Verslag van 147 naar 300+
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Ik denk dat ik diezelfde blower ook ben tegengekomen op Ebay.
Rij zelf nog gewoon met de standaard GM LSJ poelie rond. (dacht 85mm of 3,35") Dit geeft met een "Stage 2 ombouw" rond de 250pk en verder moet je ook niet willen gaan met de standaard motor/rods.
Ik denk dat het met die balansassen niet helemaal duidelijk is. Voor balancer delete zijn er 3 opties:
- Neutral balancer shafts monteren (GM $$$, ZZP $$)
- De onbalans achter de standaard assen afzagen en aleen de tandwielstompjes gebruiken. Olietoeveor achterste lagers afdoppen of 7,5mm verzetten. Heeft ook op lange duur (>100Kmiles) geen nadelige gevolgen. €0,00
- Assen verwijderen en korte ketting gebruiken. Lastig => zie deze thread...
Ik vind zelf optie 2 het aantrekkelijkst.
Rij zelf nog gewoon met de standaard GM LSJ poelie rond. (dacht 85mm of 3,35") Dit geeft met een "Stage 2 ombouw" rond de 250pk en verder moet je ook niet willen gaan met de standaard motor/rods.
Ik denk dat het met die balansassen niet helemaal duidelijk is. Voor balancer delete zijn er 3 opties:
- Neutral balancer shafts monteren (GM $$$, ZZP $$)
- De onbalans achter de standaard assen afzagen en aleen de tandwielstompjes gebruiken. Olietoeveor achterste lagers afdoppen of 7,5mm verzetten. Heeft ook op lange duur (>100Kmiles) geen nadelige gevolgen. €0,00
- Assen verwijderen en korte ketting gebruiken. Lastig => zie deze thread...
Ik vind zelf optie 2 het aantrekkelijkst.
[quote="Exmantaa"
- Neutral balancer shafts monteren (GM $$$, ZZP $$)
- De onbalans achter de standaard assen afzagen en aleen de tandwielstompjes gebruiken. Olietoeveor achterste lagers afdoppen of 7,5mm verzetten. Heeft ook op lange duur (>100Kmiles) geen nadelige gevolgen. €0,00
- Assen verwijderen en korte ketting gebruiken. Lastig => zie deze thread...
Ik vind zelf optie 2 het aantrekkelijkst. [/quote]
Geloof dat de tweede mod ook goed werkt, toch ga ik voor de eerste.
Bestel een 2,8 inch poelie. Volgens mij krijg je niet veel meer uit een eaton m-62 zonder hitteproblemen.
- Neutral balancer shafts monteren (GM $$$, ZZP $$)
- De onbalans achter de standaard assen afzagen en aleen de tandwielstompjes gebruiken. Olietoeveor achterste lagers afdoppen of 7,5mm verzetten. Heeft ook op lange duur (>100Kmiles) geen nadelige gevolgen. €0,00
- Assen verwijderen en korte ketting gebruiken. Lastig => zie deze thread...
Ik vind zelf optie 2 het aantrekkelijkst. [/quote]
Geloof dat de tweede mod ook goed werkt, toch ga ik voor de eerste.
Bestel een 2,8 inch poelie. Volgens mij krijg je niet veel meer uit een eaton m-62 zonder hitteproblemen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
2,8 inch is inderdaad zo'n beetje de kleinste die ik ooit zou monteren. (Zelf denk ik meer 3,0 of 2,9 voor een std. 2,2 met alleen Eagle rods.)
Een geflowde kop en knappe uitlaat betekend toch ook wat minder tegendruk voor de SC en kun je weer iets kleiner gaan. (Wel goede chargekoeling gebruiken met zeker die dual pass!)
Met een kleinere poelie schuift je vermogenscurve gewoon wat naar links (tot zekere hoogte), en je kunt met mijn stage 2 grafiek dan wel zien waar je straks dan ongeveer moet uitkomen.
Een geflowde kop en knappe uitlaat betekend toch ook wat minder tegendruk voor de SC en kun je weer iets kleiner gaan. (Wel goede chargekoeling gebruiken met zeker die dual pass!)
Met een kleinere poelie schuift je vermogenscurve gewoon wat naar links (tot zekere hoogte), en je kunt met mijn stage 2 grafiek dan wel zien waar je straks dan ongeveer moet uitkomen.
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
Tussenstand:
Staat nog steeds bij vd kooy, nu een maand en 3 dagen.
Het probleem waren de injectoren.................deze waren pas leverbaar in
eind jan. Dat ging hm dus niet worden.
Nou maar via de opel gekocht.
Voorlopig laat de firma hitec het afweten, sturen maar niet op. kortom puur vertraging op de onderdelen.
De ombouw was in 4 dagen klaar, de rest is wachten.
