niet zo......Het zit me erg dwars dat er een onduidelijkheid zit in datum eerste registratie / productie. En dat er gelogen is over hoe lang de auto al bij de dealer staat. Een APK uit 2006? Het is nu 2008. Dat is dus al ruim 1 1/2 jaar stilstaan. Daarvoor heeft de auto ook ruim 2 jaar stilgestaan. 3 1/2 jaar stilstaan verklaart wel de lage Km stand......maar hij is dus niet net binnen......

Jammer dat men hier oneerlijk over moet zijn. Ik heb al mijn spaargeld in deze auto zitten, en dus verwacht enige eerlijkheid.

Iets wat een prettige ervaring had moeten zijn, begint nu een beetje vervelend te worden.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Ik denk dat de auto de eerste 2 jaar in een showroom heeft gestaan maar wel met een kenteken erop (scheelt in de kosten voor een dealer geloof ik).
Na 2 jaar heeft zich een koper gemeld en is de auto te naam gesteld hier wordt dan het bouwjaar aan toegegeven.
Echter blijft het een 2001 auto met een kenteken uit dat jaar alleen zeggen de papieren iets anders.
Na 3 jaar en 13500 km is de auto weer ingeruild en staat nu alweer 2 jaar stil in een showroom.
Zo zal het verhaal een beetje zijn.
Check ook goed of alle terugroepacties zijn uitgevoerd want dit zou er zomaar 1 kunnen zijn zonder HT code in de achtervelgen en een oude ABS unit.
Gebruikersavatar
Bitterkoekje
Lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 jul 2008 13:27
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Bitterkoekje »

Was ik nou maar naar Berkel gekomen...... :oops:
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Na vrijdag weet je niets meer van dit verhaal, neem aan dat je wel garantie hebt, dus gewoon veel plezier maken vanaf vrijdag!!

T is nu kut, maar vanaf vrijdag is het feest!! 8)
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Is het een Blauwe?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Opzich hoeft het geen probleem te zijn als de auto een tijd heeft stil gestaan. Mijn auto is in mei 2004 op kenteken gezet terwijl ie half 2002 geproduceerd is. Heeft hele tijd bij importeur gestaan. Tot nu toe weinig van gemerkt.

Terugroep acties controleren is altijd een goed plan. Echter, ga er niet vanuit dat de dealer dit correct uitvoert. Ik heb het zelfs in mijn koopovereenkomst staan, incl. specifiek de ABS unit. Echter, achteraf bleek dit totaal niet te zijn uitgevoerd (Oosterhout). Maargoed, dat blijft een dealer specifiek iets. In Gouda daar geen enkel probleem mee.

Hou er overigens rekening mee dat de ABS unit GEEN terugroepactie is. Alleen bij klachten wordt het vanuit coulance vanuit Opel vervangen. De velgen zijn wel echt een issue, net als de vacuumslang van de rembekrachtiger, remklauwen en airbag (even uit m'n hoofd zijn dat de belangrijkste). Een goede dealer (euh, lees, goede monteur :) ) moet dit zo kunnen controleren voor je.

Mark

PS. nog 5 nachtjes ;)
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Volgens de vorige eigenaar was de ABS van mijn speedster al vervangen. Maar vorig jaar bij een beurt hebben ze bij Opel centrum Oosterhout (opnieuw?) de unit vervangen. Ik geloof de vorige eigenaar wel. Gewoon slecht gedocumenteerd denk ik. (er zit nu een witte stip op de ABS.

Nog heel ff volhouden Natasha! Je moet maar zo zien dat je mazzel hebt dat ie helemaal in Groningen staat; mag je straks toch mooi 250 km knallen met dat blauwe monster!

Rotterdam, Papendrecht, Dordrecht, Alblasserdam, Gorinchem.....ik voel spontaan een lokale mini-meeting opkomen! :lol:
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Rotterdam, Papendrecht, Dordrecht, Alblasserdam, Gorinchem.....ik voel spontaan een lokale mini-meeting opkomen!
En Spijkenisse niet te vergeten.... :roll: Dat is nog eens een mooie
zwarte.. :wink:

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

markv schreef:Opzich hoeft het geen probleem te zijn als de auto een tijd heeft stil gestaan. Mijn auto is in mei 2004 op kenteken gezet terwijl ie half 2002 geproduceerd is. Heeft hele tijd bij importeur gestaan. Tot nu toe weinig van gemerkt.
Lang stil staan is gewoon ronduit slecht.
Vetten die uitdrogen, oliefilms die afbreken, het uitdrogen van rubbers en pakkingen, benzine die vergaat etc. is allemaal het gevolg van lang stilstaan.
Denk bijvoorbeeld aan caravans met vastgelopen wiellagers, allemaal het gevolg van 1 x per jaar gebruiken en daarna de stalling in.

In hoeverre deze auto er last van gaat krijgen kan niemand zeggen, maar ik zou er rekening mee houden dat je als gevolg van het lange stilstaan extra kosten kunt krijgen.

Vreemd trouwens dat ze het overschijvingsbewijs kwijt zijn.
Als ze een nieuwe aanvragen hou er dan wel rekening mee dat je een 1 (duplicaat code) op het kenteken krijgt.
Iets wat voor mij persoonlijk al een waardevermindering zou zijn.
metallic
Actief lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 dec 2007 14:06
Locatie: gelderland

Bericht door metallic »

paul schreef:
Rotterdam, Papendrecht, Dordrecht, Alblasserdam, Gorinchem.....ik voel spontaan een lokale mini-meeting opkomen!
En Spijkenisse niet te vergeten.... :roll: Dat is nog eens een mooie
zwarte.. :wink:

Paul.
misschien een goed idee paul
woon zelf ook vlakbij gorichem dus wat mij betreft. heb ik wel oren naar een minimeeting.
:wink:
gr nico
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

Martin schreef:Is het een Blauwe?
Ja, kijk maar hierboven in dit topic. Waarom vraag je dat :roll: ?

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Als ze een nieuwe aanvragen hou er dan wel rekening mee dat je een 1 (duplicaat code) op het kenteken krijgt.
Iets wat voor mij persoonlijk al een waardevermindering zou zijn
Tsjonge wat een gemekker over een nummertje op je kenteken. :evil:
Ik heb hem ook en de auto rijdt er geen steek minder om.
Maar je kan je maar ergens druk over maken.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Toevallig hadden allen, co en ik hier ook een discussie over.

En 2 van de drie willen er zeker geen 1 op hebben.

Ik denk dat de meerderheid geen duplicaatcode op de kentekenplaat wil.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Mekker mekker! Idd zou ik me rot irriteren aan een kentekenplaat met een 1 erop. Vandaag voor de voorzijde een wat grotere laten maken. Het formaat dat op die van flappy z'n wagen zat was beter. De mijne is momenteel wel heel erg klein namelijk. De originele plaat wil ik er vooralsnog niet op voor het geval ik hem ooit zou verliezen.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Laat ik dan maar trots zijn op het extra ééntje op mijn kenteken. :lol:
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Plaats reactie