Verslag van 147 naar 300+

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
rayz25

Bericht door rayz25 »

Je moet is wat meer rijden met die bak ik zie je nooit.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

rayz25 schreef:Je moet is wat meer rijden met die bak ik zie je nooit.
Of je kijkt niet op de juiste plekken.........

Rij best veel kilometers voor iemand die 1 km van zijn werk woont.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Ah, een vervolg dus. :D

Ben wel benieuwd hoe dit straks met die korte ketting en de ecu mapping verder gaat.

SUCCES!
(En als je nog specifiek dingen voor de SC ombouw wilt weten moet je maar even PB sturen. :wink: )
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Exmantaa schreef:Ah, een vervolg dus. :D

Ben wel benieuwd hoe dit straks met die korte ketting en de ecu mapping verder gaat.

SUCCES!
(En als je nog specifiek dingen voor de SC ombouw wilt weten moet je maar even PB sturen. :wink: )
Die PB's gaan zeker komen..... :)


Helaas komen in mijn plan de extra ECU en de verkorte ketting te vervallen. Daar ga ik niet uitkomen ben ik bang.

Ik ga in eerste instantie voor een oplossing met de volgende zaken:
- blok zoals Treertje dat uitstekend heeft opgebouwd
- remap en dyno van Klasen
- LSJ SC set
- intercooler met dual pass plate
- 2,5 inch tullett
- gladde balansassen
- afgedraaid vliegwiel
- sportkoppeling
Dat moet in mei draaien

Na een jaartje (of twee) sturen zit ik aan het volgende te denken:
- verbeterde koeling motorruimte
- 3 inch Tullett
- Harrop charger
- twee snelle nokkenassen met aangepaste klepveren, klepstoters en kop voor hogere toeren
- stage 3 ecu remap van Courtney/Klasen

Mooie ambitie........ nu aan de slag om de onderdelen te vinden. Eind januari beginnen met opbouwen (als de verbouwing thuis klaar is).
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Ik heb er helemaal zin in om dit project te volgen! Gefeliciteerd.
Wel gemiste kans natuurlijk dat je niet voor turbo gaat :wink:

Gr,
the Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

the-duke schreef:Wel gemiste kans natuurlijk dat je niet voor turbo gaat :wink:
Ik geloof dat Co ermee het circuit op wil, en dan is een SC wat controleerbaarder.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef:Ik geloof dat Co ermee het circuit op wil, en dan is een SC wat controleerbaarder.
Klopt. Het vermogen en koppelverloop van een SC vind ik geweldig.

Heb ook een 2.0 turbo transplant overwogen, maar een turbo durf ik toch niet aan op het circuit.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

the-duke schreef:Ik heb er helemaal zin in om dit project te volgen! Gefeliciteerd.
Wel gemiste kans natuurlijk dat je niet voor turbo gaat :wink:

Gr,
the Duke
Het doel is eigelijk heel simpel: alle oranje speedsters in Nederland boven de 240PK :lol:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

240 is kinderspel. Ik zit hier toch zeker over de 300pk te denken.
Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head. :wink:

Heb je de originele balansassen er nog bij gekregen? Zo ja dan zou ik deze simpel afkorten en voor alleen de loze asstompen/tandwielen gaan. Stukken goedkoper!. (Moet hier weer even terugzoeken maar dacht dat hier de achterste lagers met dezelfde lange plug waren afgestopt. Even de vraag nog of je deze er ook weer simpel uit krijgt...)
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Exmantaa schreef: Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head. :wink:
Ook vast een mooi project om te volgen........ :wink:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head. :wink:
Das mooi. Ik ben wel geintereseerd in je huidige SC.
300 is wel een 3" uitlaatlijn he. Gelijk van 2" naar 3" :wink:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Meningen over een 3" uitlaat voor 300pk zijn wat verdeeld. Denk dat je met een goede 2,5" erg ver moet komen => http://www.cobaltss.com/forums/showthread.php?t=2214

Net een Tullet 2,5" demper gescoord, dus eens zien wat dat doet met mijn huidige pk-tjes. 8)
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Exmantaa schreef:Meningen over een 3" uitlaat voor 300pk zijn wat verdeeld. Denk dat je met een goede 2,5" erg ver moet komen => http://www.cobaltss.com/forums/showthread.php?t=2214

Net een Tullet 2,5" demper gescoord, dus eens zien wat dat doet met mijn huidige pk-tjes. 8)
Ik ga starten met mijn 2,5 inch tullett systeem. Dan zullen we kijken hoeveel we eruit kunnen persen.

De neutrale balansassen zijn onderweg, belangrijkste nog missende deel voor het blok. Gelijk een dual-pass plate mee laten komen (www.zzperformance.com).

Nu de rest bij elkaar zoeken.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

2,5" Tullett moet voldoende zijn voor het blower maximum van zo'n 300pk.

Die ZZP dual pass is een hele mooie voor niet teveel. Neem aan dat je ook gelijk hun eigen neutral balacer shafts gekocht hebt? (Zullen prima werken, maar ik ga toch liever voor de zaagoptie van €0,00. :D )
Heb je daar ook gelijk een kleinere SC poelie besteld??
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Exmantaa schreef:2,5" Tullett moet voldoende zijn voor het blower maximum van zo'n 300pk.

Die ZZP dual pass is een hele mooie voor niet teveel. Neem aan dat je ook gelijk hun eigen neutral balacer shafts gekocht hebt? (Zullen prima werken, maar ik ga toch liever voor de zaagoptie van €0,00. :D )
Heb je daar ook gelijk een kleinere SC poelie besteld??
Ik heb een blower op het oog. Maar wil eerst weten of er een standaard, ZZP of Intense hub op zit. Dat wacht ik even af, dan bestellen. Zit aan een 3inch te denken. Welke maat poelie heb jij erop?

De zaagoptie niet gekozen omdat ik met de distributieketting geen enkel risico wil lopen. Bij een misser is de schade niet te overzien...
Plaats reactie