Hoop nou toch dat er deze week resultaat is.
wordt vervolgd
Staat nog steeds bij vd kooy, nu een maand en 3 dagen.
Het probleem waren de injectoren.................deze waren pas leverbaar in
eind jan. Dat ging hm dus niet worden.
Nou maar via de opel gekocht.
Voorlopig laat de firma hitec het afweten, sturen maar niet op. kortom puur vertraging op de onderdelen.
De ombouw was in 4 dagen klaar, de rest is wachten.
Hoop nou toch dat er deze week resultaat is.
wordt vervolgd
- Treertje
- Actief lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 jul 2008 9:34
- Locatie: Papendrecht
- Contacteer:
hoezee hoera hieperde piep enzenz.
Speedster is terug bij baasje. Voorzien van SC,cooler, alu radiateur.
op een dag na twee maanden weg geweest.
Tja en wat vinden we er nu van zal de vraag zijn?
Nou je merkt er helemaal niets van........................totdat je gas geeft.
Wat een extra vermogen. Zal ook wel zo weer gewend zijn, maar als die stofzuiger begint te blazen is er geen houden meer aan, blijft versnellen, zelf in zn 5 nog zat koppel over.
Onderweg naar huis al de eerste maserati quattroporte gepest, dat logge beest had geen schijn van kans. Je had dat zure gezicht van die man eens moeten zien, alleen dat was het wachten waard.
Compressor is ingebouwd door Jan vd Kooi -Amsterdam
Ervaring : is niet goedkoop maar houdt zich keurig aan de gemaakte prijs afspraak. Kwam 200 euro boven budget uit maar heeft dit niet doorberekend, vind ik toch netjes.
Levertijd was zwaar beinvloed door Hitech, wat een beroerde levering hebben die gaste toch.
Al met al, tot nu toe tevreden over het resultaat.
Nou de remmen, schokbrekers en de banden nog aanpassen.
Zal alle overgebleven onderdelen te koop zetten, roep maar als je wat nodig hebt.
gr
Gerard
Speedster is terug bij baasje. Voorzien van SC,cooler, alu radiateur.
op een dag na twee maanden weg geweest.
Tja en wat vinden we er nu van zal de vraag zijn?
Nou je merkt er helemaal niets van........................totdat je gas geeft.
Wat een extra vermogen. Zal ook wel zo weer gewend zijn, maar als die stofzuiger begint te blazen is er geen houden meer aan, blijft versnellen, zelf in zn 5 nog zat koppel over.
Onderweg naar huis al de eerste maserati quattroporte gepest, dat logge beest had geen schijn van kans. Je had dat zure gezicht van die man eens moeten zien, alleen dat was het wachten waard.
Compressor is ingebouwd door Jan vd Kooi -Amsterdam
Ervaring : is niet goedkoop maar houdt zich keurig aan de gemaakte prijs afspraak. Kwam 200 euro boven budget uit maar heeft dit niet doorberekend, vind ik toch netjes.
Levertijd was zwaar beinvloed door Hitech, wat een beroerde levering hebben die gaste toch.
Al met al, tot nu toe tevreden over het resultaat.
Nou de remmen, schokbrekers en de banden nog aanpassen.
Zal alle overgebleven onderdelen te koop zetten, roep maar als je wat nodig hebt.
gr
Gerard
Mooi man!Nou je merkt er helemaal niets van........................totdat je gas geeft.
Wat een extra vermogen. Zal ook wel zo weer gewend zijn, maar als die stofzuiger begint te blazen is er geen houden meer aan, blijft versnellen, zelf in zn 5 nog zat koppel over.
Een prop extra power is precies wat de 2.2 Speedster nodig heeft om de looks te matchen met de prestaties
Veel plezier ermee en deze zomer misschien eens een driftboxmeting doen ?!
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Dan heb je de verkeerde vrouw bij mij is het net andersomTreertje schreef:Van 0-100??? nog geen idee. Het heeft alleen nog maar geregend.
Maar gaat voelbaar stuk sneller.
Mn vrouw begon te gillen, licht te huilen en riep "nou wil ik er helemaal niet meer in rijden"
Dus al met al een geslaagde actie.
Van de zomer een meeting doen lijkt me een goed plan.
Mijn vrouw houdt van snelle wagens. Hoe harder hoe beter.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
Dat is dus de truc, een compressor inbouwen zodat als je wakker wordt en naar buiten kijkt niet je speedy is gekaapt....Treertje schreef:Van 0-100??? nog geen idee. Het heeft alleen nog maar geregend.
Maar gaat voelbaar stuk sneller.
Mn vrouw begon te gillen, licht te huilen en riep "nou wil ik er helemaal niet meer in rijden"
Dus al met al een geslaagde actie.
Van de zomer een meeting doen lijkt me een goed plan.
Hoeveel pk heb je of ongeveer?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!