Verslag van 147 naar 300+

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Treertje, Ik lift straks mijn rear clam er af.
Ik zal dan even een foto maken hoe de belt bij mijn kompressor loopt. :wink:
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Hier zijn ze dan, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Wat ik wel heb gedaan zijn mijn benzine leidingen afgeschermd met kunststof.
Omdat deze onder de riem door lopen. En als je riem stuk loopt worden deze stuk geslagen. mijn riem is vorige week in de Dolomieten stuk gelopen.
Gelukkig waren de benzine slangen gepantserd.
Bijlagen
DSCN0181r.jpg
DSCN0181r.jpg (150.85 KiB) 3099 keer bekeken
DSCN0180r.jpg
DSCN0180r.jpg (148.06 KiB) 3105 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Pascal op 23 jun 2009 5:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Dit is de oude riemvoering waar ze vanaf gestapt zijn wegens riemproblemen. De nieuwe is zoals bij de Atom.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Exmantaa schreef:Dit is de oude riemvoering waar ze vanaf gestapt zijn wegens riemproblemen. De nieuwe is zoals bij de Atom.
Klopt, het probleem met met het stuk lopen van de riemen zit hem in het moeilijk uitlijnen van de polies.

Hitec (hartmut) zou ons in het kort op de hoogte brengen ivm de nieuwe doorvoor van de riem.
Op deze manier blijven de riemen heel.

Als we deze foto`s ontvangen hebben zullen we ze hier posten.(misschien dat ze hier al wel ergens gepost zijn.)
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Zie pagina 10 voor de nieuwe Hitec riemvoering, alleen dan zonder die extra afstandsbusjes... :wink:
Gebruikersavatar
Treertje
Actief lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Treertje »

Past echt heel mooi de spanner.
Ik heb 16 schakeltjes uit de ketting moeten halen.
Nou nog iemand vinden die ze netjes kan inkorten en opnieuw klinken.
Deze week nieuwe kettingen, nozzle en tandwielen bestellen en dan rap dicht maken.
Bijlagen
IMG_0130 (Small).jpg
IMG_0130 (Small).jpg (50.56 KiB) 2986 keer bekeken
IMG_0128 (Small).jpg
IMG_0128 (Small).jpg (48.42 KiB) 2989 keer bekeken
IMG_0127 (Small).jpg
IMG_0127 (Small).jpg (60.94 KiB) 2988 keer bekeken
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Ziet er goed uit! Ik neem aan dat de balansassen uit de twee gaten komen. Zijn er doppen om die gaten af te dichten?
Gebruikersavatar
Treertje
Actief lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Treertje »

De pluggen zitten er al in.
Zie pagina 3 hoe ze er uit zien, zijn 2 verschillende voor links met olie kanaal.
Rechts zonder kanaal.
Gebruikersavatar
Treertje
Actief lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Treertje »

Enorme vertraging aan het oplopen door die :evil: lfh;lhglwe..ucking :twisted: balans ketting.
Nou dat ding al naar drie verschillende bedrijven gestuurd om in te korten, maar lijkt onmogelijk.
Eerst houden ze hm allemaal 2 weken vast en dan komt er een zuur antwoord dat het niet kan.

Is er iemand die weet wie of waar dit kan.???
Het probleem zit hm in de schakel, deze hebben geharde pinnen en afwijkende maat.
Ik kan pas verder als dit stomme kettinkje op maat is.
Bijlagen
IMG_0127 (Small).jpg
IMG_0127 (Small).jpg (60.94 KiB) 2763 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Wellicht kan je op www.z22se.co.uk wat vinden.
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Op z22se.co.uk is deze ombouw ook wel besproken, maar nog door niemand zo uitgevoerd.
Afgekortte balansassen (alleen asstompjes met de tandwielen) met een standaard ketting verloop is daar de gangbare methode. :wink:
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

En op het duitse forum of naar hitec een posting doen met foto! en het probleem :idea:

Heb altijd het idee dat daar nog meer mechaniekers rondlopen,
die dit soort dingen tackelen :wink:

Succes!
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Treertje
Actief lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Treertje »

Hierbij een reactie van de grootste leverancier op dit gebied.
Wordt er echt een droevig van. Ben in staat om de balans assen gewoon terug te plaatsen... :cry: :cry:


Geachte heer Kruts,

We hebben uw aanvraag besproken met onze automotive divisie in Engeland. Het spijt ons u te moeten medelen dat we uw vraag niet in behandeling kunnen nemen. Onze automotive divisie levert slechts rechtstreeks aan fabrikanten van motoren en auto's. Dit geldt ook voor de mogelijke vervangingsmarkt.

Wij adviseren u te rade te gaan bij de fabrikant van de betreffende motor.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan vernemen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,


Antoine Wilmer
Customer Service Manager
Power Transmission Division

TSUBAKIMOTO EUROPE B.V.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Gerard, wil je misschien een scherpe detailfoto maken van de schakels en hoe de pinnen geklonken zijn? Volgens mijn collega (mister werktuigbouw himself) moet het echt wel kunnen, zelfs als je het zelf wilt doen :idea:
Dat verhaal van de geharde pinnen vond hij wat vreemd, want gehard pinnen kan je namelijk niet klinken.
Misschien kom ik wel iets verder voor je....
Graag echt scherpe foto's he :wink: Dus niet te dichtbij nemen, want dan worden ze weer onscherp. Eerder iets te ver af en dan inzoomen in de foto heeft meestal een beter resultaat bv....
Afbeelding
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Ik denk dat de hele geassembleerde ketting, na het klinken, nog een warmtebehandeling o.i.d. heeft ondergaan om de schakels te harden...

@ Treertje: Als het teveel vertraging gaat geven zou ik de balansassen afzagen en alleen de tandwielen terugmonteren met de standaard kettingvoering. (Zie z22se.co.uk forum voor meer details)
Plaats reactie